150 de tineri ai comunității de la Taizé vor face un pelerinaj la București

La sfârșitul lunii aprilie Părintele Alois de la Taizé și circa 150 de tineri din diverse țări vor veni în pelerinaj la București pentru a celebra misterul pascal, a cunoaște creștini de aici și a se ruga împreună cu ei.

Este o nouă etapă în relația de prietenie, veche, a comunității creștine de la Taizé cu Biserica din România. În anii 1960 preoți din România au vizitat comunitatea de la Taizé, iar în anii 1970 și 1980 membri ai acestei comunități au efectuat vizite discrete în țara noastră, pentru a cunoaște clerici și credincioși ai diferitelor culte și a vizita mănăstiri.

Imediat după deschiderea granițelor României, în ianuarie 1990, Părintele Roger, fondatorul comunității de la Taizé, a venit la București pentru a-l întâlni pe Patriarhul Teoctist. Părintele Roger s-a întâlnit atunci și cu Părintele Galeriu și teologul Dumitru Stăniloae, personalități ce au contribuit la a menține vie credința în Hristos în timpul regimului comunist.

După 1990 mii de tineri din România au vizitat comunitatea de la Taizé. Părintele Alois a mai vizitat de câteva ori România și a impresionat de căldura cu care a fost primit.

Tinerii de la Taizé sunt interesați să descopere sau să aprofundeze, după caz, bogățiile rugăciunii și ale spiritualității ortodoxe. Aceasta s-a format timp de secole, chiar și în condiții vitrege, când numai credința în Înviere i-a ajutat pe credincioși să ducă o viață demnă.

Grupuri de tineri de la Taizé au mai făcut pelerinaje la Istanbul în 2013, pentru a sărbători Epifania alături de Patriarhul Bartolomeu și creștinii din oraș, la Moscova – pentru Paștile din 2011, la Minsk, Kiev și Lvov – pentru Paștile din 2015.

Un grup de 150 de tineri creștini din toată lumea, însoțiți de Pr. Alois, va veni la București în Săptămâna Mare și de Paști, pentru a se ruga împreună și a face schimburi de opinii despre provocările cu care se confruntă societatea modernă. Va fi o ocazie pentru a ne sprijini unii pe alții în efortul de a mărturisi Adevărul Evangheliei. (sursa: taize.fr)

 

The following two tabs change content below.
Alina Ioana Dida
Medic, publicist şi traducător. A tradus "Revoluţia franceză", de Albert Soboul, apărută în 2009 la Editura Prietenii Cărţii (Bucureşti).
Alina Ioana Dida

Ultimele articole de Alina Ioana Dida (toate)

9 thoughts on “150 de tineri ai comunității de la Taizé vor face un pelerinaj la București

  1. Canonul 45 al Sfinţilor Apostoli spune răspicat: “Orice episcop sau preot care se roagă dimpreună cu ereticii să se oprească din slujire, dar dacă unul ca acesta îngăduie ca ereticii să slujească în Biserică, atunci să se caterisească” (cf. Canonului 33 al Sinodului din Laodiceea).

    Nu este oare limpede acest canon? Canonul 65 al Sfinţilor Apostoli ne arată: “Dacă vreun cleric sau mirean intră în sinagoga evreilor sau în vreun templu al ereticilor spre a se ruga, unul ca acesta să fie nu numai caterisit, dar şi afurisit”, iar acest lucru este limpede chiar şi pentru mintea cea mai primitivă.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/04/sf-iustin-popovici-despre-ecumenismul-ca-dialog-al-minciunii/

  2. Informatie clara:
    „Un grup de 150 de tineri creștini din toată lumea, însoțiți de Pr. Alois, va veni la București în Săptămâna Mare și de Paști, pentru a se ruga împreună …”
    „Crestini” … din toata lumea sint de 1 singur fel = ORTODOCSI.
    Ceilalti care isi spun astfel fara a urma invatatura si traditia predate de Hristos si transmise de Biserica (doar Ortodoxa) sint inchipuiti.
    Ei isi au inchipuit un zeu pe care-l impopotoneaza ocho-metric, folosesc cuvinte si lozinci preluate din Crestinism….
    Sint in afara Bisericii – avand doar temple, case de rugaciune – si nu stiu sa se roage si nici cui; aici se intelege dorinta lor de a pricepe ceva din Crestinism.
    …..
    Pana la a-i „flata” numindu-i crestini si a-i si lua alaturi sa maimutareasca sfintele taine prin simulare …. e drum lung!
    Si nu e rugaciune „impreuna” ci hula adusa Sfantului Duh.
    —————–
    Nu ma dumiresc cum de atatia romani (… ardeleni cei mai multi, care au uitata ca bunicii lor au fost omorati si torturati fiindca nu renuntau la credinta!)nu stiu ca numitii catolici – din politete politica – sint PAPISTASI iar opozantii lor (in erezii) sint sectantii, oricum s-ar numi ei, lutherani, metodisti, penticostali, baptisti, iehovisti, unitarieni si alte mii de mnciuni de credinta!
    Biserica este CATOLICA fiindca are un „cap”, un conducator = IISUS HRISTOS.
    Este viu si nu are nevoie de inlocuitor.
    Papa il considera mort si cine e „sub” el nu este crestin – doar circar, mai rau decat paganiii.
    Paganiii mai zic ceva de Iisus dar Papismul l-a inlaturat din viata.

  3. „…bogățiile rugăciunii și ale spiritualității ortodoxe. Aceasta s-a format timp de secole, chiar și în condiții vitrege, când numai credința în Înviere i-a ajutat pe credincioși să ducă o viață demnă.”
    Asa o fi crezand unii – doar in Inviere.
    Crestinul crede in Iisus Hristos (Hristos-Christos-Crestin) si desigur ca o parte din invatura Hristica este cea legata de „CRUCE” si de Inviere.
    Nu e doar „rascumparare” cum zice teologia protestanta ca sa fie singura calitate retinuta…
    ———————-
    http://www.taize.fr/en_article6525.html
    „Today, the Taizé Community is made up of over a hundred brothers, Catholics and from various Protestant backgrounds, coming from around thirty nations.
    By its very existence, the community is a “parable of community” that wants its life to be a sign of reconciliation between divided Christians and between separated peoples.”
    ……………….
    O secta din papistasi (catholics) si protestanti (opozanti de-ai papismului) – cu totii situati spiritual in afara Crestinismului.
    La Taizei-au facut „ashram” sau „kibuts” (adica s-au adunat) sa se impace (reconcilieze!) falsi/inchipuiti crestini si altii care sint „separati”….
    ………..
    „Church leaders also come to Taizé. The community has thus welcomed Pope John Paul II, four Archbishops of Canterbury, Orthodox metropolitans, the fourteen Lutheran bishops of Sweden, and countless pastors from all over the world.”
    ……
    S-au dus mai multi curiosi, anatemizatul Papa polonez, cativa anglicani, toti luteranii suedezi, cativa Ortodocsi…
    Cred ca de mila, vazandu-I nevoindu-se le-au fost adresate incurajari sa se “trezeasca” la credinta.
    Oricum nu sint crestini, chiar daca ii bantuie nevoia sufleteasca – au aflat Ortodoxia sin u se crerstinesc ci plimba minciuna si ereziile sub chipul ascezei, suferintei, blandetei…
    Ferice de noi ca nu avem tot ce ne trebuie si le aratam cum sa se increstineze – poate s-uor lumina si vin sa se lepede de Satana sis a se boteze….
    Dar tare ma indoiesc, se arata a fi purtatori de prietenie cu minciuna, cu inselarea….
    Ei nu vor sa vada ca Satana e cu ei si nu are loc langa Iisus, asa cum se straduie si numitul Alois sa pacaleasca lumea, sa ….„reconcilieze” pacatul cu virtutea, spurcaciunea cu sfintenia; NU MERGE!

  4. pai sa vina, cine-i opreste. Eu am avut de-a face cu occidentali care chiar au vrut sa se converteasca si totusi amana de ani de zile. Tare ma tem c-au sa vina ceapa si-au sa plece usturoi. Dar, sa vina. Cat despre rugaciunea in comun cu ei, sau schimbul de experienta, e un total nonsens. De convertit se convertesc numai cei care-si dau seama (rational) de greseala. Asa, pe criterii emotive si de efecte speciale… Discutia cu ei, o mare pierdere de timp. Dar, hei, e doar parerea mea! Probabil dupa sinodul din Creta o sa ne tinem toti de maini si-o sa cantam Kumbaia! In felul asta „sprijini unii pe alții în efortul de a mărturisi Adevărul Evangheliei.”

  5. Sa stiti stimata Doamna Doctor ca eu nu am inteles de ce, mii de tineri romani s-au dus sa se roage impreuna cu catolicii si protestantii, la Taizé. Cine i-a mobilizat?
    Imediat dupa revolutie, abia ne regaseam propria credinta, eram suparati pe Preafericitul Teoctist si mirati peste masura de „intelegerea” de care se bucurase Biserica Ortodoxa pe langa Partidul Comunist si Securitate pentru a-si trimite studentii in occident.
    Daca erai student meritoriu la Psihologie erai repartizat in comuna Lanurile, judetul Braila, pentru a preda in cel mai bun caz franceza insa, daca erai student meritoriu la Teologie, iti desavarseai pregatirea in Elvetia.
    In chip evident, aerul tare si pur al Alpilor Elventieni le-a fost prielnic bancherilor europeni, anarhistilor atei bolsevici si ecumenistilor fara frontiera.
    Comunitatea Taisè a fost fondata de pastorul elvetian Roger Schutz (in fotografie) care in 1940 s-a stabilit in Franta pentru a proteja refugiati evrei si comunisti.
    Roger Schutz era var cu bancherul Schlumberger (Ister&Noyer&Schlumberger).
    Acesta a fost ales de Paul VI, impreuna cu alti membrii protestanti (Georges, Jasper, Sephard, Konnet, Smith, doi anglicani, un membru al consiliului mondial lutheran si MaxThurian) pentru elaborarea „Novus Ordo Missae”.
    Pastorul protestant Roger a fost apreciat de Vatican in aceeasi masura in care a fost apreciat si Rabinul Alexandru Safran, participant activ la Conferinta de la Seelisberg ( 5 august 1947) si la elaborarea Cartei de la Bad Schwalbach, document prin care s-au pus bazele „innoirii doctrinei si invataturii crestine”.https://fr.wikipedia.org/wiki/Conf%C3%A9rence_de_Seelisberg
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Safran
    Unul din cei mai importanti sustinatori ai pastorului a fost Hubert Beuve-Mery, fondatorul cotidianului Le Monde.
    In momentul de fata, religia catolica se gaseste in situatia de a fi reformata pentru a treia oara prin a doua reforma a bisericii lutherane.
    Grupul de la Taisè vine in Romania pentru a contiuna ce a inceput pastorul Roger, pe un teren pregatit cu tenacitate de pr. Michel Kubler http://www.orthonews.ro/abcdef/pr-michel-kubler-romanii-incep-sa-se-emancipeze-de-modelul-religios-dominant/#.
    Michel Kubler si Mirel Bran si-au pus de-a lungul anilor semnatura pe numeroase articole denigratoare la adresa romanilor ortodocsi.

  6. Stimata doamna,dialogul aduna partile.diabolos-ul desparte partile.Daca esti fixact bine in Logosul Intrupat,in gandul lui Hristos, in Duhul Lui Hristos, poti stapanii orice duh si poti sta in orice multime la dialog (de exemplu vladica Ioan Maximovici mergea noaptea in discotecile din America sa pescuiasca suflete esuate),insa dupa ani de nevointa si cugetare ortodoxa, ca sa marturiseasca credinta, nu sa faca deruta sau ghiveci confesional.Pana la asemenea masuri personal stau departe de interconfesionalitatea asta bolnava.Iubirea cere sa asumi pe celalalt ,sa mori pentru el insa daca eu nu pot duce duhurile lui ci din contra cad si eu, ce fac ma sinucid sufleteste in ecumenismul schizofrenic?Eu zic ca nu, ci ma adancesc in duhul lui Hristos pana cand sunt pregatit de marturisire.Abia apoi pot discerne sau deosebi duhurile.

Spune-ți părerea