Cum să îți înveți copilul să aibă o alimentație sănătoasă

Suntem ceea ce mâncăm!

Fie că e sănătos sau nu, fie că ne place sau nu, modul în care ne hrănim ne influențează nivelul de energie, dispoziția, starea de sănătate și, uneori, confortul emoțional. Ca toate celelalte obiceiuri, și cele alimentare se formează în primii ani de viață ai copilului, când acesta preia mare parte din comportamentul și sfaturile părinților.

De ce au nevoie copiii de cursuri despre alimentație?

Copiii societății moderne au însă de înfruntat o serie de provocări suplimentare când vine vorba de a alege ce consumă – marketingul agresiv al restaurantelor fast food, rafturi întregi de dulciuri de toate felurile în supermarket, zahăr ascuns în alimente în care nu ar trebui să fie, sucuri de toate culorile, produse așa-zis naturale, însă care au ingrediente de slabă calitate, influența prietenilor care preferă alimente nesănătoase.

Cu toate acestea, „paza bună trece primejdia rea”, adică o educație temeinică în ceea ce privește nutriția îl poate ajuta pe copil să ia decizii mai corecte, mai responsabile, mai sustenabile.

În cele cinci zile ale școlii de vară vom avea următorul program:

Ziua 1 – Importanța legumelor în alimentație

– vom pregati o supa din ingrediente bio, de origine vegetală
– vom învăța să realizăm tagliatelle din dovlecel cu sos pesto
– vom prepara pentru desert turta dulce fara zahăr, potrivită pentru orice vârstă
– în partea teoretică vom învăța despre importanța legumelor în dieta zilnică, cum le alegem și cum le consumăm corect

Ziua 2 – Cum ne ajută fructele?

-vom găti o supa zilei
-vom învăța cum putem face o pizza care să respecte regulile de bază ale alimentației corecte, folosind ingrediente sănătoase
– pentru desert vom pregăti o salata de fructe
– în partea teoretică învățăm despre importanța fructelor în regimul alimentar zilnic
– vom descoperi soluții sănătoase pentru poftele de fast food
– vom afla ce sunt proteinele și cum le consumăm corect

Ziua 3 – Despre grăsimi sănătoase și pofta de dulce

– vom pregăti supa zilei
– vom învăța să facem budinca de mei cu banane, potrivită în orice moment al zilei
– pentru desert vom realiza jeleuri colorate, sănătoase, fără zahăr
– vom afla care sunt grăsimile sănătoase și cum ne ajută ele să ne dezvoltăm
– vom discuta despre pofta de dulce, despre cum poate fi prevenită sau despre soluțiile sănătoase pe care le putem găsi pentru a o elimina
– vom afla ce alimente sunt potrivite în perioadele de efort intelectual, atunci când suntem obosiți sau indispuși

Ziua 4 – Carbohidrații, prieteni sau dușmani?

-vom pregăti supa zilei
– vom învăța să facem din legume bio chipsuri și chifteluțe
– vom pregăti desertul preferat: ciocolata raw, fără zahăr
– vom descoperi ce sunt carbohidrații, cât, cum și când îi putem consuma

Ziua 5 – Cum se combină corect alimentele?

– vom pregăti supa zilei
– vom descoperi cum putem realiza acasă paste sănătoase pe care să le gătim cu diverse sosuri
– vom prepara desertul cel mai potrivit pentru vară – înghețată raw vegană fără zahăr, din fructe proaspete bio
– vom învăța cum combinăm corect alimentele

Detaliile cursurilor de nutriție pentru copii:

În fiecare zi copiii vor lua parte la o scurtă sesiune teoretică și apoi la una mai amplă, practică, iar la final vor consuma ceea ce au pregătit. Structura este concepută de așa manieră pentru că ei rețin aproximativ 50% din ce aud și 90% din ceea ce fac, astfel că la finalul celor cinci zile copiii vor fi deja mici bucătari.

Având un bagaj de noțiuni teoretice și practice despre cum pot mânca sănătos, cei mici vor începe să își educe obiceiurile de consum, renunțând treptat la dulciurile și la gustările din comerț.

Contribuția dumneavostră este de 600 de lei, sumă în care sunt incluse toate materialele necesare.

Pentru detalii și înscrieri : 0734131377

Înscrie-te AICI la Școala de vară de alimentație pentru copii!

Madalina Aanei

About Madalina Aanei

Născută în 1994, licențiată în Drept și Sociologie la Universitatea București, consilier marketing la Casa cu Rost.

Spune-ți părerea