Să ne apărăm Biserica

Regretatul poet Ioan Alexandru mi-a spus odată că de cînd a venit Hristos pe Pămînt nu mai există atei, ci antihriști.  

Istoria creștinismului e un șir lung de atacuri și năpaste la adresa Bisericii. Acesta este și motivul pentru care Biserica nu va putea fi înfrîntă niciodată. 

Greșeala e a tuturor: tinerii, care și-au depărtat dureros pașii de Biserică, și noi, care nu am fost foarte aproape de tragedia lor. Dar atacurile furibunde asupra Bisericii, mai mari decît asupra pompierilor, doctorilor și administrației, dovedesc că există oameni, văzuți și nevăzuți, care urăsc Biserica. Mila noastră trebuie să-i descopere și rugăciunea noastră trebuie să-i trezească. 

Filmul „Căința” se termină cu cuvintele: „Ce sens are un drum care nu duce la biserică?”. 

Bănuiesc că majoritatea celor care atacă azi Biserica sînt botezați în numele Sfintei Treimi. Ei au profitat de un eveniment nefast pentru a ataca Biserica, pentru că în pana lor se vede cum curge o cerneală otrăvită, nu una ziditoare. 

Biserica se roagă pentru toți oamenii și pentru lumea din afara ei. Nu a fost și nu va fi împiedicată de strigătele barbare, străine ei. 

Creștinismul este ultima mare religie a lumii, pentru că este singura care se roagă pentru vrăjmașii ei; de aceea este și ultima, și cea mai mare, pentru că una superioară ei nu are cum să mai apară (Petre Țuțea). 

Biserica este veșnică, este sfîntă, este ierarhică, este luminată de pocăința membrilor ei, este capabilă să-și asume vinovățiile întregii umanități. 

Nu loviți cu atîta ușurință în Biserică! 

Noi o apărăm pentru că, în realitate, ea este marșul care înaintează sigur spre Împărăție și îi poate salva și pe detractorii ei, chiar dacă aceștia nu înțeleg.

Pavel Chirilă

About Pavel Chirilă

Președintele Asociației „Christiana”, Bucureşti, și al Fundației „Sfînta Irina”, Voluntari, medic și publicist. Ultima carte publicată: ”Întîmplări din Biserică și Spital. Dialog consemnat de Răzvan Codrescu” (Ed. Christiana, București, 2014).

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


13 comentarii la „Să ne apărăm Biserica”

  1. Paisie Aghioritul a semnalat distrugerea tineretului grec in perioada razboiului rece (Cu durere si cu dragoste pt omul contemporan). Stiam deci ce ne asteapta…

    Numai marii duhovnici ne pot spune ce este de facut.

    In Grecia s-a trecut la faza urmatoare: un ateu declarat, sef al unui partid de stanga, a ajuns in fruntea guvernului „pt a scoate tara din criza”.
    La noi, Remus Cernea ateu declarat – in realitate antihrist cu observa poetul Ioan Alexandru – a avut succes cu Rosia Montana, dupa ce a ajuns la cateva manifestatii in Piata Universitatii. Rocarimea antihristica si-a „prezentat programul” in Piata Universitatii, la Antene, la ProTV. Departamentul de stat al SUA, prin comisarii din Romania: HotNews, Societate academica, ONGuri au dat avertismente patriarhului.

    Perioada de tranzitie care incepe in 1989, are unele asemanari cu tranzitia din Rusia, feb 1917-oct 1917, perioada in care „democratii rusi”, majoritatea masoni au predat tara bolsevicilor antihristi; majoritatea fara sa constientizeze in ce directie ii duc cei din umbra.

    Cum observa dl Ioan Enache in editorialul revisteri Credinta ortodoxa, este „Uriasa nevoie de haos a Europei”.

    Seceratorii sunt putini.Responsabilitatea fiecaruia este mare. Dar cum avertiza un mare duhovnic rus, cu slabele noastre puteri nu putem birui stihiile care se dezlantuie la nivel mondial.

    Marturisirea, rugaciune, Sf Taine si mai departe ne pregatim sa intampinam ispitele.

    PS: In Romania s-a vorbit mult de Sfintii inchisorilor. S-a vorbit mai putin de sfintii si marturisitorii rusi din timpul marilor prigoane ale bolsevicilor. Foarte multe invataturi.

  2. Am convingerea ca si lipsa de fermitate a preotilor a condus la situatia actuala.
    Dupa ’89, din dorinta de a-i vedea pa crestini intorsi catre Biserica s-a pus accent pe obligatia celor daruiti intru Hristos de a ierta si mai putin, de a cere iertare.
    In mod consecvent s-a subliniat porunca de a ierta sistematic pacatele celui cazut in ispita, evitand a pune accent asupra obligatiei pacatosului de-si recunoaste vina si a se stradui sa indrepte raul pricinuit.
    Despre limita simbolica pusa de Dumnezeu rabdarii (490 de greseli iertate in urma cairii pacatosului) preotul nu le vorbeste enoriasilor din motive greu de explicat.
    Acesti tineri care se indreapta mai des catre cluburi dacat catre Biserica, lasandu-se atrasi de promisunile ONGurilor finantate de Soros sau Ervin Laszlo (Clubul de la Budapesta) sunt fiii celor care au aderat din convingere la sistemul comunist ateu, tradandu-si fratii si tara, tradandu-si in chip inconstient, proprii copii.
    Parintii celor ce doresc distrugerea Bisericii nu si-au cerut niciodata iertare pentru ticalosiile la care au participat activ sau pasiv timp de 7 decenii.
    Biserica ortodoxa, din timiditate cred, nu a propus ca la cursurile de religie sa fie amintiti macar cei 1300 de preoti ortodocsi consemnati in volumul semnat de Vasile Manea „Preoti ortodocsi in inchisorile comuniste” pentru a incita copiii sa caute raspunsuri privind istoria Bisericii noastre si vinovatia reala a romanilor care au consimtit la distrugerea atator vieti daruite slujirii lui Hristos.
    Faptul ca in acest moment tineri straini de multe adevaruri dureroase din biografila propriilor lor familii, agreseaza o institutie a sociatii crestine la baza careia stau Adevarul, Mila si Sacrificiul trebuie nu doar sa ingrijoreaze Biserica ci si sa o intareasca in toate demersurile sale menite sa isi salveze copiii.
    Zilele acestea am vazut violenta cu care au incercat sa se impuna reprezentantii ONGurilor si ai lojelor masonice.
    Impotriva acestora Biserica trebuie sa se ridice spunand raspicat adevarul despre natura lor si interesele pe care le au.
    „Marele Arhitect ” este evocat public de medicii impinsi in fata pentru a crea o imagine favorabila masoneriei, iar fostul consilier al lui Stolojan a afirmat crispat (digi 24:8.11) ca ONGurile trebuie sa impuna noii guvernanti, recunoscand ca el insusi a deschis usile pentru Soros, in ’90.
    Aceasta atitudine, dupa parerea mea, nu dovedeste faptul ca denigratorii Bisericii sunt puternici, ci ca se tem, se simt amenintati de cei pe care au fost convinsi ca au reusit sa ii manipuleze, sa ii foloseasca in scopuri ticaloase, in interesul conservarii propriilor interese si privilegii.
    Romanii trebuie sa se intrebe nu din ce bani se construiesc asezamintele ortodoxe pentru ingrijirea copiilor nevoiasi si a caminelor pentru batrani, nu de ce se vand icoanele cu 10 lei in loc de 8 lei si de ce este musai sa se ridice Catedrala Ortodoxa la Bucuresti, ci din ce bani se va ridica marele templu, cum arata registrele contabile ale lojelor,din ce fonduri se finanteaza bursele de studii ale tinerilor atrasi de masonerie inca din adolescenta, de ce acestia beneficiaza de o protectie medicala specifica?
    Biserica are cum reactiona in fata agresiunii dirijate de interesele straine crestinismului si tarii.

  3. O vorba zice ca „socotelile cinstite tin prieteniile lungi”. Orice nenorocire tulbura adanc apele si da glas si celui rational si nebunului. Din pacate ar fi simplu sa se gaseasca doar inamici externi. Mai mult subiectul supararilor nu a fost BOR ci clerul ei cu mari lacune. Sunt ateu si cunosc si preoti cu inima cat roata carului si hoti cu sutana. Biserica are o datorie fata de sine sa se tina curata si fata de societate, sa fie un cel mai important exemplu de compasiune, sacrificiu si iubire de oameni. Si da, sa fie sfatuitor dar si critic demn al cezarului. Cred ca este important de inteles ca oamenii nu detesta biserica in sine, ci ca nu au biserica pe care si-o doresc. Biserica sa nu astepte supunere neconditionata.

  4. @ccc1

    Nu am auzit pana acum cugetarea cu socotelile si prieteniile ci doar pe cea cu socoteala si cu targul.
    In cazul cugetarii la care ma refer, este de la sine inteles ca pentru romani ,socoteala de acasa, acasa noastra fiind BIserica Ortodoxa nu are cum sa se potriveasca cu socoteala din targ, pentru ca targul apartine lumii, care lume pentru moment, apartine satanei.
    Asumandu-va conditia dificila de ateu v-ati situat fix, in buricul targului, cum spun bucurestenii. Incomoda pozitie…Va aflati la 7′ de Colectiv.
    Cum spun copiii cand se joaca „rece, rece, cald, fierbinte”. Fiti atent si cu mana pe extinctor.

    • Nici nu avem cum sa stim toate cugetarile lumii, de aceea e asa frumos sa le aflam povestea. Nu ma simt mai putin acasa ca roman daca privesc acum BOR cu o oarecare distanta. Dar e prea putin important ce cred eu si drept consecinta nu ma simt stingher in tara mea.
      Daca insinuati, la fel ca alte cateva voci in ultimele zile, ca dezastrul din colectiv ar fi vreo pedeapsa divina, umila mea parere e ca exact atunci iesiti din crestinatate.
      Am o explicatie mult mai prozaica evenimentului: haos, dezorganizare si iresponsabilitate din partea tuturor. De exemplu, prima chestiune care m-a socat serios a fost ca, stiind ca doi din cei ce cantau in acea trupa erau arhitecti si cadre didactice la Arhitectura, sectia Urbanism, nu si-au pus nici o intrebare asupra sigurantei locului in care canta. Nu vreau sa dezbat ceea ce nu pot sa observ, insa imi e clar ca nu exista si nu se ia in serios prevenirea si stingerea incendiilor. Si asta e primul pas spre tragedie.

      • @CCC1
        >doi din cei ce cantau in acea trupa erau arhitecti si cadre didactice la Arhitectura
        Povestea cineva, la sora mea la servici ca cu o saptamana inainte, o arhitecta fusese la un eveniment la Colectiv.
        Cand a intrat in sala, primul gand ca arhitect: Cum voi iesi de aici daca se declanseaza un incendiu ?

        Faptul ca cei doi slavitori de satana erau arhitecti, II ACUZA NU II SCUZA !
        Ca profesionist, iti sar in ochi imediat asemenea pericole.

        PS: O cunostinta de-a mea mergea pe o strada prin Bucuresti impreuna cu un profesor de la facultatea de costructii si a vazut o cladire recent construita. Profesorul a exclamat:
        – Se vad cu ochiul liber deficiente grave de proiectare. La un cutremur serios cladirea se va darma.

        Profesionistul arhitect, inginer constructor vede din start deficientele. Stie cum trebuie sa fie si cum este in realitate.

        Cei doi arhitecti sunt de doua ori criminali.

      • @CCC1
        >dezastrul din colectiv ar fi vreo pedeapsa divina

        Pedeapsa de la Colectiv este o MOARTE NAPRAZNICA !
        In general MOARTEA NAPRAZNICA trebuie interpretata ca pedeapsa divina. Asta este si invatatura Vechiului Testament la evrei cat si invatatura crestina de 2000 de ani.

        Nu spun ca rocarimea care a murit la Colectiv era mai breaza decat aia din alte parti ale tarii. E un avertisment al lui Dumnezeu. Americanii din NY- nu in totalitate satanisti – au primit un avertisment similar pe 11 sep 2011.
        Ca si in cazul romanilor, nu au inteles nimic si NU AU FOST LASATI SA INTELEAGA NIMIC.

        CELE CE VOR VENI VOR FI MAI CUMPLITE !

  5. @RomeoB – nu exista nici o informatie directa conform careia respectivii ar fi fost sau nu adeptii vreunui cult, doar pe baza versurilor muzicii lor nu reiese ca ar fi satanisti. Drept consecinta pot doar sa discut criteriul profesional. Nu ma pricep la morti napraznice ca sa am o parere calificata. Personal nu agreez descrierea creatorului din VT si nu mi-l asum.

  6. Nu inteleg de ce ne batem capul cu muzicienii si nu ne batem capul cu proprietarul domeniilor „Pionierul „, cu disparutul Gideon Zelivansky?
    Puzderie de gideoni au cumparat bucata cu bucata locuinte in Cotroceni, pe langa Gara de Nord, la Matache, pe 11 iunie, respectiv in zona cetrala a Bucurestiului, permitand contra cost, desfasurarea unor activitati culturale „alternative” in spatii in care apa curge cu mare dificultate doar in toalete, reteaua electrica nu a fost refacuta de juma’ de secol si fisurile de pe pereti cu toate ca sunt acoperite de nuduri uriase sau „opere neconventionale” se adancesc cu fiecare manifestare mai sacadata a publicului avid de libertate.
    Sunt perfect de acord cu faptul ca textul cantecului interpretat de nefericitii rockeri este taman pe dos decat a inteles publicul sperios si legitim prudent.
    Mesajul era: nu suntem un cod-bara, nu acceptam sa fim cipati, suntem si vom ramane liberi.
    Pana la urma ne putema intreba daca tinerii nu voiau sa declanseze o miscare de rezistenta complementara celei a Bisericii ( dupa parerea mea, un pic prea toleranta fata de luarea sa informatica in posesie ) vizand o populatie rebela, opaca la discursurile religioase clasice.
    Tind sa cred ca acesta versiune a evenimentelor este cat se poate de posibila tocmai din cauza reactiei nefiresti, organizate siblat si violent, impotriva Bisericii.
    Dracu nu-i prost si nu oboseste niciodata. Dovada :http://www.cotidianul.ro/pe-magheru-a-aparut-un-monument-care-asemuieste-ortodoxia-cu-comunismul-foto-271202/

    „Opera” acesta a fost platita de cineva si este expusa dupa ce a primit aprobarile de la directiile de cultura si urbanism.
    Nu stiu daca Mihai Bolka este autorul textului sau al instalatiei .In tot cazul, este un soi de mutant conceput din parinti multiplii, mandri de a se devoala in josul mesajului: monumentul de fata marcheaza 25 de ani mai tarziu mutatia simbolisticii din spatiul public de la partidul unic, la religia unica, a tuturor .
    „Fostele energii directionate spre construirea comunismului prin ridicarea de fabrici si uzine sunt acum directionate spre ridicarea de fabrici ale ortodoxiei alaturi de omniprezentele cruci care marcheaza locul unei morti violente si instalatiile de tevi de la reteaua de gaze”.

    Probabil ca autorii instalatiei sunt si ei, asemneni lui Gideon greu de abordat, dar daca cineva le-ar da de urma ar trebui intrebati de ce nu sunt socati de ofensiva sectelor si de reprezentarile prezentei judaice pe teritoriul Romanaiei ( tumuli alcatuiti din pietre, asezati la incrucisari de drumuri).
    Ma intreb daca mutantul Bolka ar avea dispozitia artistica de a concepe o piramida din busturilor marilor maestrii contemporani noua, asezata pe un postament alcatuit din adepti anonimi cu portofele in gura si cate un compas infipt in ochiul drept, pentru a putea privi doar de-a stanga.

  7. @Clement – foarte adevarat, chestiunea aceea nu este o opera de arta nici in concept, nici in realizare. Ai remarcat la inceput o chestiune esentiala, si anume ca avem o nevoie maxima de igiena: personala, a proprietatii, a sigurantei fizice si psihice a individului si a grupului. Daca toti am reactiona la mlastina lucrului facut in umbra, la abuz si mizerie, atunci ne-am putea gasi fiecare linistea si echilibrul, fara sa mai fim abuzati fizic si emotional. Inclusiv acel Bolka ar deveni cel mult ridicol. De aceea am si scris mai sus ca „biserica are obligatia sa se tina curata”.

Comentariile sunt închise.