Șoferii care și-au cumpărat mașini electrice în ideea de a salva planeta mai au de așteptat până ce parcurg cel puțin 90.000 de kilometri.
Nu este o glumă, ci rezultatul unui studiu realizat de Asociația Inginerilor Germani- Verein Deutscher Ingenieure (VDI).
Studiul de evaluare a vehiculelor pe întregul lor ciclu de viață realizat de Verein Deutscher Ingenieure (VDI) a examinat impactul asupra mediului pentru vehicule de clasă compactă precum Volkswagen ID.3, Ford Focus, Toyota Corolla Hybrid sau Renault Megane, notează Economica.net.
La final, realizatorii acestuia au concluzionat că „mașinile electrice din această clasă de vehicule sunt mai ecologice decât cele cu motoare convenționale doar după un kilometraj de 90.000 de kilometri.
În analiza pe termen lung efectuată de inginerii VDI în colaborare cu Institutul de Tehnologie din Karlsruhe (KIT), cu un kilometraj al vehiculului de 200.000 de kilometri, mașinile electrice și vehiculele hibride au cele mai bune rezultate în ceea ce privește amprenta lor de carbon”.
Inginerii germani din VDI explică rezultatul studiului prin dezavantajul major al electricelor încă din momentul producției. Astfel, în comparație cu mașinile cu motoare cu ardere internă, producția mașinilor electrice generează emisii mai mari de CO2.
Unul dintre motive este faptul că în timpul extracției de materii prime, al producției de baterii și al livrării din Asia către Europa, fie sub formă de produse finite, fie sub cea de componente ale acestora, se produc gaze cu efect de seră.
- Alertă la Spitalul de Urgență pentru Copii din Iași: apă contaminată cu o bacterie, internările și operațiile au fost sistate - 13 decembrie 2025
- Generalul Radu Theodoru, înmormântat fără onoruri militare. Claudiu Târziu: Ministerul Apărării trebuie să răspundă pentru această decizie ilegală - 12 decembrie 2025
- Academia Română: Reorganizarea manualelor de literatură și de istorie după criterii tematice, nu cronologice, este greșită și chiar dăunătoare - 12 decembrie 2025
