Consiliul UE a adoptat, marți, Regulamentul privind produsele pentru construcții (RPC), care armonizează normele UE privind comercializarea acestor produse, aceasta fiind ultima etapă a procesului decizional, potrivit unui comunicat de presă transmis de Consiliu.
Potrivit sursei citate, regulamentul obligațiile producătorilor, ale importatorilor și ale altor operatori economici și consolidează supravegherea pieței și protecția consumatorilor.
„RPC actualizează normele existente ale UE în acest domeniu și oferă posibilitatea de adaptare a standardizării la noile evoluții tehnice, asigurând o mai bună informare a consumatorilor prin crearea de pașapoarte digitale pentru produse și facilitând alegerile ecologice.
Noul regulament facilitează adoptarea de noi standarde și împuternicește Comisia să adopte specificații comune în anumite condiții atunci când calea obișnuită de standardizare este blocată. Acesta prevede, de asemenea, dezvoltarea unui sistem de pașapoarte digitale pentru bunurile de construcți”, se precizează în comunicat.
Ce urmează
În urma aprobării de astăzi de către Consiliu, actul legislativ a fost adoptat.
După semnarea de președinta Parlamentului European și de președintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării.
Articolele regulamentului referitoare la elaborarea standardelor vor fi aplicabile la o lună de la data intrării în vigoare. Toate celelalte articole din regulament se vor aplica la un an de la data intrării în vigoare, cu excepția articolului 92 (privind sancțiunile), care se va aplica la doi ani de la data intrării în vigoare.
Pe același subiect:

- Roberta Metsola, în Parlamentul de la Kiev: Pacea din Ucraina trebuie să fie permanentă, de aceea insistăm asupra garanțiilor de securitate - 17 septembrie 2025
- Claudiu Târziu (Acțiunea Conservatoare), despre dosarul privind alegerile prezidențiale: Un rechizitoriu politic care prevesteste întoarcerea la epoca acuzatorului public din anii ‘50 - 17 septembrie 2025
- Poșta Română plătește peste 48.000 de euro pentru o nouă identitate vizuală. Cum arată noul logo - 17 septembrie 2025