Undă verde de la CNA pentru difuzarea unor spoturi pro-vaccinare realizate de Guvern. Premierul Cîțu va filma alături de membrii Cabinetului. Ce spune legea

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va recomanda posturilor tv şi radio difuzarea unor spoturi video și audio, în cadrul unei campanii despre vaccinare care va fi lansată de Guvern.

Prezent la şedinţa CNA, preşedintele Comitetului naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea, medicul Valeriu Gheorghiţă, a detaliat despre ce este vorba în aceste spoturi.

„La acest demers participă premierul, va provoca miniştri ai Cabinetului şi fiecare urmează să se filmeze într-un cadru inedit, la o terasă, alături de familie sau mergând pe stradă, în care vor prezenta ceea ce conţine vaccinul din perspectiva fiecăruia. Şi eu şi secretarul de stat Andrei Baciu am făcut un asemenea material, pe plajă, în care spunem ce conţine vaccinul pentru noi.

Aici vorbim de a da o tuşă personală beneficiilor pe care fiecare le aşteaptă în urma vaccinării, lăsând la o parte partea medicală propriu-zisă. Avem nevoie de a arăta partea emoţională, pentru că această pandemie nu a venit numai cu consecinţe medicale, ci şi cu multe alte consecinţe de natură socială, emoţională”, a explicat Valeriu Gheorghiţă, potrivit Agerpres.

Cu ce mesaje vor fi bombardați românii:

„vaccinul conţine libertatea de circula fără a mă mai supune unor restricţii”,

„siguranţa deplină de a-mi trimite copilul la şcoală”,

„siguranţa de a-mi vizita părinţii fără să fiu îngrijorat că aş putea să le transmit această infecţie”,

„dorinţa de a viziona un film la cinema”,

„dorinţa de a vedea oamenii râzând fără măşti”.

Ce spune legea

Potrivit deciziei CNA 220/ 2011, privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, promovarea medicamentelor în serviciile media audiovizuale va include în mod obligatoriu următoarele (art. 124):

a) denumirea produsului; b) denumirea comună, dacă produsul conţine un singur ingredient activ; c) indicaţia terapeutică (afecţiunile pentru care se foloseşte produsul medicamentos); d) avertizarea sonoră „Acesta este un medicament. Citiţi cu atenţie prospectul.”; e) avertizarea scrisă, prevăzută la art. 815 alin. (1) lit. b) liniuţa a treia din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Totodată, conform articolului 815 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul Sănătății, orice material publicitar destinat publicului larg:

a) trebuie să fie conceput astfel încât să fie clar că mesajul este de natură publicitară și că produsul este clar identificat ca medicament;

b) trebuie să includă cel puțin următoarele informații:

– denumirea medicamentului, precum și denumirea comună dacă medicamentul conține o singură substanță activă;

– informațiile necesare pentru utilizarea corectă a medicamentului;

– o invitație expresă, lizibilă, de a citi cu atenție instrucțiunile din prospect sau de pe ambalaj, formulată după cum urmează: „Acest medicament se poate elibera fără prescripție medicală. Se recomandă citirea cu atenție a prospectului sau a informațiilor de pe ambalaj. Dacă apar manifestări neplăcute, adresați-vă medicului sau farmacistului.”

În cazul în care este vorba despre o reclamă prescurtată (reminder) se acceptă ca publicitatea pentru medicamente destinată publicului larg, prin excepție de la prevederile alin. (1), să includă numai denumirea medicamentului sau denumirea comună internațională, dacă aceasta există, ori marca medicamentului.

 

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost