Lanțul francez de hipermarketuri Carrefour a anunțat că va îngheța în Franța prețurile a 100 de produse de bază, de la orez și sardine la detergent lichid și haine, pentru a ajuta consumatorii în lupta cu inflația.
Carrefour România a precizat pentru Libertatea că nu va aplica măsura în țara noastră.
Anunțul Carrefour privind înghețarea prețurilor în Franța a fost făcut pe 22 august, după ce guvernul președintelui Emmanuel Macron a cerut companiilor să facă mai multe pentru a stăvili prețurile, potrivit Reuters.
Grupul francez va limita prețurile până la data de 30 noiembrie, în vreme ce gigantul petrolier Total a anunțat, la rândul său, că va scădea prețurile la benzinăriile sale din Franța începând cu 1 septembrie. În mai, un alt retailer francez, Leclerc, a înghețat prețurile la cele mai căutate 120 de produse până în luna iulie, în vreme ce în luna aprilie lanțurile britanice de supermarketuri Asda și Morrisons au anunțat că vor reduce prețurile la produsele esențiale.
Înghețarea nu se aplică în România
Această campanie este una locală, desfășurată în acest moment în magazinele Carrefour de pe teritoriul francez, a precizat Carrefour România.
Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, Carrefour a consemnat anul trecut un profit net de 329 milioane de lei la vânzări totale de 9,39 miliarde de lei. Compania avea peste 10.300 de angajați la finalul anului trecut, notează sursa citată.

- Europarlamentarul Claudiu Târziu: Am solicitat în numeroase rânduri dezincriminarea delictului de opinie și abrogarea legilor care cenzurează CULTURA și ISTORIA României - 29 aprilie 2025
- Varșovia/ Secretarul american al Energiei îndeamnă țările din Europa Centrală și de Est să renunțe la obiectivele UE privind tranziția energetică - 29 aprilie 2025
- România cumpără din SUA cu 280 de milioane de dolari un sistem de apărare antiaeriană Patriot, după ce anul trecut a donat unul Ucrainei - 29 aprilie 2025