Lanțul francez de hipermarketuri Carrefour a anunțat că va îngheța în Franța prețurile a 100 de produse de bază, de la orez și sardine la detergent lichid și haine, pentru a ajuta consumatorii în lupta cu inflația.
Carrefour România a precizat pentru Libertatea că nu va aplica măsura în țara noastră.
Anunțul Carrefour privind înghețarea prețurilor în Franța a fost făcut pe 22 august, după ce guvernul președintelui Emmanuel Macron a cerut companiilor să facă mai multe pentru a stăvili prețurile, potrivit Reuters.
Grupul francez va limita prețurile până la data de 30 noiembrie, în vreme ce gigantul petrolier Total a anunțat, la rândul său, că va scădea prețurile la benzinăriile sale din Franța începând cu 1 septembrie. În mai, un alt retailer francez, Leclerc, a înghețat prețurile la cele mai căutate 120 de produse până în luna iulie, în vreme ce în luna aprilie lanțurile britanice de supermarketuri Asda și Morrisons au anunțat că vor reduce prețurile la produsele esențiale.
Înghețarea nu se aplică în România
Această campanie este una locală, desfășurată în acest moment în magazinele Carrefour de pe teritoriul francez, a precizat Carrefour România.
Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, Carrefour a consemnat anul trecut un profit net de 329 milioane de lei la vânzări totale de 9,39 miliarde de lei. Compania avea peste 10.300 de angajați la finalul anului trecut, notează sursa citată.
- Parlamentul European se reunește la Strasbourg, în ultima sesiune plenară din 2025: apărarea, agricultura și mediul, în prim-plan - 14 decembrie 2025
- Claudiu Târziu: România a intrat sub un asediu ideologic fără precedent. Păstrarea identității este o bătălie existențială - 13 decembrie 2025
- Lepra, o problemă de sănătate publică în Nepal: peste 2.500 de cazuri confirmate anual - 13 decembrie 2025
