Lanțul francez de hipermarketuri Carrefour a anunțat că va îngheța în Franța prețurile a 100 de produse de bază, de la orez și sardine la detergent lichid și haine, pentru a ajuta consumatorii în lupta cu inflația.
Carrefour România a precizat pentru Libertatea că nu va aplica măsura în țara noastră.
Anunțul Carrefour privind înghețarea prețurilor în Franța a fost făcut pe 22 august, după ce guvernul președintelui Emmanuel Macron a cerut companiilor să facă mai multe pentru a stăvili prețurile, potrivit Reuters.
Grupul francez va limita prețurile până la data de 30 noiembrie, în vreme ce gigantul petrolier Total a anunțat, la rândul său, că va scădea prețurile la benzinăriile sale din Franța începând cu 1 septembrie. În mai, un alt retailer francez, Leclerc, a înghețat prețurile la cele mai căutate 120 de produse până în luna iulie, în vreme ce în luna aprilie lanțurile britanice de supermarketuri Asda și Morrisons au anunțat că vor reduce prețurile la produsele esențiale.
Înghețarea nu se aplică în România
Această campanie este una locală, desfășurată în acest moment în magazinele Carrefour de pe teritoriul francez, a precizat Carrefour România.
Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, Carrefour a consemnat anul trecut un profit net de 329 milioane de lei la vânzări totale de 9,39 miliarde de lei. Compania avea peste 10.300 de angajați la finalul anului trecut, notează sursa citată.

- Claudiu Târziu (Acțiunea Conservatoare): România a ajuns la marginea prăpastiei financiare. Este momentul adevărului și al răspunderii - 5 iulie 2025
- Pachetul de măsuri fiscal-bugetare, adoptat de Guvernul Bolojan, va fi asumat luni în Parlament - 5 iulie 2025
- Achim Irimescu, reprezentanța permanentă a României la UE: Comisia Europeană propune reducerea cu până la 20% a bugetului pentru Politica Agricolă Comună, pentru a face loc planului de înarmare pentru apărare - 4 iulie 2025