Cu 4.000 de magazine de tipul hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă reţelele străine de comerţ au ajuns să controleze 70% din piaţă, notează Ziarul Financiar.
Spre comparaţie, circa 45.000-50.000 de mici chioşcuri şi alimentare au restul de 30% din vânzări.
Astăzi, unu din patru români trece zilnic pragul unui supermarket sau hipermarket, conform estimărilor făcute de ZF pe baza datelor comunicate de unele reţele. Astfel, aceste companii au ajuns să fie opţiunea de shopping pentru cea mai mare parte a românilor care fie merg la colţul blocului la cumpărături, fie călătoresc zeci de kilometri pentru a ajunge la cel mai apropiat hipermarket.
Doar patru dintre cele opt reţele de retail au răspuns solicitării ZF privind numărul de clienţi Pentru celelalte, cifrele au fost estimate de ZF Nu au fost analizate datele comercianţilor de tip cash&carry, care se adresează mai ales companiilor – revânzători şi jucători HoReCa.

- Basarabia: A fost pusă piatra de temelie a Catedralei şi a Centrului Cultural Românesc, la Bălți. Paraclisul va avea hramurile „Duminica Sfinţilor Români”, Sf. Ierarh Nicolae și Sf. Nectarie de la Eghina - 4 decembrie 2023
- Claudiu Târziu, la Alba Iulia: AUR este o mișcare de RENAȘTERE NAȚIONALĂ. Trebuie să mergem în Parlamentul European pentru a tăia capul hidrei - 2 decembrie 2023
- Samoilă Mârza, fotograful Marii Uniri - 1 decembrie 2023
Un comentariu la „ZF: Rețelele străine au ajuns să controleze 70% din piața comerțului din România. Câți români trec zilnic pragul unui supermarket”
Comentariile sunt închise.