Propaganda antiromânească din unele manuale de geografie din Italia, semnalată de Claudiu Târziu, într-o sesizare transmisă ministrului de Externe, Luminița Odobescu

Senatorul Claudiu Târziu (AUR), președintele Comisiei pentru românii de pretutindeni din Senatul României, a semnalat ministrului român de Externe, Luminița Odobescu, că unele manuale școlare din Italia prezintă o imagine falsă și negativă a țării noastre și a poporului român.

Este vorba despre manualul Il giraMondo active. Gli stati d’Europa. Corso di Georgaria per la Scuola Secondaria di 1o grado // Călător activ în jurul lumii. Statele Europei. Curs de Geografie pentru școlile gimnaziale de prima treaptă, apărut în 2015 și aflat în uz, avându-i ca autori pe Carlo Griguolo, Chiara Forgieri și Daniela Romagnoli, explică senatorul Claudiu Târziu, potrivit unui document consultat de redacția RostOnline.

Iată cum este prezentată populația și economia României în manualul respectiv:

„Etnia română este dominantă și este concentrată în câmpia plată din afara arcului carpatic. Ungurii, al doilea grup etnic, sunt concentrați în schimb în Transilvania; în ciuda faptului că au obținut recunoașterea oficială a limbii lor, ei aspiră totuși la independență. Țara se confruntă și cu fenomene de rasism și intoleranță, deosebit de accentuate în perioadele de criză economică, față de țigani, care sunt adesea descurajați de alte grupuri etnice. Limba oficială este româna, practic singura limbă care derivă din latină dintre cele slave vorbite în țările est-europene. Religia răspândită în rândul a 86,8% din populație este creștinismul ortodox român.

România este unul dintre principalele centre internaționale de trafic de imigranți ilegali în Europa de Vest. Emigrația puternică din România și natalitatea scăzută provoacă o lipsă de muncitori pentru companiile naționale și străine prezente în țară.

Drept urmare, mulți imigranți ilegali din Est ajung în schimb în România, unde își găsesc cu ușurință de lucru; astăzi mulți muncitori și zidari de origine chineză și indiană lucrează în fabrici și șantiere românești”.

Printre ideile de bază ale acestei prezentări, subliniază Claudiu Târziu, se regăsesc următoarele:

  1. Limba maghiară este oficială în România;
  2. Ungurii din România aspiră la independență;
  3. Românii locuiesc în principal în afara arcului carpatic, în timp ce Transilvania este locuită de unguri;
  4. România se confruntă cu fenomenele rasismului și intoleranței față de țigani;
  5. România este unul dintre principalele centre internaționale ale traficului de imigranți ilegali în Europa Occidentală;
  6. Muncitorii și zidarii chinezi și indieni sunt principalii imigranți ilegali care lucrează în fabricile și pe șantierele din România, unde își găsesc cu ușurință de lucru.

„Exprimăm opinia că o asemenea prezentare a realităților din România nu doar că este distorsionată, ci induce populației școlare din Italia, inclusiv miilor de elevi români din această țară, o imagine falsă și negativă a țării și poporului român. Prezentarea făcută României în manualul de geografie asupra căruia vă sesizăm este susceptibilă de propagandă antiromânească, fiind de natură să aducă o gravă atingere bunelor relații tradiționale dintre popoarele italian și român.

Nu cunoaștem dacă din anul 2015, când acest manual școlar a fost introdus în uz de către autoritățile Republicii Italiene, vreo autoritate română s-a autosesizat sau nu asupra situației. Considerăm că Ambasada României la Roma, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) al României și Guvernul țării noastre ar fi trebuit să ia atitudine promptă și fermă, cerând autorităților Republicii Italiene scoaterea din uz a acestui manual, în scopul revizuirii lui și prezentării obiective a țării noastre”, menționează Claudiu Târziu.

În acest context, senatorul Claudiu Târziu solicită ministrului român de Externe, Luminița Odobescu, răspuns la următoarele întrebări:

  • Dacă din 2015 până în prezent Ambasada României în Republica Italiană a adus la cunoștința Ministerului Afacerilor Externe român cazul asupra căruia v-am sesizat prin prezenta. În eventualitatea unui răspuns afirmativ, care au fost reacția și deciziile MAE.
  • Dacă Ministerul Afacerilor Externe român are în vedere o intervenție oficială, legată de acest caz, pe lângă autoritățile statului italian, în cadrul dialogului politic bilateral.
  • O informație succintă, în baza interpelării de către MAE a misiunilor diplomatice ale României, privind prezentarea corectă sau distorsionată a României și a poporului român în manualele școlare din statele Uniunii Europene.

 

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost