Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a solicitat Comisiei Europene (CE) să investigheze campania lui Călin Georgescu pe TikTok, reclamând faptul că există suspiciuni de manipulare a opiniei publice.
Anunțul a fost făcut, marți, pe Facebook, de Valentin Alexandru Jucan, vicepreședintele CNA.
Potrivit acestuia, CNA a constatat „nerespectarea obligațiilor privind evaluarea riscurilor sistemice (Art. 34, DSA).”
„Acțiunile TikTok au avut un impact semnificativ asupra alegerilor prezidențiale din România 2024, primul tur, contribuind la:
- crearea unui avantaj nedrept pentru un singur candidat;
- manipularea opiniei publice prin conținut nemarcat;
- exploatarea tinerilor utilizatori, care reprezintă o parte majoritară a publicului TikTok (8,9 milioane de utilizatori în România)”, precizează sursa citată.
CNA solicită CE următoarele:
- Să inițieze o investigație oficială asupra conformității TikTok cu prevederile DSA, în special privind transparența algoritmilor și riscurile sistemice;
- Să solicite TikTok să publice o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România;
- Să impună măsuri corective și sancțiuni pentru încălcările identificate.
- Să asigure publicarea unui raport privind transparența algoritmică, inclusiv în contextul conținutului electoral difuzat în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din România 2024, primul tur.
- Instanţa supremă dezbate, miercuri, contestaţia AUR împotriva hotărârii CCR de anulare a alegerilor prezidenţiale - 11 decembrie 2024
- La timpuri noi, oameni vechi. Jurnalista Oana Șlemco, de la făina de greieri, la vânătoarea de preoți - 10 decembrie 2024
- Radio France: Alegătorii români nu sunt o turmă care votează orbește la recomandările TikTok. Alegerile din România arată furia împotriva partidelor sistemului și o profundă dorință de schimbare - 10 decembrie 2024
Mizerabilii…