UPDATE/ CCR amână pentru 8 octombrie decizia privind pensiile speciale ale magistraților

ACTUALIZARE

Curtea Constituţională a României a amânat pentru 8 octombrie pronunțarea privind sesizarea Înaltei Curţi de Casaţie de Justiţie în legătură cu legea privind pensiile de serviciu ale magistraţilor, pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament, anunță TVRInfo.

CCR a amânat pentru 8 octombrie deciziile privind:

  • obiecțiile de neconstituționalitate asupra Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu;
  • obiecțiile de neconstituționalitate asupra Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății;
  • obiecțiile de neconstituționalitate asupra Legii privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice;
  • obiecțiile de neconstituționalitate asupra Legii pentru modificarea și completarea OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

În schimb, CCR a respins obiecțiile de neconstituționalitate formulate împotriva Legii privind eficientizarea activității unor autorități administrative autonome.

Știrea inițială

Curtea Constituțională a României (CCR) se reunește miercuri pentru a analiza sesizările pe Pachetul 2 de măsuri fiscale pentru care Guvernul Bolojan și-a asumat răspunderea.

Pe ordinea de zi se află nouă dosare, printre care și cel privind pensiile magistraților, în urma unei sesizări depuse de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). Decizia în acest caz este cea mai așteptată.

Cele nouă dosare vizează următoarele:

1.Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu (Dosar nr.4008A/2025);

2.Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății (Dosar nr.4027A/2025);

3.Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (Dosar nr.4030A/2025);

4.Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății (Dosar nr.4055A/2025);

5.Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (Dosar nr.4058A/2025);

6.Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind eficientizarea activității unor autorități administrative autonome (Dosar nr.4029A/2025);

7.Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind eficientizarea activității unor autorități administrative autonome (Dosar nr.4057A/2025);

8.Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (Dosar nr.4028A/2025);

9.Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (Dosar nr.4056A/2025).


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Spune-ți părerea

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.