Primăria Municipiului București pregătește proiectarea, promovarea și punerea în aplicare, pe durata a circa doi ani, a unei zone cu emisii reduse (low emission zone – LEZ) în întreaga zonă metropolitană a Bucureștiului, conform unui plan aflat în curs de aprobare și analizat de Profit.ro.
LEZ va restricționa treptat accesul în oraș al celor mai poluante vehicule, cu un calendar clar de eliminare treptată în funcție de tipurile de combustibil (motorină, benzină) și vârsta vehiculului. Conform planului, vehiculele diesel și cele mai vechi se vor confrunta cu restricții mai stricte și accelerate.
Planul elaborat de Primăria Capitalei, în colaborare cu BERD, în vederea implementării zonei cu emisii reduse, presupune un cost de 15 milioane euro, fonduri din PNRR și împrumut prin InvestEU.
Etape de punere în aplicare:
1.Definirea limitelor LEZ și stabilirea clasificării vehiculelor pe baza standardelor de emisii, o posibilitate fiind standardele Euro, conform documentului. Va fi elaborată o abordare progresivă pentru a spori treptat restricțiile privind vehiculele cu emisii ridicate.
2. Modernizarea rețelei de stații de monitorizare a calității aerului în oraș așa încât sa reflecte poluare provenita de la vehiculele aflate în trafic și pentru a desfășura campanii cu prelevatoare pasive de NO2 pentru a determina dacă sunt necesare măsuri suplimentare în anumite zone. În plus, utilizarea laboratoarelor mobile de monitorizare a calității aerului pentru a viza zonele cu trafic intens și punctele nevralgice ale poluării și pentru a stabili un nivel de referință al calității aerului pentru oraș și a monitoriza impactul LEZ.
3. Dezvoltarea, achiziționarea și implementarea de camere de recunoaștere automată a plăcuțelor de înmatriculare la punctele de intrare în LEZ, care sa permită identificarea automată a vehiculelor neconforme. Stabilirea unui sistem de emitere a amenzilor, fondurile fiind direcționate catre Fondul pentru mobilitate curată.
4. Lansarea unei campanii de comunicare pentru informarea publicului cu privire la LEZ, la modul de respectare a acesteia și la beneficiile pentru calitatea aerului și sănătatea publică. Amenziile vor fi reinvestite în soluții de mobilitate pentru comunitățile vulnerabile.
5. Monitorizarea continuă a calități aerului și a datelor privind traficul pentru a evalua impactul LEZ. Ajustarea dimensiunii și restricțiilor zonei pe baza datelor. Publicarea de rapoarte anuale pentru a asigura transparența și a menține sprijinul public.

- Claudiu Târziu (Acțiunea Conservatoare): Memoria istorică nu poate fi apărată prin ștergere. Gândirea liberă nu poate fi filtrată prin grilele comisarilor ideologici - 11 iulie 2025
- BNR a comandat o cercetare statistică privind averea și proprietățile românilor, la „recomandarea” OCDE. Costul anchetei depășește șase milioane de lei - 11 iulie 2025
- Nicușor Dan, în videoconferință la reuniunea convocată de premierul britanic Keir Starmer și de Emmanuel Macron pe tema sprijinului pentru Ucraina - 11 iulie 2025
Asta e „orasul de 15 minute” si „green new deal” laolalta. Astia chiar ne cred prosti??? Si totul conform unui plan aflat în curs de aprobare și analizat de Profit.ro. Adica NICI NU A FOST APROBAT (de cine?). Adica o companie de presa (Profit.ro) dicteaza cetatenilor ce sa faca? O sa iasa ca la englezi, cititi ce s-a intamplat cu ULEZ….
„Publicarea de rapoarte anuale pentru a asigura transparența și a menține sprijinul public.” Nu stiu ce sprijin public vor astia sa mentina. Momentan NICI NU AU SPRIJINUL PUBLIC, dimpotriva. Si asta va spune un om care nu a avut niciodata nici o „masina mica”. Sunt impotriva masurilor de limitare a circulatiei in Bucuresti dupa mintea deraiata a unora.