„Revoluţia” începe cu Biserica?

Teribilul accident de la Clubul „Colectiv” din capitală, soldat cu 31 de morţi, pînă la această oră, şi încă 130 de răniţi grav, a răscolit lumea românească atît de tare, încît atmosfera a devenit una de război civil. După un „marş al tăcerii”, la care s-au adunat mii de bucureşteni pentru a-i comemora pe cei pieriţi în flăcări şi pentru a-şi manifesta revolta faţă de autorităţile vinovate, s-a declanşat un atac concentrat şi concertat asupra Bisericii. Adepţii lui Barabas vor capul Nazarineanului ca arvună pentru cel al Cezarului. Rămîne altora sarcina de a analiza resorturile psihologice ale acestui deziderat. Eu doar constat că aceleaşi acuzaţii inventate (ca, de pildă, aceea privind sutele de milioane de euro care ar fi date anual Bisericii Ortodoxe Române din bugetul statului – o acuzaţie pentru care sînt scoşi oamenii la miting), pe care le auzim de ani şi ani de la ateii militanţi, dar nu numai,  sînt reluate acum cu furia căutării unui ţap ispăşitor.
Deşi Biserica a dat zilele astea numeroase dovezi de ajutor concret î
n cazul care a stîrnit răzmeriţa naţională, tot ce spune sau face este răstălmăcit, mistificat, negat, minimalizat… Oameni care se pretind credincioşi îşi (re)descoperă vocaţia unui anticlericalism extrem. Orice opinie care are referinţe spirituale este văzută ca o blasfemie şi o declaraţie de război. Radicalismul se manifestă în numele toleranţei şi al dragostei. Nedreptatea – în numele justiţiei sociale. Orbirea ideologică – în numele lucidităţii. Ura – în numele empatiei şi al spiritului civic. Totul sub ochii uluiţi ai unei ierarhii bisericeşti care încearcă din răsputeri să răspundă revendicărilor sociale ale celor care nu calcă în biserici, dar consideră de datoria Bisericii să dea, să facă, să dreagă…

În acest ceas, cred că e necesar să ne amintim un îndemn al vrednicului de pomenire mitropolit Bartolomeu Anania: „Biserica trebuie să dea tot mai multe semnale de alarmă şi faţă de poluarea spiritului”. Dar pentru asta, trebuie să ne curăţim inima şi să ţinem ochii duhovniceşti deschişi, ca să nu cădem în înşelare.

Claudiu Târziu

About Claudiu Târziu

Jurnalist, scriitor şi editor; cea mai recentă carte publicată: ”Rostul generației noastre. O perspectivă conservatoare asupra României postcomuniste” (Ed. Rost, București, 2019)

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


28 de comentarii la „„Revoluţia” începe cu Biserica?”

  1. La parintele Cleopa a venit o femeie, al carei sot murise beat, intr-un accident de masina.
    Acesti oameni intra la categoria sinucigasi, si nu pot fi ingropati cu preot. Parintele Cleopa, solicitat sa faca o sluja pt scoaterea sufletului din iad i-a spus femeii: Munti de aur daca mi-ai da, si nu pot sa-l scot din iad. Parintele facator de minuni Nicodim Mandita trebuit sa ingroape un om most intr-o asemenea situatie: l-a luat noaptea de acasa, l-a dus la o groapa sapata la marginea cimitirului, si l-a ingropat ca pe sinucigasi fara slujba.

    Nu am studiat teologie, prin analogie cu unele texte din Sfintii Parinti, situatia pare mai grava: niste tineri mor de moarte naprasnica, la un spectacol de proslavire a satanei.
    Biserica nu poate pomeni un eretic; nu are voie sa-l ingroape nici intr-un cimitir ortodox ( Limonariul prezinta asta ca o normalitate in sec V). Acum presa cere nici mai mult nici mai putin sa slujesti la capataiul satanistilor. Dupa precedentul Sergiu Nicolaescu.

    Biserica s-a autocenzurat in manualele scolare cu copilul care dupa ce a chinuit pasarelele, a cazut de pe scara prin pedepsa lui Dumnezeu.
    Reeducarea Bisericii a trecut la alt nivel: este musai obligata sa slujeasca la capistile sataniste pe cei ce au murit slavind pe satana.

    Mass media, de dreapta sau de stanga a devenit un instrument agresiv de reeducare !

    Preotii si mai ales ierarhii trebuie sa constientizeze ca au si puterea de a lega, nu numai de a dezlega, si ca vor da socotela daca nu au folosit-o pe aceasta atunci cand situatia o impunea !

    • Oamenii aceia nu-l proslaveau pe Satana.ci mergeau la un concert rock.este o mica-mare diferenta.daca ascultati pe youtube versurile piesei Tonight we die.va veti convinge.st versuri despre dreptate sociala si politica. A fi rocker nu inseamna a fi satanist.
      La rece situatia este infioratoare, un carnagiu.
      Fiind crestini ar trebui sa avem compasiune pentru ei si rudele lor.
      Doar Dumnezeu ii poate judeca.

  2. “Mulţi spun că Halloween este doar un carnaval, dar, de fapt, nu e nimic inocent sau distractiv în această “sărbătoare”. Ea este anticamera a ceva mult mai periculos. Participarea la Halloween este un fel de iniţiere în activităţile oculte.” (Părintele Aldo Buonaluto – Asociaţia Internaţionala a Exorciştilor – Biserica Romano-Catolică – declaraţie făcută la Conferinţa Exorciştilor Vaticanului, Octombrie 2014)

    Promovarea demonismului şi a pervertirii morale în şcoala românească, prin intermediul falsei sărbători Halloween – străină nu numai de tradiţiile româneşti, dar şi de normalitatea vieţii cotidiene – îmbracă în acest an haina “corectitudinii politice”, într-o încercare pe cât de penibilă, pe atât de isteric exprimată de a apăra aberaţia Halloween în numele multiculturalismului, educaţiei europene (!) şi libertăţii de opţiune a elevilor şi părinţilor (!!).

    Activiştii “corectitudinii politice” – care încă se resimt după marele şi deplorabilul eşec al tentativei de interzicere a orei de religie în şcoala românească – apără cu o voioşie destul de forţată, pe alocuri cu gesturi crispate şi ieşiri nervoase – “sărbătoarea” Halloween, transferând chestiunea în spaţiul drepturilor şi obligaţiilor cetăţeneşti, ba chiar în cel al reglementărilor constituţionale.

  3. Nu stiu daca toata lumea care s-a revoltat avea asteptari ca preotii „sa slujeasca la capataiul satanistilor”. Probabil cei mai multi ar fi dorit sa vada preotii la capataiul muribunzilor, poate ca acei copii ar fi dorit sa se spovedeasca inainte de a pasi in lumea cealalta si nu au avut aceasta posibilitate. Nu stiu cati preoti au fost prezenti acolo, chiar nu stiu. Poate ca au fost si noi nu stim.

  4. Luciana, la care capatai? Cei arsi sunt in coma, chair daca vor sa se spovedeasca n-o pot face. Plus de asta, asa cum ne putem da seama, erau oameni care l-au respins pe Dumnezeu prin comportamentul lor, asa ca preotii nu vin neinvitati, vorba Patriarhului. Eu nu spun ca toti erau satanisti, sau cel putin nu in acceptiunea conventionala, oricat s-ar supara Paul. Grozavia nu consta numai in carnagiul in sine, ci si in uraciunea locului si a faptelor.

  5. La care capatai? M-am gandit la fata care o tinea de mana pe asistenta Violeta Maria Naca si-i spunea ca nu vrea sa moara, m-am gandit la baiatul de 15 ani care a spus: „mami, nu vreau sa mor” și multi altii care poate ar fi fost posibil a fi mantuiti in ultimul ceas, ca talharul de pe cruce. Si mai sunt convinsa ca multi nici nu stiau la ce fel de concert au mers, intrarea fiind libera.
    Nu vreau sa judec preotii, Biserica, îi respect din toata inima! Sunt primele și ultimele noastre sperante.
    Dar tind sa cred ca majoritatea celor care au strigat impotriva preotilor, la acest lucru s-au gandit. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu ei ori ca as fi scandat si eu impotriva bisericii.
    Nu toti cei prezenti la marsul tacerii au crezut in slogane precum: „Nu vrem catedrale, vrem spitale”. Ba da, vrem catedrale si biserici; si vrem si spitale. Daca n-am avea nevoie de biserici, atunci de ce la sarbatori ori sambata, la parastase pentru pomenirea mortilor toate bisericile sunt arhipline?
    Si nu neg nici faptul ca diverse organizatii anticrestine, antibiserica au gasit momentul oportun sa arunce cu noroi in stalpii bisericii și sa instige oamenii, gasind un teren foarte propice atunci.
    Daca nu am acceptat niciodata sa-mi parasesc tara a fost din motive religioase si din faptul ca stiu ca avem duhovnici buni, blanzi, cu vieti traite in sfintenie pe care nicaieri in lume nu i-as putea intalni. Sunt mandra ca sunt romanca cu gandul la sfinții martiri ai neamului. Bunicul meu a murit in al doilea razboi mondial, mama mea necunoscandu-l.

    Doamne ajuta! Sper ca nu v-am suparat. Imi cer iertare daca am facut-o.

  6. Luciana, parintele Nicodim Mandita avertizeaza ferm ca dupa canoane, un mirean care contrazice in public un preot (in afara de erezie), chiar si in situatia in care preotul greseste si el are dreptate, are pacat. Parintele Nicodim a fost pus intr-o asemenea situatie, iar desteptul caare a facut observatia in public s-a ales cu vreo 800 de matanii pe zi o anumita perioada de timp. Nu pt ca parintele s-a razbunat, ci pt ca asa prevad canoanele, iar parintele era foarte riguros.

    Indiferent ce ni se pare bun sau rau, nu trebuie sa uitam ca preotul are har. Chiar daca preotul greseste. Dumnezeu va indrepta lucrurile.
    Un duhovnic poate da la doi oameni cu acelasi pacat canoane diferite.
    E o cestiune cu o miza prea mica, MAI ALES IN CONDITIILE IN CARE NU DAI SOCOTEALA LUI DUMNEZEU, ca sa vii cu critici. 800 de matanii pe zi e un pret prea mare, chiar si o saptamana sa zicem.

    RETINE: NU AI VOIE SA CONTRAZICI IN PUBLIC PREOTUL.

    PS: Pe vremea razboiului din fosta Iugoslavie, la o conferinta ascor, istoricul Florin Constantiniu a fos intrebat despre declaratiile presedintelui Emil Constantinescu legate de celebra sintagma „necesara si legitima”, si despre dclaratia unui preot preluata de o parte a presei.
    Pe presedintele Constantinescu l-a critocat sever. Cand a ajuns la prot a spue:
    In slujba inmormantarii scrie: daca legatura de nedezlegat de la preot a luat. Nu ma pot pronunta public despre declaratia preoptului. Vedeti ce ma paste. MERGETI LA SUPERUIORII LUI CU INTREBAREA.

    • Romeo, vreau doar sa-ti spun ca Nicodim Mandita nu este vocea Bisericii…. este o voce din cadrul Bisericii. Si cand ai timp citeste in Studii Teologice, anul 1965, articolul lui Liviu Stan, „Despre receptie hotararilor sinoadelor ecumenice”…. Biserica este stalpul si temelia adevarului…. Ce inseamna oare „Semnez pentru ca asa crede Biserica mea”? Cu siguranta nu de lumanari si Like-uri era nevoie acolo… Era nevoie ca studentii de la teologie si seminaristii sa faca si ei coada la Centrul de transfuzii, imbracati in tinuta (desi nu trebuie sa stie stanga ce face dreapta, uneori e nevoie), era nevoie sa se doneze bani…. De sange si bani e nevoie (si rugaciune, dar ei – protestatarii – nu realizeaza), nu de Mega Image personal. Ar fi fost nevoie, totusi si de preot. Vezi talharul de pe cruce… in ultimele clipe s-a mantuit…. Iubirea lui Hristos si a lui Dumnezeu Tatal nu o incadra in canoane (vezi Matei 25, vezi Drahma cea pierduta, vezi Pilda fiului risipitor, vezi evenimentul cu femeia pacatoasa)… Un participant la concert declara ca e prima data cand a simtit nevoia sa-si faca Cruce? Unde e imaginea Tatalui care fuge inainte si-l iarta? Cu drag….. aparati Biserica dar nu aberati si nu exagerati… Ajungem ca si contstatarii lui Hristos: „Scris este ca…..” Pana la urma Dumnezeu e dragoste. Atat a iubit Hristos: Mana drapta prinsa-n cuie, mana stanga prinsa-n cuie…. Nu mai mult… Stii care e diferenta dintre noi si un betiv cazut in sant, urinat pe el si vomitat pe haine, murdar si ca vai de capu’ lui? Doar Hristos, daca-L avem… In rest nicio diferenta.

      • 1. Parintele Nicodim a fost mare FACATOR DE MINUNI si MARTURISITOR IMPREUNA CU UCENICII.
        IN PLINA TEROARE STALINISTA, IN ANII 50, PARINTELE A EDITAT SI DISTRIBUIT CLANDESTIN LITERATURA RELIGIOASA. Impreuna cu ucanicii a fost arestat si condamnat in 1959 la foarte multi ani de inchisoare. In mon ‘neastepat’ este eliberat in 1964, si dupa cateva luni TOTI UCENICII ERAU IN LIBERTATE NEVATAMATI.
        In ziua in care parintele a revenit in satul unde avea parohia, primarul comunist care il daduse pe mana securitatii era dus la groapa !

        Mai cunosti UN CAZ IN ISTORIA Bisericii, in care in care duhovnicul+ucenicii este condamnat la 25 de ani (s-ar putea ca cifra sa fie un pic diferita) iar apoi sa iasa toti din puscarie ?

        2. In saul unde slujea, in anii 30 venise un tanar cu jocuri/hore desfranate. Parintele si-a indemnat fii duhovnicesti sa nu se mai duca, iar jocuruile destrabalate au cam incetat. Furios, ‘discotecarul’ de acum 80 de ani a vrut sa-l omoare cu cutile; parintele a fost salvat in ultima instata iar agresorul l-a imobilizat. Parintele nu l-a dat pe mana politiei, ci l-a legat si i-a profetit: „Sa nu mori pana nu ai sa-mi ceri sa-ti explic de ce am oprit horele”.
        Trec anii, parinle e arestat, eliberat merge la manastre,…
        Intr-un sat, un om foarte batran se chinuieste mult si nu poate sa moara.
        Vine un preot si ii face molifta de iesirea sufletului. omul traieste in continuare si se chinuieste. Vin 3 preoti; la fel; vin 7 apoi 12. Omul se chinuieste si nu poate muri.
        Unul din preoti foatre batran il intreaba: nu ai amarat cumva un preot si te-a legat ? Discotecarul isio aminteste incidentul din anii 30. Preoti se intereseaza daca parintele Nicodim mai traieste. Afla ca este la Agapia sa Varatec. Il suie pe discotecar in caruta.
        Acesta cade printr-o spartura a carutei. Carta trece peste el. Surpriza omul nu moare.
        Este suit inapoi, si dus cu caruta la manastire. Parintele ii ma explica inca o data ce a gresit, si in momentul in care caruta iese pe poarta discotecarul moare.
        Intamplarea mi-au confirmat-o doi ucenici sot-sotie de la Agapis care mai traiau acum 10 ani.

        Parintele era aspru in canoane, folosea toiagaul, dar turma o tine in corabia Bisericii.
        S-a tot repetat ca nu stia carte, DAR ERA MARE FACATOR DE MINUNI.

        MARE NEVOIE AM AVEA AZI PRIN UNELE ORASE DE CATIVA PARINTI NICODIM MANDITA !

  7. LUCIANA: „La care capatai? M-am gandit la fata care o tinea de mana pe asistenta Violeta Maria Naca si-i spunea ca nu vrea sa moara, m-am gandit la baiatul de 15 ani care a spus: „mami, nu vreau sa mor” și multi altii care poate ar fi fost posibil a fi mantuiti in ultimul ceas, ca talharul de pe cruce. Si mai sunt convinsa ca multi nici nu stiau la ce fel de concert au mers, intrarea fiind libera.”

    tu auzi ce bazaconii spui? Pai de unde sa stie „preotii” ca acolo a fost o tragedie? Repet cei de la spital sunt in aparate. Asistenta aia afost chemata prin statie, dar preotii?

    ce treaba are intrarea libera cu tipologia clubului? Dar cand mergi la un concert nu te intereseaza ce gen, cine, etc?

    • Si eu am aceeasi parere. S-ar parea ca avem de-a face cu pacatul impotriva Duhului Sfant, in cel mai fericit caz neconstientizat.

      In general, se considera ca cine a murit cu un pacate de moarte nespovedit, ajunge in iad.
      Parerea e majoritara in randul marilor duhovnici.
      Dar iti expun o pilda din Proloage, care lasa deschisa o portita (in anumite situatii).

      Un boier traia in mare desfranare dar face si multe milostenii. Si iar desfranare si iar milostemii. Moare neastepat.
      Se naste o controversa: e in iad sau in rai, fiecare cu argumente scripturistice. Ca sa se inlature controversele, niste monahi se roaga. Unuia i se descopera ca decizia finala iad sau rai va fi data la Juidecata de Apoi.

      In Mantuirea Pacatosilor sunt mai multe pilde, cu calugarite chiar care pt pacatul desfranarii ajung in iad si nu mai pot fi scase de acolo. Una pacatuise NUMAI CU GANDUL SI SE OSANDISE VESNIC ! SI DIN IAD SPUNEA CA E PE DREPT !

      Parintele Visarion de la Clocociov, vazator cu duhul, inainte de spovenia mirenilor, pune o maica sa se citeasca cele 4 pilde. Inainte de spovedanie spunea: Ai ascultat pildele. Apoi exemplifica: ai veni cu 3 pacate de moarte, marturisesti numai unui, cele doua ramase se dubleaza si pleci acasa cu 4 pacate de moarte !

      Spre deosebire (MARE DEOSEBIRE) de cei doi medaliati de la Colectiv, boierul avea drepata credinta, mai trecea pe la biserica, e de presupus ca se si spovedea si se straduia sa traiasca crestineste, cu exceptia unui pacat de moarte…

      Culegera de Proloage de la Craiova din anii 90, pare sa fie – dupa texte – la nivelul de autoritate al Patericului si Limonariului…

      Daca abordam problema emotional, putem lasa situatia la mila lui Dumnezeu, la Judecata de Apoi; Dar rocekerii prin modul de viata si prin pozitionare fata de Biserica sunt de la razvratiti pana la satanisti, in cel mai bun caz indiferenti fata de Biserica. Si ce semeni pe pamant vei culege dupa moarte. Iei cu tine dincolo povara pacatelor – (par Iustin Parvu).

  8. Probabil reactia publicului a fost usurata de legarea, factual falsa, a concertului respectiv de serbarea Haloinului malefic, si ulterior, de condamnarea morala a muzicii moderne si stilului modern de distractie, in general. Ateii, fiind patiti, s-au prins relativ repede de tinta ultima a condamnarii – stilul lor de viata.
    Este neplacut cand oameni pe care nu-i cunosti si care nu te cunosc trag apa dupa tine cu o certitudine energica ceva de speriat, uitand si delicatetea momentului si tot.
    Oamenii credintei ortodoxe din RO, daca aveau o minima iscusinta,si un oarecare simt al umorului (virtute din pacate straina respectivilor) puteau indruma milioanele de crestini nepracticanti spre sali de concerte de muzica culta,sau biblioteci, locuri relativ mai sigure decat catacombele iadului distractiei moderne, in loc sa-i trimita in suturi in biserici – unde acum, cu siguranta nu vor mai calca nici … morti.
    Pe de alta parte, Mozart si ulteriorii au fost cam razvratiti, si nici subterana lui Dostoievski nu poate fi interpretata in cheie crestina. Aia mai noi – nici nu se mai raporteaza critic la crestinism, il ignora cu totul.

    In alta ordine de idei, nu asa zisa coruptie morala si materiala a preotimii, cu nimic superioara nivelului general din RO, i-a indepartat pe romani de biserica, ci lipsa cronica de credinta. Asta e fara leac, mai ales ca e de cand lumea. E amuzanta vaicareala sfintilor parinti egipteni si siriaci, care se raportau la o lume anterioara lor, asa zisa de aur, populata de „buni crestini”. Probabil si aia gandeau la fel despre inaintasii lor. Ma intreb daca proiectul crestin a fost de fapt functional vreodata, ori a fost tinut in viata de vesnica opozitie a culturii moderne, ca si de eternele privatiuni ale vietii.

  9. Cezare, lamentarile astea pe langa subiect nu denota cultura teologica. Pun si-aici linkul, poate-l vezi mai bine: http://www.wowbiz.ro/clubul-mortii-a-gazduit-un-ritual-satanic-in-saptamana-patimilior-s-au-dat-foc-la-cruci-intoarse-si-s-a-facut-baie-in-sange-de-animal-l-au-invocat-pe-_165914.html

    Nu coruptia preotimii a alungat oamenii, nici invatatura depasita a Bisericii. Biserica are un mesaj si o menire: sa duca oamenii in Imparatia cerului, nu sa infaptuiasca aici pe pamant un club social.

    Bun crestin nu esti cand indemni lumea sa intre in cluburi, nici cand confunzi arta cu prostul gust. Un bun crestin are alte preocupari, iar o viziune mai aspra, dar corecta, a realitatii nu te descalifica din postura de crestin, nici chiar cand te huiduie o majoritate.

    Este?

  10. Ce ma deranjeaza cel mai mult este pretentia acestor romani din a caror viata credinta lipseste cu desavarsire pe motiv ca BOR primeste bani de la buget. Pai Bugetul aloca sume MARI pentru cultul IUDAIC, PROTESTANT, MUSULMAN, CATOLIC. De la aceste Biserici de ce nu au nicio pretentie ?
    Pai daca toata viata nu vrei sa traiesti cu Biserica, de ce sa vina Biserica la moarte ? Nu mi se pare corect. Studiati regulile din Biserica Catolica si atunci sa mai criticati BOR

  11. un raspuns la raspunsul tau care n-avea nici el legatura cu cei 400…

    istorie, teologie, starea Bisericii, le cam sucesti

  12. 2 satanisti, care au murit in clubul Colectiv sarbatorind, constient sau inconstient, pe Diavol, au fost decorati de presedintele tarii.

    http://www.romaniacurata.ro/claudiu-petre-si-adrian-rugina-eroi-nationali/

    Motivul invocat ?

    Preşedintele Klaus Iohannis a conferit post-mortem Ordinul Naţional „Pentru Merit” în grad de Cavaler lui Claudiu Petre şi lui Adrian Rugină, ”în semn de apreciere pentru curajul, altruismul şi dăruirea de care au dat dovadă în timpul tragicului eveniment de la Clubul Colectiv din Bucureşti”. Cei doi reușiseră să iasă inițial din club, dar și-au pierdut viața după ce s-au întors în încercarea de a-i salva pe alții.

    Ma indoiesc ca altruismul lor poate compensa apucaturile sataniste, ca si stilul lor de viata necrestinesc. Ca sa nu mai spun ca tara asta e plina de crestini care ar fi procedat la fel.

  13. pt cei doi altuisti..gresiti sai judecati…nu sunt teolog,am citit diversi parinti..si cred ca exact pe vremea asta..sufletul lor e la examen..ingerii buni se bat cu ingerii rai..care are mai mare greutate..s-ar putea ca ..jertfa de sine sa fie mai mare decat ..doctrina nepracticata din diverse motive, sau s-ar putea sa nu fie suficienta..doar Dzeu stie..acuma e la examen..important este…canoanele..ce zic canoanele sa facem noi pe pamant..pt ca omul pe pamant nu traieste asa ..ping-pong..credinta ortodoxa dasta este si va fi doar ea…, merge si are principii,legi,raspunsuri la aproape orice…omul se poate mantui..se poate dar nu obligatoriu–si in ultima secunda…daca se pocaieste si admite..nu stim noi dedesupturile f sensibile

    • Dracii ridica pretentii sa ia sufletul in iad; trecerea prin vami dureaza si nu „merge” de la sine.
      Faptele fara marturisirea lui Hristos nu fac automat acel suflet, sa fie suflet de crestin.
      Faptul ca omul acela a murit in conditiile aceea arata ca Ingerul pazitor nu a fost dorit de individ.Demonii nu sint ingeri rai, lumea ar crede ca se mai intorc la „binete” = nici vorba, ne spun Sfintii Parinti.
      Si noi ne putem ruga la gramada, ca pentru cei de alta credinta pe care nu-i cunoastem, nu pe numele sau fiindca penumele sau s-a dus fiecvare sa incanteze si sa se „chinuiasca” in alta credinta.
      La copii – care nu aveau ce cauta acolo, vai de parintii lor care i-au last! putem sa -i numim ca nu stiau ce fac, erau in curs de „initiere” in „comuniunea” de care vorbe un psiholog rocker, adica un scolit cu probleme morale, sufletesti totusi, grave.
      Pentru adultul care se tatueaza, se „belciugeste”, se arata lumii cu simboluri demonice, vorbeste cu expresii hulitoare fata de Sfantul Duh…
      Oricat ne doare, nu noi ii fortam sa ajunga in rai (desi se strigase – focule, vino si ma ia in iad!) si nu avem puterea unui sfant sa cerem Domnului sa le schimbe optiunea. A spus Iisus – fie voua dupa credinta voastra!
      Sintem mai destepti sau facem propaganda?
      Sa vedem: http://ro.orthodoxwiki.org/V%C4%83mile_v%C4%83zduhului
      Seraphim Rose, despre vamile vazduhului.
      Vazduh – acolo unde se „vad” duhurile; nu de noi, ca sintem prea orbi si cazuti in „mersul lumii”.
      Se spovedise vreunul?
      Ca dupa moarte nu se poate, in coma – nu se poate, fara Preot nu se poate.
      Si daca nu se poate exprima constient – nu se poate! Nu se admite nici prin reprezentant.
      Nu „punem” luarea la ceruri de catre Iisus a talharului, de langa El ca model de „miracol” final ca nu asta este morala, sa faci ce vrei ca in ultima clipa, cu un gand se gateste toata mizeria pacatelor adunate si nespovedite.
      Cand talharul L-a marturisit ca fiind Dumnezeu, Iisus era chiar preot, primul – Capul Bisericii vii si asta a fost si cu rol de spovedire ca stia si a spus ca multe nelegiuiri a facut….
      Salvarea „a l’ultimo minuto” presupusa de unii, dorita de altii nu stim daca a fost in mintea si in sufletul lor, macar a unora.
      Oricum, nu stim si nu si nu este cazul sa „vedem” la sacrificarea colectiv-a in marea noastra „intelegere” – sacrificare fara legatura, chiar imotriva lui Dumnezeu.

  14. asta nu exclude nimic din |trecutul” Colectivului

    decoratia s-a facut mai mult pt publicitate, ii doare pe politicieni de…

    si-au mai spalat din pacate, nu e pt noi sa le cantarim faptele, dar ele raman

  15. Revolutia Bisericii o cere Apusul papistas de 1000 de ani, dl. Claudiu
    Revolutia va fi cand fiecare isi stapaneste rautatile si poftele fara de capat… si isi respecta Creatorul.
    In rest, vorbim de altceva, de masa de manevra, de interesele din spatele „scenei”, de amaratii si fraierii care cred toate serpi-smele media si internaute.
    ….
    Ce-ar fi sa le spuna Oracle (si altii ca ei) darjilor protestanti de seara ca ii pateaza imaginea?
    Si stiti de unde isi poate lua alti „meseriasi” – din India… mii si mii! si aia vorbec english de mititei, e limba oficiala la ei.
    Stiti cum s-ar putea?
    Actuala putere sa le ia 90% din profit prin taxare legala… ca sa faca spitale, sa angajeze mai multi controlori….
    Si-atunci, brusc Romania nu mai este „interesanta” pentru supt energia dar nici stilistii de metal cu „carte” nu mai gasesc spate economic sa stea in Bucuresti …. unde este „misto” sa iesi seara la alte strigaturi, ca s-au inchis cluburile, nu-i asa?

  16. AI GRIJE CE-TI DORESTI ! (de pe forumul gandul.info)

    Cand ragi in microfon, pe ritm de „speed” ,si riff de „death metal” : „pull the triger”, cineva acolo chiar te poate auzi.
    Baietii, de altfel buni instrumentisti, au invocat de prea multe ori- moartea, inalatarea ( lupta cu gravitatia), jocul umbrelor oculte, ca pina la urma ia auzit cineva.
    Acum simbolul lor : craniul ( simbolizind moartea) este cat se poate de actual.
    Lupta cu biserica, este o cale gresita de va exprima impotrivirea.
    Lupta cu sistemul, asta promova muzica baietilor- insa erau chiar o rotita a sistemului.

  17. Ne-am învățat să nu le dăm niciodată dreptate, să simplificăm totul la un atac împotriva Bisericii, să-i demonizăm. E o „ostilitate comandată”, s-a spus zilele astea. Bun, e drept, am văzut și o mulțime de răutăți și minciuni, că lumea e mare și are acces la feisbuc, s-a vorbit cu ură și s-a scris cu scuipați, că așa e la revoluții, – dar o ostilitate comandată de cine? Să se spună atunci până la capăt, clar, pe nume, cine o comandă, prin cine, cum, ca să știm ce avem de făcut. Altfel, amenințarea asta sună ca „agenturile” din decembrie 89.

    Până să comande cineva alte ostilități, cred că mai întâi am făcut-o noi înșine, cei din Biserică. Cine i-a comandat, frații mei, purtătorului de cuvânt al Patriarhiei enormitățile pe care le-a bălmăjit zilele astea, umplând o lume de revoltă și pe noi de rușinea cu „preotul invitat”? De unde fățărnicia asta, că „Biserica respectă convingerea religioasă a fiecărei familii îndoliate” și de aceea nu s-ar fi spus o slujbă pe trotuarul de la Colectiv? Dar când la 8 dimineața tragem clopotele în cartier, cum e cu „convingerile religioase” ale familiilor care locuiesc peste drum? Dar când facem procesiuni, dar când blocăm un oraș întreg cu sărbătorile noastre? Nu zic să nu mai tragem clopotele, zic să nu mai fim farisei.

    Cine a comandat în aceste zile predicile ambiguu-miloase, vai, Dumnezeu să-i ierte, dar și voi v-ați căutat-o, măi băieți? Cine l-a pus pe monahul nemțean (care, nu știu cum se face, apare de fiecare dată când e rost de scandal) să facă sinistra triere după păcate a morților de la Colectiv? Sub ce ascultare stă el? Cine a comandat leghioanelor anonime din bezna „blogosferei ortodoxe” să iasă la lumină și să celebreze pedeapsa lui Dumnezeu pentru „sataniștii” din club?

    Și, în general, cine a comandat izolarea intelectuală și lunga tăcere publică în care s-a închis în ultimii ani Patriarhia, iluzionându-se că trustul ei de presă ține loc de comunicare cu societatea civilă?

    Nu vă lăsați amăgiți, mulțimea nu se răfuiește cu noi pentru ceea ce s-a întâmplat la Colectiv. Ieșiți din teoriile conspirației, deschideți ochii în realitatea din stradă. Timp de ani de zile, încetul cu încetul, picătură cu picătură, corupția a copt în România ca un buboi imens, care acum s-a spart, iar mizeria a împroșcat și în obrazul nostru, pentru că, de 25 de ani, în ciuda asigurărilor că nu facem politică, ne-am lăsat percepuți ca părtași ai tuturor administrațiilor politice. Ai unor politicieni cocoțați la putere pe sângele oamenilor din decembrie 89 și pe banii securiștilor vechi și noi. Am stat la hramuri alături de ei (când locul lor trebuia să fie în genunchi, în mulțime), iar ura cu care au fost priviți aceștia s-a uitat în aceste zile cu aceiași ochi și la noi. Cine ne-a oprit să denunțăm din cele mai înalte amvoane această infecție, să-i facem responsabili pentru exodul românesc, pentru cea mai mare sărăcie din Europa și pentru cea mai mică speranță de viață, pentru una dintre cele mai înalte rate ale mortalității materne, pentru cea mai înaltă rată din UE a mortalității infantile? A, am făcut-o? Înseamnă că nu am făcut-o îndeajuns și destul de limpede. Nu în pilde și generalizări, ci arătând cu degetul spre portretele lor, așa cum au făcut-o în alte timpuri Ioan Gură de Aur sau Antim Ivireanul, Nifon Patriarhul în vremea lui Radu cel Mare sau mitropolitul Gurie în vremea lui Carol al II-lea.

    Dar, sigur, e mai ușor să ne închipuim că suntem atacați din afară, decât să luptăm cu propriile noastre slăbiciuni.
    Am fost trimiși de Mântuitorul să scoatem demonii din oameni, dar ajungem adesea să-i stârnim noi înșine în ei prin purtările noastre. Când nu se suie ceva până la nasul nostru, am găsit explicația: sunt obraznici, nu știu cum stă treaba cu teologia. Noi suntem subtili, mistici, însuși Dumnezeu ne dă like pe feisbuc, ei sunt proști, manipulați, nu înțeleg nimic, nu știu ce e un trafalete, nu știu cum ar trebui să arate ora de religie, nu știu unde să se roage și cum se fac pomenirile pentru morți, nu știu câtă milostenie face Biserica. Banul e ochiul dracului numai când e al altuia, când e al nostru e bun și sfințit. La socotelile lor cu biserici și spitale le răspundem cu aceleași socoteli, ca să le arătăm că greșesc, dar nu înțelegem un lucru: ei chiar nu au spitale, nu au medicamente, le pleacă pe aiurea doctorii, profesorii și copiii. Când ne spun că vor ca statul să finanțeze nu construcții de biserici, ci spitale și școli, nu înseamnă că nu-și doresc biserici. Asta înseamnă că s-au săturat de mizerie. Că își doresc să trăiască decent într-o țară mai bună și mai dreaptă.

    Când ne-au spus că nu vor oră de religie, nu înseamnă că toți au avut ceva cu Dumnezeu, ci că nu au vrut, pentru copiii lor, nici îndoctrinare, nici manualele alea tâmpite cu accidente de circulație și amenințări cu focul iadului. Oare nu noi le-am pus în brațe cărțile alea?
    Când nu vor o biserică sub geam, nu înseamnă că se pun împotriva Ortodoxiei, ci că, pur și simplu, ar vrea între blocuri un parc de joacă pentru copii. Iar dacă tu, ca preot, te duci și-i dai în judecată, că doar e terenul tău, pe care ți l-a dat un burtos de primar corupt, pe care ai să-l pui apoi în primele rânduri la slujbă, aduci o mie de demoni peste ei cu judecata ta. E chiar atât de greu de înțeles?
    Și da, mașinile preoților și luxul bisericilor îi smintesc, pentru că asta e o lege a firii: acolo unde oamenii sunt săraci, bogăția smintește chiar dacă ar fi dreaptă. De aia e banul ochiul dracului. De aia ni s-a spus să nu purtăm traistă și să nu avem două haine. Măcar puțin ar vrea să vadă și ei că Dumnezeu e la fel de necăjit, așa cum s-a arătat Iisus între ei.

    De fapt, chiar asta e: ar vrea să-l vadă cât de puțin pe Iisus în noi. Nu în biserici, nu în catedrale, nu în predici, ci în noi. Noi am fost trimiși să-i căutăm pe ei, nu ei pe noi. Să-i căutăm, nu să-i așteptăm în biserici, nu să primim invitații. Să-i căutăm, or ce loc de găsire al lor este mai mare decât suferința. Dar la suferință te cobori cu iubire și cu îmbrățișare, nu cu lecții de viață. Iisus nu a fost invitat nicăieri și s-a dus și acolo unde știa că va fi alungat cu pietre. Măcar el era bătut pe nedrept, dar pe noi pietrele suferite ne-ar mai curăța de păcate. Și dacă, Doamne ferește, va fi un cutremur, ce-o să facem? O să-i așteptăm pe supraviețuitori să vină cu colivă la biserici?
    Pavel spunea, „nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește în mine”, dar Hristos nu mai trăiește în mulți dintre noi, asta e vestea cea mai proastă (știu bine că mă număr și eu printre acești „noi”, așa că-mi rog cititorii, cu tot respectul, să fiu scutit de complimentele care mi se tot fac pe feisbuc zilele astea). O să spuneți că nici în mireni nu mai trăiește. Așa e, dar asta pentru că în primul rând nu trăiește în noi. Pentru că lumina noastră nu mai luminează lumii. Iar cei mai mari nedreptățiți sunt sutele de preoți anonimi, fără bloguri și conturi de feisbuc și pe care nu-i caută televiziunile, dar care își fac datoria cu umilință și dragoste, ca însuși Hristos. Ei împart cu noi pietrele și huiduielile pe care trebuia să le încasăm numai noi.

    Eu sunt naiv, am candorile mele tolstoiene și, într-una din ele, mă întreb cum ar fi dacă în aceste momente în care țara se cutremură din temelii, am ieși înainte și am spune simplu, am greșit, vă rugăm să ne iertați. Dacă nu ne mai puteți iubi, măcar nu ne urâți. Știm ce avem de făcut de acum înainte. Cum ar fi? Uite cum ar fi, ne-o spune profetul Isaia: „Dacă vei face asta, lumina ta va răsări ca zorile. Pe vechile tale ruine se vor înălţa clădiri noi, vei ridica din nou temeliile străbune şi vei fi numit dregător de spărturi şi înnoitor de drumuri,ca ţara să poată fi locuită.

    Un popa.

  18. … pai… daca „un popa” considera ca la ora de religie se fe indoctrinare…. daca el zice ca „Hristos nu mai trăiește în mulți dintre noi,…”, ca „că lumina noastră nu mai luminează lumii”… si ca „Noi am fost trimiși să-i căutăm pe ei, nu ei pe noi. Să-i căutăm, nu să-i așteptăm în biserici, nu să primim invitații. Să-i căutăm, or ce loc de găsire al lor este mai mare decât suferința.”…
    Nu se cuvine sa contrazici in public un preot (la ortodocsi) dar nu se recomanda asa, contrazice mesajul celui care ar trebui sa-i dea „ascultare” si nu face diferenta intee locul in care un suflet are nevoie de preot cu cautarea (prozelitism?) ca „orce loc de gasire”… adica, si la altar si procesiune blasfemiatoare?
    Iertare, dar ma indoiesc de astfel de mesaj ca ara veni dinspre un preot Ortodox. Adica unul care „are lumina” – HAR si care are Duhul Sfant cu el prin a discerne lumina de intuneric si suferinta trupului patimas de arderea sufletului.

  19. un popa poate bate campii, doar nu e infailibil

    are si cateva puncte valabile, totusi, dar e o discutie mult prea lunga

    dreptul la opinie apartine oricui

Comentariile sunt închise.