Forțele aeriene române neagă doborârea, din greșeală, a celor două aeronave de o rachetă sol-aer S-300 a apărării antiaeriene ucrainene

Ieri am publicat un articol bazat pe informațiile Military Watch Magazine, un site specializat pe informații militare.

Conform Forțelor Aeriene Române, acel site face parte din arsenalul de propagandă al Rusiei și neagă informațiile publicate despre cele două aeronave românești căzute deasupra Dobrogei în data de 2 martie 2022.

Iată comunicatul de presă:

Cu privire la informațiile vehiculate în presă, prin care se acreditează ideea că aeronavele prăbușite în cele două evenimente aviatice din data de 02.03.2022 „ar fi fost doborâte de o baterie de rachete sol-aer S-300”, facem următoarele precizări:

Afirmația este în totalitate #FALSĂ. – „Informația” la care se face referire nu reprezintă altceva decât o dezinformare provenită din mass-media online rusă și nu are nicio legătură cu fapte sau evenimente reale.

Ministerul Apărării Naţionale a comunicat cu maximă transparență informațiile referitoare la cele două accidente. Din ordinul ministrului apărării naţionale a fost numită o comisie de investigare tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestor accidente aviatice. Totodată, potrivit procedurilor, a fost sesizat Parchetul Militar şi au fost sistate zborurile de instrucţie cu aceste tipuri de aeronave, până la finalizarea anchetei de specialitate. Precizăm că în urma verificărilor efectuate până în acest moment de către comisia de investigare competentă, nu au fost constatate elemente care să indice un posibil impact cu un proiectil sau rachetă.

#STOPfakenews