Studiu științific: Restricțiile impuse în timpul pandemiei au făcut mult mai mult rău decât bine

Un studiu științific publicat în SUA și citat de cotidianul american New York Post arată că restricțiile impuse pe perioada ultimilor doi ani de pandemie au făcut mai mult rău decât bine. Autorii studiului au comparat măsurile luate de cele 50 de state americane și au ajuns la concluzia că restricțiile nu au rezultat într-o rată a mortalității mai mică, dar au distrus economiile și au rezultat într-o rată a șomajului ridicată.

„Statele care și-au blocat economiile au avut rate ale șomajului în medie cu aproximativ două puncte procentuale mai mari decât statele care nu s-au angajat în blocări severe. Aceste rate ridicate ale șomajului persistă de doi ani. Majoritatea statelor care au impus restricții severe nu și-au recuperat încă pe deplin locurile de muncă pierdute în primele luni ale pandemiei.”

Închiderea economiilor și a școlilor a fost de departe cea mai mare greșeală pe care guvernanții și oficialii au făcut-o în timpul pandemiei, în special în statele democrate. Au avut rate ridicate de deces ajustate în funcție de vârstă, au avut șomaj ridicat și pierderi semnificative din PIB și și-au ținut școlile închise mult mai mult decât aproape toate celelalte state”, a declarat luni Stephen Moore, unul dintre autorii studiului.

Cele mai slabe performanțe le-au avut statele de stânga. New Jersey, New York, California, Illinois și California sunt state conduse de guvernatori democrați care au implementat unele din cele mai dure măsuri restrictive. Aceste măsuri au dus la pierderi economice majore, șomaj ridicat și doi ani pierduți în educația copiilor de vârstă școlară.

Cele mai bune performanțe le-au avut statele conduse de guvernatori de dreapta, respectiv Utah, Nebraska, Vermont și Florida.

Statul New York s-a clasat pe locul 33 pentru cel mai mic impact asupra educației și pe ultimul pentru performanța sa economică. California s-a clasat pe locul 50 pentru perturbările educaționale și pe locul 40 pentru economie. Comparativ, Florida a fost pe locul trei pentru cel mai mic impact asupra educației și pe locul 13 ca performanță economică.

Studiul a fost realizat de economistul Casey Mulligan de la Universitatea din Chicago, Stephen Moore de la Heritage Foundation și Phil Kerpen de la Committee to Unleash Prosperity. Rezultatele au fost publicate și de Biroul Național de Cercetări Economice.


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost