Mircea Platon, nou avertisment privind Legile Educației: Scopul este alinierea la anumite standarde ideologice, chiar cu preţul sacrificării învățământului românesc. Copiii României, cobaii unor experți anonimi

Mircea Platon a publicat o analiză privind reforma Educației propusă de ministrul Cîmpeanu, în care reia avertismentul referitor la propunerile de legi aflate în dezbatere publică până miercuri, 24 august.

Analiza, intitulată „O lege fundamental falsă: noua Lege a Educației—România educată”, a fost publicată pe Școala Clasică.

Încă din primele rânduri, Mircea Platon subliniază că proiectele aflate în dezbatere publică nu reprezintă rezultatul vreunei comenzi sociale de reformă a învățământului exprimate clar și venind din interiorul societății românești.

În „Expunerea de motive” a prezentei legi suntem informați că rațiunea de a fi a legii este de a ajuta la aderarea României la OCDE, explică Mircea Platon.

„Reforma sistemului de educație din România a avut şi are un extrem de pronunțat caracter ideologic, scopul ei nefiind îmbunătățirea calității învățământului – lucru care tocmai de aceea nici nu s-a întâmplat și nu are cum să se întâmple –, ci alinierea României la anumite standarde ideologice chiar cu preţul sacrificării învățământului românesc”, precizează Mircea Platon.

Copiii României, cobaii unor experți anonimi

„În aceste condiții, de sfruntată iresponsabilitate, de lipsă de transparență și de lipsă de consecințe pentru cei care ne-au dăruit, la capătul a zeci (sute?) de milioane de dolari investite în reformă, un sistem de educație pervertit, care dăunează României, nu se poate susține în mod rațional niciun proiect de lege a educației care nu vine cu autori clari, cu nume și prenume, care să asume eventualul eșec și consecințele acestui eșec.

Copiii României nu pot continua să fie jucăria sau cobaii unor experți anonimi care, din interiorul unor structuri netransparente și care nu dau socoteală democratică, operează iresponsabil pe sistemul de învățământ din România. Actualul proiect de Lege a Educației nu poate fi rodul a 12.400 de persoane, așa cum pretind Președintele Iohannis și Ministrul Cîmpeanu, pentru că atunci ar fi nu lege, ci folclor.

Or, actuala lege nu este emanația sufletului colectiv al neamului, ci a sufletului mercenar al unor tehnocrați și pseudo-experți pitiți în instituții plătite din bani publici dar care nu răspund în vreun fel în fața celor care le susțin activitatea prin impozite și datorii publice și ai căror copii le suportă consecințele amatorismului și, până la proba contrarie, conflictelor de interese”, spune Mircea Platon.

Potrivit acestuia, trebuie să cerem:

  1. ca actuala lege să poarte numele și prenumele experților care au conceput-o;
  2. ca acești experți din cadrul MEC/Institutului de Științe ale Educației să completeze declarații publice de avere și de conflicte de interese (pentru că educația este „big business” și se fac bani frumoși din afacerile cu educația și pe spinarea copiilor);
  3. ca autorii legii să asume responsabilitate profesională pentru rezultatele ei.

Analiza integrală este disponibilă aici.

Știri pe același subiect:

Istoricul și scriitorul Mircea Platon, despre obligativitatea grădiniței de la 3 ani: Graba de a instituționaliza copiii are legătură cu dorința de a-i îndoctrina într-un fel sau altul

Istoricul și scriitorul Mircea Platon, despre ultimele asalturi ale Ministerului Educației împotriva școlii din România: Opriți „progresul”! Acesta nu e mersul istoriei, ci bâjbâiala unor imbecili!

Dezbateri FINALE privind Legile Educației. Înregistrarea participanților, anunțată de minister cu doar 24 de ore înainte de videoconferința de marți

Un comentariu la „Mircea Platon, nou avertisment privind Legile Educației: Scopul este alinierea la anumite standarde ideologice, chiar cu preţul sacrificării învățământului românesc. Copiii României, cobaii unor experți anonimi”

Comentariile sunt închise.