Prioritățile AUR în noua sesiune parlamentară: Energie, Familie, Educație, Agricultură. Claudiu Târziu: Dacă nu-i ajutăm pe fermieri, vom ajunge să importăm absolut TOATĂ mâncarea

Senatorul Claudiu Târziu, președintele CNC AUR, a anunțat, joi, 1 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă, prioritățile AUR în noua sesiune parlamentară.

Astfel, de la criza din Energie, la problemele cu care se confruntă fermierii români și la eliminarea proiectelor din Justiție sau din Educație, senatorul Claudiu Târziu a prezentat principalele măsuri care urmează să fie initiate de AUR.

Iată principalele declarații făcute de senatorul Claudiu Târziu:

Criza prețurilor din Energie

Am oferit diferite soluții până acum. Credem în continuare că este absolut necesar să revenim la piața reglementată, pentru că nu există o concurență reală care să ducă la o așezare firească a prețurilor în această piață.

Propunem o lege prin care să fuzioneze Hidroelectrica cu Complexul Energetic Oltenia. Logica este următoarea. Se va face un mix energetic în interiorul companiei, care rezultă, cu capacități de producție diversificate: hidro, termo-cărbune, gaz, păcură și solară.

Astfel se va pondera prețul final al energiei produsă de această companie, având în vedere că Hidro produce mai ieftin, iar CEO mai scump. Se va ajunge la o medie pe care să o poată suporta mai bine românii.

Familia

Pentru familie am depus deja mai multe proiecte de legi și continuăm să venim cu noi măsuri în favoarea alcătuirii familiilor în România și nașterii de prunci, pentru că există o criză demografică adâncă, una care ne dă fiori dacă stăm bine să cântărim consecințele ei.

Pentru familie propunem un proiect de lege care să îi ajute pe părinții cu posibilități materiale reduse să-și trimită copiii să capete noi dexterități, fie în sport, fie intelectuale, astfel încât ei să se dezvolte armonios și să poată să fie performanți în carierele pe care vor dori să le urmeze.

Agricultura

Am avut secetă. Fermierii se plâng că nu sunt ajutați de Guvern, că nu li se plătesc daunele cauzate de secetă și așa mai departe.

Venim cu soluții. Vom depune un proiect legislativ prin care să se înființeze o Bancă agricolă de stat care să îi sprijine mai ales pe micii fermieri.

Agricultorii au nevoie de credite cu dobânzi mici, pe termen mai lung, astfel încât să poată să-și facă și sisteme de irigații, să poată să-și facă și depozite de legume și capacități de depozitare.

Dacă nu-i ajutăm pe fermieri, vom ajunge să importăm absolut toată mâncarea.

Tot pentru agricultură, dar pentru familiile care doresc să ducă o viață la țară în condiții naturale și care vor să desfășoare activități specifice unei gospodării țărănești, fără  autorizații suplimentare, astfel încât   să vândă din propria gospodăria fără multă birocrație, taxe și impozite.

Fiscalitate

Ne-am gândit să propunem o lege prin care să se impună o taxă pe venit sau pe cifra de afaceri și în felul acesta nimeni nu-și mai ascunde cheltuielile, să-și ascundă profitul prin cheltuieli false sau prin cheltuieli în grupul de firme. Totul e mai transparent, totul este mai ușor de verificat și totul este în beneficiul tuturor. Și al statului și al firmelor care știu astfel la ce să se aștepte cu privire la impozitele pe care le vor plăti.

Legile Justiției

Pe scurt, legile justiției au două hibe mari. În primul rând, măresc dependența magistraților de factorul politic și cresc amestecul politicului în Justiție, ceea ce este de nepermis pentru o țară care se vrea democratică. În al doilea rând, subordonează Constituția legislației europene. Un lucru de neadmis.

Constituția este legea noastră fundamentală, după ea ne ghidăm, ea trebuie să prevaleze asupra oricărei alte legi, indiferent de unde vine ea, că vine din Parlamentul de la București sau de la Bruxelles.

Constituția primează, ea trebuie respectată întâi de toate și apoi suntem de acord să adoptăm și alte prevederi legislative, dar în cond in care acestea respectă Constituția României.

Ce au făcut domnii de la Ministerul Justiției este ceva ce nu ne puteam imagina că se mai poate întâmpla la 32 de ani de la Revoluție. Iată că se poate și iată că aceste legi ale justiției sunt girate de un ministru liberal.

Educație

În privința Educației, am transmis miercuri un comunicat din partea partidului nostru.

Noile prevederi pentru Educație, gândite nu se știe de cine, dar asumate de ministrul Cîmpeanu, sunt inadmisibile, pentru că scad și mai mult calitatea învățământului în România, instituie o contraselecție legală și contraperformanța rezidă în mod natural din aceste prevederi.

Ne opunem lor cu vehemență, cerem să ni să spună cine este autorul acestei legi care urmărește să distrugă noile generații, să-și asume responsabilitatea împreună cu ministru și să plece acasă tot împreună.

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Un comentariu la „Prioritățile AUR în noua sesiune parlamentară: Energie, Familie, Educație, Agricultură. Claudiu Târziu: Dacă nu-i ajutăm pe fermieri, vom ajunge să importăm absolut TOATĂ mâncarea”

  1. Pe scurt , privind legile Justitiei , cum poate un partid politic sa corecteze ceea ce peste tot in E.C , sau marea ” democratie americana ” , este firesc ” subordonarea Justitiei , statului si atunci implicit Partidului Politic , aflat la Guvernare care reprezinta statul ” dar poate partidul in cauza , tot politic , are o solutie ” apolitica ” , vom vedea , candva prima varianta a modificarii legii Sigurantei Nationale , ca prima componenta ” siguranta cetateanului ” adica : juridica , sociala , economica si politica , avea o logica , fiindca avea o institutie clara legala , care se ocupa de ” siguranta cetateanului ” prin LEGE , paradoxul este ca aceeasi institutie are o directie speciala care se ocupa ” de apararea Constitutiei ” , dar nu intelegem atunci de ceea functioneaza fara ” putere executiva ” si doar ” informativa ” . Paradoxul este mereu ” tema securismului politicianist ” speritoare propagandei politice media , cand oricine informat in cauza stie ca ” securitatea ” a fost divizata din 90 in mai multe „SERVICII ” avand doar puterea informativa si in nici un caz executiva care real apartine atat: MINISTERULUI JUSTITIEI , MINISTERULUI DE INTERNE SI MINISTERULUI PUBLIC , CEI TREI DECIDENTI ” PRIVIND LEGISLATIA SI APLICAREA EI ” CONTROLATII DE directia de informatii militare , recte anual NATO SI E.C . RESTUL ESTE O POVESTE ” CU BALAURI SI FETI FRUMOSI ” PENTRU PROSTII DE CREDULUI VOTANTI SPERAND IN DIFERITE INSTITUTII PARALELE DE CONTROL AL INFRACTIUNII DIN JUSTITIEI : SIIJ -desfiintata , DNA -desfiintat , Parchet ICCJ , subordonat , etc . PE ROMANESTE CINE A CONTROLAT JUSTITIA DE 30 DE ANI VA CONTROLA ” SIFOANREA BANULUI PUBLIC IN INTERES DE GRUP PARTID ” DACA DE 30 ANI SE PRACTICA ASTA IN E.C , ROMANIA SI ” DEMOCRATIA AMERICANA ” CINE VA SCHIMBA ACEST SISTEM PERFECTIONAT SI ORGANIZAT ” CU LEGEA IN MANA ” PENTRU AMARATUL DE ” CETATEN VOTANT ” .NIMENI , NICIODATA , RESTUL SUNT ” POVESTI ” DE MARKETING POLITIC . PACAT.

Comentariile sunt închise.