Dezvăluiri cutremurătoare despre președintele Ucrainei, Volodymyr Zelensky

Un interviu exploziv al lui Tucker Carlson cu Iuliia Mendel, fosta purtătoare de cuvânt a președintelui Zelensky

Dialogul urmărește obținerea unei perspectivei din interior asupra conducerii țării vecine, aflate în război. Mendel discută experiențele sale cu președintele, oferind o privire critică asupra dinamicii interne și proceselor de luare a deciziilor din administrație. Conversația explorează teme grave, inclusiv acuzații de corupție și impactul umanitar devastator pe care războiul l-a avut asupra populației ucrainene.

Principalele teme acoperite:

  • Cine este Zelensky cu adevărat (comportament în privat vs. în fața camerei video)
  • Criza demografică a Ucrainei (cifre, pensionari, refugiați)
  • Corupția și schemele de spălare de bani
  • Promisiunea secretă față de Putin privind NATO (Paris, 2019)
  • Episodul „propaganda Goebbels”
  • Relația cu Biden și cu Occidentul
  • Negocierile de la Istanbul din 2022 și rolul lui Boris Johnson
  • Ratingurile reale ale lui Zelensky
  • Apelul Mendel pentru pace

 

TUCKER CARLSON: Mulțumesc că ați acceptat. Sunt uimit. Nu credeam că voi vorbi vreodată cu cineva din anturajul lui Zelensky. Știu că faceți asta cu un risc personal considerabil, așa că vă mulțumesc. Deci ați fost purtătoarea de cuvânt a Președintelui Zelensky?

IULIIA MENDEL: Da. În primul rând, vă mulțumesc că m-ați invitat, și nu mă așteptam să mă văd aici vorbind despre fostul meu șef, Volodymyr Zelensky. Am lucrat pentru el timp de 2 ani, din 2019 până în 2021.

TUCKER CARLSON: Cum ați ajuns să lucrați pentru el?

IULIIA MENDEL: Ei bine, Volodymyr Zelensky a anunțat postul pe Facebook și toată lumea a început să aplice. Nu am vrut să aplic la început pentru că mă gândeam că va lua pe cineva prin nepotism. Dar a fost o candidatură deschisă și am trecut prin 4.000 de aplicanți. Nu este o glumă. Și apoi a trebuit să demonstrez că pot face treaba și că el poate avea încredere în mine. Am găsit un teren comun. Cred că i-am fost foarte fidelă. L-am susținut și l-am susținut în 2022 când Rusia a făcut invazia la scară largă. Ca milioane de ucraineni, am fost recunoscătoare că a rămas în țară. De aceea mi se pare atât de ciudat și de disperat să fiu aici și să vorbesc despre cine este el cu adevărat. Nu am o răzbunare personală, dar cred că el este unul dintre cele mai mari obstacole în calea păcii astăzi. Așa că am vrut să le spun oamenilor cine este.

Cine este Zelensky cu adevărat?

TUCKER CARLSON: Cine este el?

IULIIA MENDEL: În primul rând, nu este persoana pe care o vedeți pe cameră. Este o persoană foarte diferită. Schimbă măștile tot timpul. Este emoțional incontrolabil.

TUCKER CARLSON: Emoțional incontrolabil?

IULIIA MENDEL: Da, nu își controlează emoțiile. Este adesea isteric și crede că fiecare persoană este de unică folosință. Nu are empatia pe care o joacă. Este un actor absolut extraordinar, iar asta ne-a adus mult sprijin în 2022, dar actoria lui nu are nicio substanță. Și tot ceea ce spune el este atât de detașat de realitate. Iar majoritatea lucrurilor pe care le spune este fie manipulare, fie un fapt scos din context. Sau minciuni curate. Și milioane de oameni cred în continuare că a-l susține pe Zelensky înseamnă a susține Ucraina. Dar astăzi este diferit. Tucker, vreau să spun că nu sunt aici pentru a justifica invazia rusă. Nu sunt aici pentru a-l justifica pe Putin. Ceea ce face armata rusă în Ucraina echivalează cu crime împotriva umanității.

TUCKER CARLSON: Da.

IULIIA MENDEL: Dar acest război nu mai este alb-negru. Este întunecat și chiar mai întunecat. Îl vedem pe Putin ca pe un rău, dar și Zelensky este un rău. Doar că e ascuns. Joacă rolul unui ursuleț de pluș pe cameră, dar când lumina se stinge, devine un urs grizzly și distruge oamenii. Este aproape suprarealist să-mi amintesc că aproape fiecare lider occidental și delegație occidentală care veneau în Ucraina înainte de război îl tratau pe Zelensky ca pe un novice politic. Vedeau că era slab educat, necalificat și superficial. Dar apoi, peste noapte, a devenit marele chip al democrației.

TUCKER CARLSON: Da.

IULIIA MENDEL: Dar se pare că Occidentul a creat mitul, a căzut în el, și Occidentul continuă să ignore faptul că în spatele retoricii eroice a lui Zelensky, el continuă să acumuleze putere. Și nu mi-e frică să spun că continuă să golească de substanță chiar aceiași oameni pe care pretinde că îi salvează. E destul de tare să spui asta, știu. Dar cred că oamenii trebuie să înțeleagă că dacă vrei să susții Ucraina, singurul mod de a susține Ucraina astăzi este să împingi spre un acord de pace. Aceasta este singura modalitate prin care Ucraina poate supraviețui, pentru că cred că suntem pe pragul dispariției. Cineva vorbește de 2-3 ani de război în plus? Pur și simplu nu se potrivește cu cifrele, cu demografia, cu nimic, cu toate suferințele care se petrec în țară.

Criza demografică a Ucrainei

TUCKER CARLSON: Nu, nu, mulțumesc că ați spus asta. Sunt de acord. Nu sunt ucrainean, dar nu înțeleg sensul acestui lucru. Am multe întrebări despre cum și de ce a început, dar ceea ce este dincolo de orice îndoială este că Ucraina ca națiune este eliminată. Asta mi se pare evident. Cea mai mare țară din Europa, deci este un lucru important. De când ați menționat cifrele, câți oameni locuiesc în Ucraina? Când ați început să lucrați pentru Zelensky în 2019, câți ucraineni erau în Ucraina?

IULIIA MENDEL: Oficial, Ucraina este o țară de 40-42 de milioane de oameni, dar am avut ultimul recensământ, cred, în 2000 sau 2001, și nu am reușit să organizăm altul. Deci când lucram pentru guvern, oficialii guvernamentali, inclusiv Zelensky, spuneau că credeau că sunt 34-37 de milioane de ucraineni în țară. Acum, cu peste 10 milioane de ucraineni transformați în refugiați care au plecat spre Vest, unii rămânând în ocupație în țările estice, și chiar unii în Rusia, poate că sunt în jur de 25 de milioane de ucraineni în țară. Și cel mai rău lucru este că 11 milioane dintre ei sunt pensionari. Și acești pensionari trăiesc din pensii de la 75 la 180-200 de dolari pe lună. Iar Ucraina nu este o țară atât de ieftină unde poți supraviețui cu acești bani.

TUCKER CARLSON: Așteptați, deci spuneți că Ucraina are poate 15 milioane, poate mai puțini oameni care muncesc efectiv — oameni care lucrează cu adevărat — în toată țara?

IULIIA MENDEL: Ei bine, nu numărați copiii. Copiii nu muncesc, nu? Deci nu știu câți copii sub 18 ani sunt, dar poate dacă am avea în jur de 10 milioane de oameni care muncesc, ar fi suficient.

TUCKER CARLSON: Uimitor. Câți au murit în război, știți?

IULIIA MENDEL: Cifrele sunt foarte diferite și este foarte dificil de contabilizat. Acum, statistica ONU verificată oficial este de aproximativ 15.000 de civili. Cifrele celor care au devenit militari nu sunt cunoscute, deci este foarte greu de știut. Dar numai în Mariupol se știe că există morminte pentru aproximativ 20.000 de ucraineni. Cred că sunt cel puțin sute de mii dintre cei care au murit și pur și simplu nu vom cunoaște niciodată cifrele. Îmi pare rău, este atât de dureros să vorbesc despre asta.

Morții ascunși și corupția

IULIIA MENDEL: Am auzit multe lucruri de pe front — când o persoană era ucisă și cadavrul era adus și are un glonț în cap, și oficialii guvernamentali, oficialii locali, pur și simplu nu vor să-l înregistreze ca mort de pe front, deci spun că a murit de infarct, de exemplu. Este un război și cred că se întâmpla în fiecare război. Cred că nu vom cunoaște niciodată numărul adevărat, dar sunt atât de mulți oameni care suferă acolo.

IULIIA MENDEL: Și v-am spus această poveste teribilă despre pensionari și că trăiesc din pensii absolut scandalos de mici. Când vorbesc despre Zelensky, sunt un insider. Am vorbit cu atât de mulți oameni care au lucrat pentru el sau chiar cu cei care lucrează pentru el acum. Și pentru a fi clară, cred că el se află în spatele multor scheme de spălare de bani. Una dintre povești este că am un prieten care a fost în lista scurtă pentru poziția de Ministru al Politicilor Sociale în timpul invaziei la scară largă. A fost sunat și a spus că era unul din 5 candidați și ar fi intervievat de Zelensky și dl. Yermak, atunci șeful de cabinet al Președintelui Zelensky. I s-a spus că în cursul interviului va trebui să vină cu scheme de spălare de bani care să fie finanțate din bugetul Ministerului Politicilor Sociale. Iar Ministerul Politicilor Sociale este ministerul responsabil de pensii. Deci când vorbim despre acei pensionari săraci, și știind faptul că Zelensky însuși aprobă schemele de spălare de bani — este el vinovat? Vreau ca publicul dumneavoastră să răspundă la asta.

De ce media occidentală ignoră corupția lui Zelensky

TUCKER CARLSON: Cred că majoritatea oamenilor care urmăresc presupun că Ucraina este coruptă și a fost de mult timp, și că regimul Zelensky este în special corupt. Cred că americanii cred asta, dar nu există aproape nicio dovadă care să fi ieșit în presa americană. Media americană nu a scris prea mult despre corupția lui. De ce credeți că este asta?

IULIIA MENDEL: Știți, am văzut articole bune despre corupție, dar aveți dreptate că nu sunt prea multe. Este foarte greu, în primul rând, să o dovedești. Dar cred că a existat și un fel de acord — nu unul oficial, un acord neoficial — că trebuie cu toții să-l susținem pe Zelensky pentru că asta înseamnă să susținem Ucraina. Suntem cu toții uniți pentru a susține Ucraina. Dar Zelensky a abuzat de această unitate. A abuzat de credința noastră în democrație. A abuzat de lupta noastră. A abuzat de sacrificiul nostru, sacrificiul ucrainean, și de ceea ce europenii și americanii au făcut pentru noi. A abuzat de încrederea atâtor oameni.

IULIIA MENDEL: Cred că milioanele care îl mai susțin pe Zelensky căutau un tip grozav în politică. Voiau să creadă că există cineva — Churchill sau oricine — un tip care chiar ar face ceva bun pentru oameni. Iar Zelensky este un actor uimitor. O să vă dea ceea ce doriți. Și asta se întâmplă. Continuă să joace pe cameră acest băiat extraordinar. Dar credeți-mă, în spatele camerei, este foarte diferit. Am lucrat pentru el 2 ani. Timp de 2 ani, tipul acesta repeta 2 fraze care sunt foarte grăitoare despre el. Una dintre ele, spunea: «Ucraina nu este pregătită pentru democrație», și aceasta este o citare. O altă citare era: «Dictatura înseamnă ordine.» Deci cum pe lume poate o persoană care crede că Ucraina nu este pregătită pentru democrație și că dictatura înseamnă ordine să fie, de fapt, chipul democrației?

Zelensky și Rusia înainte de război

TUCKER CARLSON: Cineva care a anulat alegerile, care nu este ales president de fapt — nu pot fi mai mult de acord. Deci în 2019, 2020, 2021, ce spunea Zelensky despre Rusia?

IULIIA MENDEL: Zelensky a venit la președinție ca președintele păcii. În campania lui electorală… el a venit promițând că va îngenunchea în fața lui Putin și-l va implora pe Putin să se oprească. Asta promitea. Spunea că limbile ucraineană și rusă sunt ambele limbi care trebuie să existe, că oamenii vorbesc ambele limbi, și, știți, asta face oamenii mai puternici, că trebuie să fim prieteni cu Rusia. Spunea toate astea, și de aceea oamenii au votat pentru el. Nu voiau război. Nimeni nu vrea război. Nu există nimic bun în război. Și acum s-a adaptat total la o ideologie naționalistă care nu este naturală pentru ucraineni.

IULIIA MENDEL: El este tipul care s-a format în Rusia. Primii bani mari i-a câștigat în Rusia. Milioane de dolari. A lucrat pentru canalele de propagandă rusești și era mulțumit cu asta. Mai mult decât atât, toată cariera lui, zeci de ani, a petrecut-o la Moscova. Apropo, când a avut loc prima invazie rusă în Donbas și Rusia a anexat Crimeea, el se afla în Rusia. Termina un film pentru care a luat mulți bani, și chiar a recunoscut asta în august 2019, cred. A scris: «Da, eram în Rusia, terminam filmul, era 2014, războiul era în desfășurare.»

IULIIA MENDEL: Mai mult, scriu o carte acum, și este o carte diferită, este o carte despre Zelensky cel adevărat. Și am aflat o mulțime de fapte și am vorbit cu mulți oameni, iar aceste informații nu se găseau nicăieri. Dar se pare că el a avut mai multe proprietăți în Crimeea, și când războiul se desfășura deja în Donbas, el petrecea timp în Crimeea, fumând marijuana cu prietenii lui de la 95th Quartal și făcând lucrări acolo și petrecând bine. Și nu-i păsa că Rusia a anexat Crimeea în timp ce era sub control rusesc. Da, era sub control rusesc. Era mai 2014. Am vorbit cu o persoană care lucra pentru el, un om care îl ajuta să pună geamuri în casă.

TUCKER CARLSON: Era în vacanță în Crimeea controlată de ruși.

IULIIA MENDEL: Da, era mai 2014.

Promisiunea secretă față de Putin privind NATO

IULIIA MENDEL: Știți, un lucru este că el a escaladat retorica. Alt lucru, știți, eram prezentă la întâlnirea sa cu Vladimir Putin în 2019 la Paris. Erau foarte puțini oameni lângă el care știau adevărul. A avut o conversație privată cu Putin în care i-a promis lui Putin că Ucraina nu va aderda niciodată la NATO.

TUCKER CARLSON: Deci a înțeles bine în 2019.

IULIIA MENDEL: Da, era decembrie 2019, și a fost o conversație personală. Erau foarte puțini oameni care știu ce a promis. A spus fără NATO pentru că Ucraina nu a fost niciodată, știți, nu era aproape de NATO. Pentru a face parte din NATO, în primul rând, trebuie să avem o economie de piață și să fim o țară reformată. Nu este că Trump nu vrea Ucraina în NATO, Biden nu vrea Ucraina în NATO. Nu este vorba de nume. Pur și simplu nu suntem pregătiți pentru NATO. Nu există un consens pentru NATO. Este imaginație. Sunt minciuni. El s-a agățat de acest fapt al aderării la NATO știind că este imposibil. Împingea o agendă imposibilă și o făcea o condiție pentru pace.

TUCKER CARLSON: Da.

IULIIA MENDEL: Bine? Asta face. Deci dacă se vrea o condiție de pace, se pun lucruri imposibile. De exemplu, amintiți-vă că după ce a ieșit de la Donald Trump, a spus: «Nu e atât de ușor să scapi de mine.» A spus asta jurnaliștilor. «Dacă Ucraina este primită în NATO, sunt gata să demisionez», știind că Ucraina nu va fi primită în NATO. Deci este foarte ușor să promiți ceva sub condiția lucrurilor imposibile.

«Am nevoie de propaganda Goebbels»

IULIIA MENDEL: Unul dintre momentele cele mai șocante pentru mine personal, ca parte a echipei de comunicare în 2019-2020, a fost că îi era cu adevărat frică că ratingurile sale au început să scadă și era sigur că echipa de comunicare era vinovată de asta. Ne-a adunat și a început să spună că nu există știri pozitive despre ceea ce face în țară. Și colega mea a început să argumenteze cu președintele foarte diplomatic, dar spunea: «Uite, nu se întâmplă atât de multe lucruri pozitive. Promiți ceva dar nu se întâmplă.» Era desigur foarte diplomatică.

IULIIA MENDEL: Și el a spus: «Nu contează ce se întâmplă. Cel mai important lucru — avem nevoie de 1.000 de capete vorbitoare, și dacă 1.000 de capete vorbitoare spun lucruri pozitive, atunci se întâmplă lucruri pozitive, și oamenii cred că se întâmplă lucruri pozitive.» Și ea a continuat să argumenteze și el a devenit foarte iritat. Și-a pus mâinile pe masă, a privit spre noi și a spus pe un ton iritabil: «Am nevoie de propaganda Goebbels dacă vreți. Am nevoie de propaganda Goebbels. Am nevoie de mii de capete vorbitoare ale propagandei Goebbels.» Adică Joseph Goebbels, propagandistul nazist. Da, acela era principalul propagandist al lui Hitler. Și noi am înmărmurit cu totul.

Finanțarea narativului și ratingurile în scădere ale lui Zelensky

IULIIA MENDEL: Apropo, cu o săptămână în urmă vorbeam cu un insider din Biroul Președintelui, și am lucrat pentru Biroul Președintelui, știu că există diferite ratinguri — ratinguri care sunt închise doar pentru ochii președintelui și a câtorva din echipă, și ratinguri care sunt prezentate publicului. Iar insiderul din politică care a văzut ratingul a spus că Zelensky nu poate fi ales, ratingurile lui sunt atât de scăzute. Mă uitam la acele ratinguri în 2023 și 2024 în fiecare lună, și ratingurile lui erau foarte, foarte scăzute, tot mai mici.

IULIIA MENDEL: Iată o altă mare revelație pentru dumneavoastră. Când Donald Trump a spus că Zelensky este un dictator, și când vorbea despre ratingurile scăzute ale lui Zelensky, desigur Zelensky a spus că Donald Trump este influențat de ruși și că totul este propagandă rusească. Dar de fapt, Donald Trump a obținut informații de la mulți ucraineni. Aceștia sunt foști oficiali guvernamentali și chiar actuali oficiali guvernamentali. Sunt oameni care sunt apropiați de Președintele Zelensky. Ei au furnizat dovezi, documente, martori, tot ce știau. Pentru că atunci când Donald Trump a venit la putere pentru al doilea mandat, atât de mulți ucraineni au sperat — pot spera în continuare — că îl va ajuta să realizeze pacea.

Relația lui Zelensky cu Biden

TUCKER CARLSON: Și eu sper. Care era relația lui Zelensky cu Joe Biden?

IULIIA MENDEL: Oh. Un jurnalist american bun a scris o carte și a menționat acea relație. Biden considera că Zelensky era emotionally manipulativ. Când eram acolo, el descria în carte că Zelensky credea că Biden era slab. Zelensky a luat mai multe interviuri pentru a împinge Biden spre o anumită agendă. Îmi amintesc că am întâlnit un diplomat american. Era supărat foc din cauza acelui interviu. Striga la mine atât de mult. Și era o petrecere, și eu nu eram organizatoarea. Dl. Yermak era organizatorul. Iar diplomaticul știa — era pur și simplu atât de enervat că nu se putea opri din strigat. Și striga că acel interviu era fie prostesc, fie neprofesionist, și nu ar trebui să fie așa.

Este Zelensky corupt?

TUCKER CARLSON: Este Zelensky însuși corupt?

IULIIA MENDEL: A fost un ministru — nu numesc oamenii, bine — dar avea bune conexiuni cu Statele Unite, și de aceea Zelensky îl aprecia. Și a fost această poveste absolut ridicolă că, știți, miniștrii ucraineni primesc salarii foarte mici, cum ar fi 12.000 de dolari pe an. Da, da, de aceea există corupție acolo, nu? Și el a spus: «Uite, nu am nevoie de mult, dar am nevoie de cam 5.000 de dolari pe lună, deci 60.000 pe an.» Chiar nu voia mult, dar asta ar garanta că nu face corupție. Zelensky, desigur, i-a promis acest lucru în primul interviu și evident nu a făcut nimic în acest sens. Deci ministrul a început să-și scrie singur bonusuri de primă. Și opoziția îl ataca: «Oh Doamne, 5.000 de dolari pe lună pentru un ministru», a fost un astfel de scandal. Zelensky evident nu a agreat asta.

IULIIA MENDEL: Când tipul a intrat în cameră, era Președintele Zelensky aici, dl. Yermak aici, și o altă persoană pe care o cunosc. Și era o geantă de dolari pe masa lor. Și tipul a spus: «Nu-ți pot da 5.000 de salariu oficial, dar îți voi da 5.000 de bani negri în fiecare lună. Deci poți să-ți primești salariul, dar nu va fi oficial, bine?» Ceea ce înseamnă că dacă Zelensky știe, nu este corupție. Desigur, înțelegeți.

TUCKER CARLSON: Credeți că Zelensky și familia sa s-au îmbogățit de când a început războiul?

IULIIA MENDEL: Ei au fost întotdeauna bogați. El joacă rolul acestui om sărac în puloverul lui ieftin. El este bogat, evident. Uite, nu știu unde se duc banii, dar l-am întâlnit pe un veteran al politicii care îl cunoaște pe Zelensky de zeci de ani. Și primul lucru pe care mi-l cere este: «Unde sunt banii?» Ce? El spune: «Îl cunosc pe Zelensky de mulți ani. El nu a mișcat un deget niciodată gratis. Nu ar face niciodată nimic gratis.»

IULIIA MENDEL: Și mi-a spus din nou doi ministri, nu? Era o altă poveste de la un alt ministru care ne-a sunat recent și a spus că, pe când era în funcție, oamenii foarte apropiați de Zelensky luau efectiv procente din unele programe guvernamentale. Adică procente ilegale. Și i-a spus lui Zelensky că ei iau deja prea mult. Cam prea mult insistă deja pe sume mari. Și Zelensky a zâmbit și a spus: «Bravo băieți. Bravo.» Și nu glumea. Ministrul spune că nu glumea. Era cu adevărat fericit că se întâmpla. Și atunci ministrul s-a gândit: «Oh, nu vom merge departe cu asta.»

Yermak, șeful de cabinet al lui Zelensky

TUCKER CARLSON: Cine îl ascultă? Cine sunt consilierii lui? Yermak, ați spus, a fost șeful de cabinet ani de zile. Știu că identificat în Occident ca cel mai bun prieten și consilier al lui Zelensky. Este adevărat? Și cine este Yermak?

IULIIA MENDEL: Dl. Yermak și-a început cariera la un club de striptease. Îmi pare rău. Da, nu ca stripper, ci ca avocat. La un club de striptease frecventat de mulți oameni care mai târziu ar deveni politicieni în partidul pro-rus, și el era avocatul acolo. Și vorbeam cu primul angajat al lui Yermak, care a spus: «Aveva atât de multe ambiții și absolut niciun talent pentru acele ambiții.» E pur și simplu, știți, o citare.

IULIIA MENDEL: Relația lor era foarte ciudată, foarte diferită, foarte dificilă, foarte ciudată. Yermak știe că el este personal narcisist, și știe că Zelensky este narcisist, iar aceștia sunt doi narcisiști maligni, paranoici. Doamne ce spun, dar este adevărat.

TUCKER CARLSON: Yermak și Zelensky sunt ambii narcisiști maligni.

IULIIA MENDEL: Yermak și Zelensky sunt ambii narcisiști maligni și foarte paranoici, aflați amândoi în modul defensiv, și amândoi sunt paranioici. Yermak mai mult. Și a fost un fel de simbioză, iar Zelensky avea viziunea și Yermak avea uneltele pentru a implementa viziunea. Nu era vorba de politică sau politici. Era mai mult despre ceea ce voiau ei pentru ei înșiși.

Ambițiile lui Zelensky și controlul asupra puterii

TUCKER CARLSON: Ce credeți că voia Zelensky? Care erau obiectivele lui?

IULIIA MENDEL: Ei bine, știu cu certitudine că el credea că a venit pentru totdeauna. Primul său șef de cabinet a spus-o odată. A râs unui ministru și a spus: «Am venit pentru totdeauna.»

TUCKER CARLSON: Asta înseamnă că îi plăcea să fie dictator.

IULIIA MENDEL: Ei bine, el este un dictator. Granițele sunt închise acum de 4 ani. Este ilegal. Violările drepturilor omului sunt enorme. Persecuția oamenilor. În 2024, când Donald Trump a venit la putere, era un deputat care a scris pe Telegram: «Zelensky, acum trebuie să oprești acest război. Și da, vei pierde alegerile viitoare, dar oprește acest război. Trump te va împinge, oprește acest război.» Și el era în închisoare în 3 zile. E în continuare în închisoare. Am vorbit cu serviciile de securitate și au spus că nu a mai vorbit cu Rusia din 2021. Nicio legătură. Dar este acuzat de trădare. Și sunt mulți oameni care sunt persecutați.

IULIIA MENDEL: Zelensky folosește frontul ca pedeapsă. A fost chiar deschis cu privire la asta. Spunea: «Dacă cineva face ceva rău, trebuie să-l pedepsim și să-l trimitem pe front.» Acesta era declarația lui. Dar sunt oameni trimiși acolo doar pentru că sunt critici ai lui Zelensky.

Oportunitățile de pace ratate în 2022

IULIIA MENDEL: Cred că Zelensky a avut două șanse de a termina acest război în 2022. Două șanse. Acum spune că 90% dintre ucraineni nu îl vor ierta dacă cedează Donbasul. De unde vine cu aceste cifre? Nu există astfel de cifre. Realist vorbind, nu există astfel de cifre. Și vorbeam cu oameni care au reprezentat Ucraina la negocierile de la Istanbul în 2022.

TUCKER CARLSON: Da, celebrele negocieri unde s-au apropiat destul de mult.

IULIIA MENDEL: Oh, erau aproape gata, da. Și mi s-a explicat în detaliu că au căzut de acord asupra tuturor. Și, mai mult, ceea ce este foarte important, au spus că Zelensky a acceptat personal să cedeze Donbasul. Și am fost șocată în acel moment. Era o veste șocantă. Și am spus: «Chiar a făcut-o?» Și băieții au spus: «Desigur că a făcut-o. Este de acord cu asta pentru că va opri groaza războiului.» A acceptat să cedeze teritoriul pentru că asta ar fi însemnat că războiul s-a terminat. Și acum stă în fața a milioane de oameni spunând: «Nu pot ceda Donbasul.» Este inconsecvent. Își schimbă pozițiile tot timpul.

IULIIA MENDEL: A doua oară când putea, și Biroul Președintelui planifica să termine războiul, era sfârșitul lui 2022. Și după cum am citit în New York Times, care de fapt a confirmat perspectivele mele, administrația Biden a decis să meargă cu planul lui de a continua acel război — era dl. Blinken care sfătuia: «Dacă Ucraina vrea să lupte, atunci Ucraina trebuie să lupte», în ciuda tuturor dovezilor că nu putem câștiga.

Rolul lui Boris Johnson în sabotarea păcii

IULIIA MENDEL: Amintiți-vă de Bucha? Bucha este un mic orășel în regiunea Kyiv, și a fost ocupat de Rusia, și acolo s-au petrecut o mulțime de lucruri teribile și morți teribile. Și Zelensky a venit la Bucha după ce a fost deocupat pe 4 aprilie 2022. Și îmi amintesc că stătea în fața jurnaliștilor, și avea această față teribilă și această privire teribilă. Părea că trăise durere văzând toate acele cadavre. Dar a fost întrebat dacă va continua negocierile cu Rusia și a spus: «Da, da, voi continua.» Asta e fixat pe cameră. Urma să continue. Și atunci au avut tot acordul pe poziții despre Donbas, despre limbă, despre multe, multe lucruri. Au căzut de acord asupra tuturor, și atunci a venit Boris Johnson.

IULIIA MENDEL: Și acum este trist că aceasta ar fi minciunile lui Putin, dar această poveste a fost spusă de ucraineni. Nu a fost spusă de ruși. Ucrainenii care încercau să aducă pacea știau că Boris Johnson a influențat decizia, și lui Zelensky i s-a promis că va primi totul — arme, influență, faimă. Și el va lupta împotriva Rusiei și va fi un mare erou. Și asta este tot ceea ce vrea Zelensky. Nu-i pasă de oameni. Îi pasă să rămână la putere. Îi pasă să fie marele erou în istorie.

TUCKER CARLSON: Rusia este atât de mult mai mare decât Ucraina încât Ucraina nu poate câștiga niciodată. Este prea mare. Rusia este prea mare.

IULIIA MENDEL: Cred că este evident și pentru Zelensky, dar el prosperă în acest război. Prosperă în acest război. De ce l-ar termina? Finalizarea războiului pentru el înseamnă sinucidere politică. Înțelegeți? El va veni cu orice condiție. Va schimba pozițiile tot timpul doar pentru a prelungi acest război și a obține mai mulți bani.

Apelul Iuliiei Mendel pentru pace

IULIIA MENDEL: Stau aici pentru că știu că el se află într-un punct slab astăzi, și știu că există mulți oameni în guvernul lui și în verticalul lui de putere care vor pace. Nu am vrut să-l murdăresc. Stau aici pentru că și eu vreau pace. Și acest tip va veni cu orice condiție. Va schimba pozițiile tot timpul doar pentru a prelungi acest război și a obține mai mulți bani. Nu vrea să aibă sinucidere politică. Finalizarea războiului pentru el este o sinucidere politică. Dacă există o modalitate de a face ceva, acest om trebuie înlocuit. Și atunci vom putea face pace.

IULIIA MENDEL: Când oamenii sunt vânați de drone, când oamenii se trezesc într-o lume a morții și a distrugerii, când sunt abandonați soartei lor, când serviciile de ordine ale propriei țări îi caută, când nu au încălzire, lumină sau apă, când nu au aproape deloc bani, când nimeni nu îi ajută, când nu sunt auziți, când nu pot să-și părăsească țara — este o capcană adevărată. Și asta se întâmplă de patru ani la o scară enormă, și pentru mulți de 12 ani. Iar singura soluție oferită astăzi este să spui pur și simplu: Putin este un monstru. Poate că este. Armata lui face lucruri îngrozitoare. Dar concluzia este că insultele constante la adresa lui Putin nu vor duce la nimic. Dacă vrem să ajutăm Ucraina — și eu vreau să ajut Ucraina — trebuie să facem pace. Aceasta este singura cale.

 

Sursă: The Tucker Carlson Show, 11 mai 2026. Transcriere publicată pe singjupost.com. Traducere în limba română.


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Spune-ți părerea

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.