Un nou experiment în EDUCAȚIE: Elevi testați pe telefoane personale și puși să rezolve probleme cu simboluri indescifrabile

Școala românească este supusă unor noi experimente, cel mai recent caz fiind înregistrat în județul Iași, unde elevii susțin în această perioadă o testare iniţială standardizată, pe dispozitive electronice, la zece discipline.

Problemele au început să apară înainte de testare, când școlile au constatat că nu au suficiente dispozitive electronice, tablete sau calculatoare, astfel încât unii elevi au fost puși în situația de a aduce telefonul de acasă pentru a susține aceste examene, după cum a semnalat Ziarul de Iași.

Nici testarea propriu-zisă nu a fost lipsită de probleme, după cum notează sursa citată, unii elevi, dintre cei care au susținut testul la Fizică, fiind puși în imposibilitatea e a descifra enunţul sau variantelor de răspuns, deaorece, în loc de cuvinte sau formule, dispozitivul le-a arătat alte simboluri indescifrabile.

Inspectorat școlar: „Pot să repete!”

Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi (ISJ) a transmis că elevii care s-au confruntat cu acele probleme tehnice au posibilitatea să susțină testul din nou.

 „Se va trimite o adresă şi vom vedea care sunt elevii care nu au putut susţine testul în condiţii optime, din motive tehnice. La finalul perioadei de testare, şcolile solicită diriginţilor şi profesorilor situaţia acestor copii care îşi doresc să reia testul sau să-l dea, în cazul în care nu au putut fi prezenţi la şcoală în ziua respectivă. Vor avea opţiunea de a susţine din nou testul acei elevi care au întâmpinat probleme. Ca orice demers de început, el este perfectibil şi vom vedea exact cum poate fi îmbunătăţit”, a declarat Antonina Bliorţ, purtător de cuvânt ISJ Iași.

Context

Elevii din judeţul Iaşi susţin, în perioada 20 septembrie – 3 octombrie 2023, o testare iniţială standardizată, pe dispozitive electronice, prin intermediul platformei de teste educaţionale BRIO.

Testarea are loc în toate unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din judeţ, pentru elevii din clasele V-XII, la un număr de maxim 10 discipline de studiu (Limba şi literatura română, Matematică, Istorie, Limba franceză, Fizică, Biologie, Chimie, Informatică, Geografie, Limba engleză).

Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) din Iaşi, scopul acestei evaluări este de a realiza o diagnoză obiectivă privind nivelul de pregătire a elevilor şi de a stabili, ulterior, demersuri educaţionale eficiente atât la nivelul unităţilor de învăţământ, cât şi la nivel judeţean. După fiecare sesiune de testare va fi generat un raport complet de evaluare, la care vor avea acces fiecare elev, părinţii acestuia, profesorii de specialitate şi directorul şcolii, iar scorul obţinut de elevi nu va fi consemnat în catalog.

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost