Croații au declanșat un boicot național în semn de protest față de creșterea prețurilor, astfel încât comercianții au înregistrat, vineri, 28 ianuarie, o cifră de afaceri cu 42% mai mică față de o zi normală, anunță Economedia.ro.
„Astăzi nu cumpărăm nimic. Nici din magazine şi nici online. Nu facem nicio plată”, a cerut vineri dimineaţa Josip Kelemen, de la asociaţia ‘Hallo, Inspektore’, într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.
„Consumatorii au devenit o pradă şi toată lumea ne vânează pentru că am rămas tăcuţi, până astăzi. Acum, vocea consumatorilor se face auzită, chiar şi dincolo de graniţe”, a explicat Josip Kelemen, cel care a lansat mişcarea de protest printr-un prim apel la boicotarea magazinelor în data de 24 ianuarie, şi reluarea acţiunii în data de 31 ianuarie.
Potrivit datelor furnizate de administraţia fiscală, în ziua de vineri, 24 ianuarie, boicotul a dus la scăderea cu 53% a vânzărilor comercianţilor, comparativ cu vinerea precedentă.
De asemenea, ‘Hallo, Inspektore’ i-a invitat pe croaţi să boicoteze în special trei lanţuri de magazine: Lidl, Eurospinşi dm, pentru o săptămână, începând de joi, şi să nu cumpere băuturi răcoritoare, apă îmbuteliată sau detergent.
Potrivit Asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, în ultimii trei ani preţurile alimentelor au crescut cu peste 30%, cu o creştere de 58% la ouă şi de 44% la pâine.
”

- Presiunea civică și implicarea mediului academic au produs efecte! Ministrul Educației anunță că „ISTORIA ROMÂNIEI” va fi reintrodusă la liceu, ca disciplină de sine stătătoare - 13 februarie 2025
- Sute de panouri cu Nicușor Dan au împânzit întreaga țară. Campania de promovare „România onestă” costă peste 200.000 de euro - 13 februarie 2025
- Ciobanii ajung să dea foc la lână decât să o vândă pe nimic - 13 februarie 2025