COMUNICAT
Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) atrage atenția asupra faptului că pachetul de măsuri de relansare economică propus de PSD duminică, „făcut la cheie” pentru guvernul Orban și pentru președintele Klaus Iohannis, este rezultatul unei hoții.
Numele programului „Repornim România” este plagiat după pachetul de măsuri propuse de AUR încă din 13 aprilie sub denumirea „Repornește România”.
”De la noaptea ca hoții a fost un pas până la ziua, în amiaza mare, pentru ca PSD să își însușească ce nu îi aparține – idei, denumiri, strategie. Poate alte partide ar găsi furăciunea drept flatantă, în contextul în care cea mai mare formațiune parlamentară îi plagiază programul de măsuri, însă A.U.R. o consideră o batjocură la adresa românilor”, a declarat George Simion, copreședinte al Alianței pentru Unirea Românilor.
„Repornește România” este programul de relansare economică elaborat de AUR și prevede cinci pași pentru reorientarea țării spre un orizont de dezvoltare:
Pasul 1. Relansarea sectorului serviciilor, inclusiv a celor închise în mod expres prin Ordonanțele Militare (Educație, HoReCa, Saloane îngrijire personală, Servicii medicale specializate precum stomatologia și oftalmologia, Organizarea de spectacole și evenimente, Turism), cu reguli care să minimizeze riscul răspândirii COVID-19.
Pasul 2. Utilizarea forței de muncă autohtone pentru dezvoltarea României. Elaborarea unui pachet de facilități
legislative, fiscale și economice pentru ca sectoare precum agricultura și construcțiile, aflate de ani de zile în criză de forță de muncă, să absoarbă excedentul de resursă umană existent în prezent.
Pasul 3. Încurajarea investițiilor în capacități de producție în sectoare cheie precum: industria farmaceutică, industria prelucrătoare, petro-chimie, construcția de mașini și utilaje agricole, industria agro-alimentară, etc.
Pasul 4. Lansarea unor ample programe naționale privind: accelerarea construcției de autostrăzi, extinderea rețelei de gaze pentru consumul populației, exploatarea rezervelor din Marea Neagră în folosul populației și al industriei românești, retehnologizarea sectorului energetic și construirea de noi capacități de producție a energiei electrice, digitalizarea serviciilor furnizate de administrația publică, interconectarea bazelor de date deținute și utilizate de instituțiile publice pentru scăderea poverii administrative pentru cetățeni și firme.
Pasul 5: Susținerea societăților românești să obțină finanțare ieftină pentru dezvoltarea programelor naționale
enumerate la pașii 3 și 4.
Prin furtul ideilor Alianței pentru Unirea Românilor, PSD își consolidează „renumele” de partid al hoților și plagiatorilor.
Români, la următoarele alegeri, votați originalul, nu copia!
Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.)
- Europarlamentarul Claudiu Târziu (AUR): Avem nevoie de un președinte suveranist, care nu poate fi altul decât Călin Georgescu. Dați un vot pentru o Românie suverană! - 2 decembrie 2024
- CCR a validat primul tur al alegerilor prezidențiale. Turul al doilea, între Călin Georgescu și Elena Lasconi, va fi pe 8 decembrie. - 2 decembrie 2024
- Comisia Europeană a cumpărat 2.250.000 de fiole de Remdesivir, medicament folosit în caz de COVID-19, în numele a 13 state membre - 2 decembrie 2024
Hristos a Înviat!
Mă scuzați că îmi permit câteva sugestii. Vă rog să aveți răbdarea să parcurgeți. Cred că nu veți fi dezamăgit/dezamăgiți.
În primul rând programul acesta e prea general.
Apoi el concervă starea de fapt existentă a societății și civilizației. În sensul că noi trăim azi o criză globală din cauză că omenirea trăiește visul iluminist(început însă în Renaștere). Adică visul că omul prin el însuși va rezolva toate probleme și misterele Universului pe care rațională. Dar aceste idei sunt dovedite ca imposibile de către știința ultimului secol(Gödel, Heisenberg etc)
Deci ideea acesta cu industrializarea și robotizarea planetei e o mare fundătură(aceasta vis a vis de sectoarele pe care le-ați numit ca fiind „cheie”: industria farmaceutică, industria prelucrătoare, petro-chimie, construcția de mașini și utilaje agricole…). E o mare înșelare. Se merge pe un drum rezumat de: „Să se învârtească pilulele chiar de-ar fi să piară lumea.”
După părerea mea nouă ne trebuie ceva în genul propus de dl Călin Goergescu:
– hrană deci agricultură(pe cât posibil ecologică);
– energie;
– SPIRITUALITATE;
– SĂNĂTATE;
– ÎNVĂȚĂMÂNT;
– turism.
Toate acestea să fie subordonate viziunii spirituale Creștin Ortodoxe(desigur NU ceva dogmatic, fundamentalist, fals, forțat, îngust, rigid etc).
Iată acum câteva idei despre sistemul de învățământ(aici spun mai multe deoarece sunt profesor).
1.
Scopul principal al învățământului trebuie să fie formarea caracterului(privit ca sumă a trăsăturilor morale) și a personalității.
Sistemul de învățământ actual e perfect indiferent față de moralitate și virtute. Orice om poate să ajungă judecător(sau medic sau profesor etc) DOAR pentru că a memorat un cod de legi(sau ceva știință). Dar el n-a fost întrebat/testat nici măcar odată în viața lui dacă are înclinație spre adevăr, dreptate, responsabilitate, bine, conștiință etc. Și dacă da, cum le înțelege? În ce viziune se încadrează acestea? Examenele sau diplomele care se dau la terminarea diferitelor cicluri de invatamant nu presupun nici macar in proportie de 1% o testare a capacitatilor morale și de virtute. Și atunci ne mirăm de ce au luat-o razna lucrurile?!? Desigur NU propun să fim fundamentaliști, adică să formăm „sfinți” cu forța. Trebuie doar create opțiunile și profilurile pentru cei care au înclinație și doresc. Pentru ceilalți să fie doar o minimă morală a bunului simț.
Din cauza faptului ca educatia morala lipseste, comportamentul elevilor se configureaza in functie de vectorii axiologici care gireaza subcultura scolii, ai grupului-clasa. Aici se exerseaza anumite roluri, se forjeaza o normativitate inedita, se vehiculeaza un anumit limbaj, se tezaurizeaza un folclor scolar, pe scurt se probeaza si se avanseaza valori proprii care sunt în siajul a ceea ce promovează familia, școala, MASS-MEDIA, INTERNETUL, strada. Fiecare membru al grupului devine astfel un gardian al valorilor definite de spiritul de turma.
2.
Elevul este tratat ca un automat, ca un robot, care e instruit sa raspunda la situatii si proceduri standardizate. Iar biografia proprie a elevului e complet neglijată de către sistem ca și când acesta ar fi complet nerelevantă pentru elev. Ca și când experiențele din viața particulară a elevului nu ar conta și nu se poate învăța nimic din ele. Scoala nu-l orienteaza deloc pe tanar spre intelegerea consecintelor propriilor fapte/experiente. „CE FACI, TE FACE” spunea cineva. Nu e loc de detalii…
3.
Omul trebuie dezvoltat nu numai intelectual. Sistemul îi specializează pe unii să lucreze numai cu mintea(intelectualii în general), pe alții numai cu emoționalitatea(artiștii…), pe alții doar cu partea fizică(sportivii, muncitorii etc), pe alții doar cu partea morală(preoții…). Trebuie o armonie…
Sistemul de invatamant actual este de mentinere, adică pune accentul pe achizitia de metode si reguli fixe, pentru a putea face fata unor situatii cunoscute si recurente. Acest tip de invatamant este menit sa asigure functionarea si perpetuarea unui sistem social existent, a unui mod de viata cunoscut, si stimuleaza abilitatile noastre in a rezolva probleme prin proceduri standard si a perpetua experienta culturala primita. In timp ce invatamantul de mentinere tinde sa ia drept inatacabile valorile pe care le propaga si sa treaca cu vederea toate celelalte valori, invatamantul inovator este dispus sa puna la incercare valorile, scopurile si obiectivele fundamentale ale oricarui sistem. Sistemul inovator are menirea de a pregati indivizi si societati care sa actioneze in situatii noi si presupune calitatile autonomiei si integrarii (a fi independent si a accede la o gandire holistica ce este capabila sa conexeze operativ informatiile recent intrate in circulatie). Marile schimbari existentiale se petrec pe baza unor viziuni inovatoare. Progresul se face nu prin intarzierea in canoanele obisnuintei, ci prin transgresarea si contestarea traseului batatorit. Intotdeauna revolutiile (cognitive, sociale) le fac oamenii incomozi. Ar fi bine ca scoala sa potenteze si sa dezvolte la elevi capacitatea de adaptare si de intelegere nu numai in planul cunoasterii stiintifice dar si in registrul mai profund al intelegerii spirituale dar și practice a realitatii.
A sti sa te cultivi, sa utilizezi cu grija facultatea de a judeca, de a distinge adevarul de falsitate, binele de raul, frumosul de urat sunt calitati ce trebuie formate de-a lungul scolaritatii, iar aceasta aspiratie se intensifica ea insasi, odata ce este stimulata.
4.
De asemenea, invatamantul se bazeaza exclusiv pe statul in banca si asistatul pasiv la expunerile profesorilor. Doar puținele ore de sport presupun miscare. Ar trebui ca invatamantul sa presupuna mai multa miscare, sa presupuna iesirea in natura, sa presupuna explorarea, sa presupuna invatatul prin miscare si experimentare, grija de mici animăluțe etc. Invatamantul bazat exclusiv pe asistare pasiva la procesul de invatare formeaza oameni inactivi, letargici, lenti, fara inițiativă, fără personalitate. Majoritatea copiilor care intra in scoala sunt potentiale genii, au o minte si o sensibilitate sclipitoare. Dar din cauza procesului de invatamant pasiv, prin asistare, fara motivatii pozitive, fara o educatie pentru morala si virtute, fara interactiunea cu natura, copiilor li se înhibă trasaturile pozitive de personalitate, adică spontaneitatea, emotionaliatea si sensibilitatea, li se reprima foarte multe dintre calitatile potentiale. Dupa Jean Onimus, “scoala actuala este instrumentul unei culturi represive, ce mentine intr-o conditie infantila fiintele care, in mod natural, sunt mai spontane si mai active. Rolul scolii actuale este de a diviza unitatea originara a fiintei umane, de a separa capul de inima, corpul de spirit, visul de ratiunea stiintifica. Efectul scolii asupra copiilor inca intacti este producerea de mici infirmi.”
Marin Sorescu:
„Un sfert de ani de studii
Fac mai multe miliarde de cuvinte furajere,
A căror înţelepciune am eliminat-o treptat.”
5.
Școala ar trebui să valorifice tezaurul uriaș al tradițiilor culturale sau spirituale bune(în special cea Creștin Ortodoxă). Nu orice tradiție e bună doar pentru că e tradiție și nu orice tradiție e rea pentru că e învechită. Și nu orice parte a unei tradiții e bună doar pentru că face parte dintr-o tradiție valoroasă. Școala actuală e subjugată în proporție de 90% visului iluminist-raționalist.
6.
VALORI care trebuiesc transmise prin școală:
Cunoașterea lui Dumnezeu, binele, frumosul, adevărul, cunoasterea, forta, armonia, dreptatea, meritul, demnitatea, libertatea, bunastarea, sanatatea, responsabilitatea, prudenta, inteligența, înțelepciunea, curajul, perseverența etc etc etc
Iar acestea trebuiesc introduse în mod concret prin item-ii unor programe școlare precise nu doar afișate ca niște lozinci la intrare iar apoi restul procesului de învățământ să se desfășoare tot așa cum am apucat…
Valorile ar trebui să fie adevărata ,,coloană vertebrală“ a educatiei deoarece ele sunt și adevărata coloană vertebrală a spiritului oamenilor care vor deveni. Valorile funcţionează asemenea unei ,,grile“ orientând spiritul oricărei culturi. E. Spranger menţionează: ,,educaţia este acea activitate culturală care-şi propune să dezvolte indivizii spre maturizare, prin asigurarea unui adevărat ideal cultural, valoros sub aspect etic.“ Educatia trebuie sa contina in centrul sau linii directoare discrete dar puternice, cu bătaie lungă, care sa orienteze uriaşa masă inerţială a mentalităţilor, atitudinilor şi instituţiilor noastre.
Idealul educatiei nu trebuie cautat numai inainte, ci si in urma, prin “regresiunea” la inocenta copilului. Copilul are o stare de inocență și puritate la care adultul trebuie sa aspire. Ideal ar fi educația să nu-l lase pe copil să se pervertească pentru ca mai apoi să fie nevoit să facă drumul invers spre ceea ce a pierdut. Splendoarea tineretii consta in promisiunea unei minti tinere de a crea cultura si virtute.
In planul actiunii educationale, nu impunerea valorilor este cea mai buna strategie. Este de preferat sa se actioneze indirect, prin crearea si stimularea trebuintelor pentru valori, in asa fel incat elevul sa adere la ele pe o cale “naturala”. Valorile nu se impun, ci se cauta, se intampina si se percep. Trebuie educat gustul si simtul pentru valori. Spatiul de asteptare si orizontul trebuintelor sunt cele care trebuie formate prin anumite mijloace educative. Fara acestea, cultura va ramane un conglomerat de idei abstracte, lucruri despre care toata lumea vorbeste, o aspiratie fara nici o perspectiva. Omul trebuie sa invete sa devina un explorator al acestor vremuri. Cultura scolara – scrie Adrian Neculau – nu se mai poate limita la cunostinte si atitudini sociale, ci trebuie sa inglobeze si solutii pentru transformarea acestora in modele actionale, pentru antrenarea psihosociala a viitorului adult, cetatean. Adevarata cultura nu este un dat, un raspuns pe deplin fabricat, ci o cercetare, stimulata de obtinerea unei satisfactii incomparabile. Departe de a procura securitate, descoperirea campului inedit al cunostintelor, intereselor, gusturilor, are drept consecinta trezirea nelinistii, sfaramarea conformismelor si mentinerea permanenta a spiritului intr-o stare activa. Invatarea este cu atat mai fecunda cu cat ea se exercita intr-un camp de tensiuni sau contradictii optime(incercari si erori, trairi contradictorii, insecuritati de moment etc) care o supun la proba. In orice proces de incorporare a culturii este nevoie de o anumita experimentare si redescoperire pe cont propriu.
7.
Exista dar nu sunt folosite teste vocationale, care sa determine aplecarea catre anumite profesii/vocații si pe baza unor asemenea teste sa se faca recomandari copiilor si parintilor acestora pentru alegerea profilurilor/profesiilor/vocațiilor.
8.
Există nouă tipuri de inteligențe ale unui om. Școala se ocupă în proporție de 90% doar de două-trei.
Inteligențe: Lingvistica, Logico-matematica, Intrapersonala, Interpersonala, Spirituală, Spatiala, Muzicala, Kinestezica, Naturala
Ar fi multe de zis dar și așa cred că v-am obosit…
Toate cele bune,
Misailescu Ion
Ideile anterioare le-am scris pe fugă… Nu sunt finisate și nu acoperă tot spectrul necesităților elevilor. Există multe altele la fel de importante. Dar de vreo 7-8 ani am abandonat preocuparea pentru aceste idei deoarece nu au trebuit nimănui…
Învățământul e o cheie pe termen mediu și lung.
Pe termen scurt desigur: industrie, industrie, industrie… locuri de muncă… autostrăzi… Adică trebuie plecat de la situația reală nu de la utopii.
Ceea ce am propus aici este un ideal pe 10-20-30 de ani. Nu merge impus și nu merge de mâine. Nu trebuie forțați oamenii. Doar trebuie create opțiuni și profile pentru cei care le doresc. ȘCOALA AR PUTEA FI INCREDIBILĂ DACĂ S-AR PREDA CE TREBUIE. IAR VIZIUNEA ASUPRA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI ESTE FUNDAMENTALĂ.
Dacă societatea nu se va îndrepta spre spiritualitate și educație de calitate o vom sfârși rău…
Școala actuală e un abator de conștiințe… Toți copiii sunt aproape împinși spre copiat(iar în facultate spre cumpărat examene sau chiar diplome), spre lasă-mă ca să te las, spre părerea despre ei înșiși că sunt niște incapabili care n-au altă șansă decât să recurgă compromisuri de toate felurile… De ce ascultă oamenii de televizor? Pentru că nu au discernământ și nici informații și pentru că le e frică. Ori acestea sunt exact rezultatul sistemului de învățământ și al mass-mediei care produc robi… Robi de multe feluri…
Aș avea propuneri și pentru alte domenii dar m-am limitat la câteva idei despre învățământ…
Iată câteva principii CLARE pe care trebuie să și le stabilească sistemul de învățământ:
Care e viziunea realității în care credem și pe care o propunem/transmitem?
Care e modelul de om pe care vrem să-l propunem/formăm?(aici trebuie precizat antropologic nu doar idei vagi)
Care sunt valorile pe care urmărim să le transmitem pentru a forma acel om?
Care sunt modalitățile(programele școlare și metodele) de transmitere a acestor valori?
Care sunt materialele și resursele educaționale necesare transmiterii acestor valori?
Care sunt aptitudinile necesare celor care vor fi selectați ca profesori în acest sistem?
Care sunt modalitățile de selectare și formare a viitorilor profesorilor?
Pot să răspund la aceste întrebări dar nu știu dacă are rost…
Abuzez prin propunerea unor idei materii școlare:
Tipuri de materii:
– jocuri de colaborare(fără adversar, fără competiție)
– controlul emoțiilor(mim, identificarea emoțiilor, controlul emoțiilor negative, crearea emoțiilor pozitive etc);
– interacțiunea cu natura și cu animalele;
– sporturi(dar mai mult ceva fără competiție; scopul e cultura fizică și recreerea)
– consiliere vocațională(teste vocaționale, vizite la job-urile respective etc);
– cunoașterea sistemului/sistemelor de organizare a societății/societăților.
– educație estetică
– educație muzicală
– etică
– educație pentru sănătate(cunoaștere „regulilor” sănătății și prevenția bolilor)
– educație alimentară(gastronomie)
– educație psihologică(intrapersonală și interpersonală; antropologie corespunzător cu nivelul de vârstă);
– educație filozofică
– educație religioasă
– educație pentru familie
– educație pentru administrarea unor resurse(de timp, bani, alimente, cunoștințe, energie etc)
– comunicare(tipuri de comunicare nu doar strict limba vorbită)
– educație pentru întrajutorare
– jocuri de orientare în spațiu și în natură(labirint real 2D sau 3D; deplasare dintr-un punct în altul al unei construcții sau al unei zone etc);
– istoria ideilor;
– istoria modurilor de viață și a mentalităților;
– educația pentru prevenția înșelătoriilor(manipulărilor, agresiunilor etc);
– tehnici de autoapărare
– educație pentru știință(aici intră toate științele de la matematică la astronomie)
– jocuri de inteligență(go, șah etc)
– lucrul unei grădini
– etc etc etc