Cornelia Nagy, preşedintele Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate (ONAC), este urmărită penal de DNA pentru abuz în serviciu, într-un dosar legat de achiziţia nelegală a 1,7 milioane de măşti de protecţie la începutul pandemiei de COVID-19, anunță Agerpres.
În acelaşi dosar, a fost pusă sub acuzare Iona Mădălina Hohan (fostă Deaconeasa), consilier achiziţii publice în cadrul ONAC, pentru abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut, pentru sine sau pentru altul, foloase necuvenite.
De asemenea, în cauză s-a mai dispus efectuarea urmăririi penale faţă de SC ROMWINE&COFFE SRL şi faţă de alte persoane, administratori de societăţi comerciale, în sarcina cărora s-au reţinut infracţiuni de trafic de influenţă, spălarea banilor, infracţiuni de fals şi înşelăciune.
Potrivit unui comunicat al DNA, în prezenta cauză penală se desfăşoară cercetări cu privire la modalitatea presupus nelegală în care, în cursul anului 2020, la începutul pandemiei de COVID-19, a fost încheiat un contract cadru de achiziţii publice de măşti de protecţie, în valoare de peste 50 de milioane lei.
În acest context, Cornelia Nagy, în calitate de preşedinte al ONAC, şi Iona Mădălina Hohan (fostă Deaconeasa), în exercitarea atribuţiilor de serviciu, prin încălcarea legislaţiei, ar fi semnat în cursul lunii martie 2020 un acord cadru între instituţia pe care o reprezentau şi firma SC ROMWINE&COFFE SRL, prin care era vizată achiziţia a 1.750.000 măşti de protecţie.
În demersurile lor, cele două reprezentante ale ONAC ar fi fost determinate de cei doi oameni de afaceri care controlau firma ROMWINE&COFFE SRL şi de administratorul acesteia, care, împreună, s-ar fi înţeles să interpună firma în procedura de atribuire a contractului finanţat din bani publici, deşi cunoşteau că respectiva firmă nu are capacitatea tehnică şi financiară să onoreze acordul cadru.
Cum SC ROMWINE&COFFE SRL nu avea capacitatea să respecte clauzele contractuale (livrarea la timp a măştilor), ar fi fost falsificate mai multe documente care i-ar fi permis acesteia să evite plata către statul român a unor penalităţi în valoare de 12.786.706 lei.
Pentru a se asigura de obţinerea/derularea în bune condiţii a contractelor de achiziţii publice cu materiale sanitare, unul dintre suspecţi ar fi achitat unei alte persoane, suspect în cauză, sub forma unui contract de reprezentare consultanţă şi prestări servicii – intermediere, suma de 568.820 lei.
„Prin activităţile descrise mai sus ar fi fost vătămate interesele societăţilor participante în cadrul procedurii şi ale instituţiilor publice implicate în acţiunile de prevenire şi răspuns împotriva infecţiei cu virusul SARS-CoV-2 cărora le erau destinate materialele de protecţie. Concomitent s-ar fi obţinut un folos necuvenit în sumă totală de 22.906.031 lei pentru societăţile controlate de suspecţi (atât pentru cea care a încheiat contractele de mai sus, cât şi pentru firmele interpuse).
- „Avram Iancu. Secvențe biografice” de Ionuț Țene, cu o prefață de acad. Ioan Aurel Pop. Omagiu la 200 de ani de la nașterea eroului național - 3 octombrie 2024
- Europarlamentarul Claudiu Târziu (AUR): România trebuie să solicite CE suspendarea de urgență a importurilor de ouă din Ucraina, așa cum a făcut și Bulgaria - 3 octombrie 2024
- Ministrul Agriculturii, reacție seacă și întârziată la importurile de ouă din Ucraina: Este nevoie de o intervenţie a Comisiei Europene - 3 octombrie 2024
In pregatirea de baza a unui procuror , ca si alt organ de cercetare penala , invata sau nu stiu daca se mai invata acum de ” cercetare penala pe – urma ” melcului ” , sau in termen penal , pe – linia infractiunii conexe – aval si amonte , de aceea este de rasul , plansul comunicatelor asa zisor ” dosare penale actuale ” pe linia infractiunii COVID , sa gaseti o doamna in cauza , binenteles cu ceva relatii prin rude de gr I , si II in ” decidenta politicii de grup economic in interes personal ” a politicii romane de dupa 89 , dar uimitor este firma care ” a spalat banii ” din comunicat respectiv, firma a carui actionar mai are la activ prin participare directa sau prin terti alte dosare infractionale . DAR SI MAI UIMITOR ESTE CA PARCHETELE D.N.A , DIICOT, ETC, NU A CERUT INCA ANALIZA DE BAZA A INCEPERII VERIFICARII PRIVIND ACESTE MATERIALE IN ACTIUNEA COVID , ADICA : FURNIZORUL , INREG.FURNIZOR / PRODUCATOR CONFORM REG. EUROPEAN IN CAUZA , AUTORIZAREA PE DISTRIBUTIEI PE TERIT .ROAMANIEI CONFORM REG.EUROPEAN SI DUPA PLECI LA ” PRESUPUSI ” IN RELATIE CU ” TERTI FUNCTIONARI NEVOIASI AI STATULUI ” IN FUNCTIE DE SUMA VEHICUALTA , CONDITII CONTRACTUALE , ASA ZISE AUTORIZARI ROMANE , RELATII DE GRUP POLITIC , ETC. APOI TOTI AU INVATAT ASTA LA SCOALA , DE APLICAT O ” APLICAM DUPA URECHE ” IN FUNCTIE DE ” CIRCUL MEDIA PRIVIND INFRACTIUNILE AFACERII COVID . UNII ( ALESII , BAIETII DESTEPTII , ETC , ALTE DENUMIRI PITORESTI ALE MOMENTULUI ) TREC PESTE SI PE SUB LEGE , ALTII ( INFRACTORII MARUNTI , VICTIMELE INFRACTIONALITATII MARUNTE A LOR ) SE DAU CU CAPUL IN EA SI ACOLO RAMAN . PE principiul ” DEMOCRATIEI OCCIDENTALE SI AMERICANE ” – NU MA INTREBA CUM AM FACUT PRIMUL MILION. Cu respect pentru ” DEMOCRATIA INFRACTIONALA PRIN ALESII SAI DE STAT „