În Germania, dezbaterea privind abandonarea obiectivelor climatice se intensifică după ce ministrul Transporturilor, Volker Wissing, din Partidul Liber Democrat (FDP), a avertizat că ar putea fi obligat să impună interdicții privind circulația mașinilor pentru a îndeplini obiectivele climatice actuale.
Interdicția timp de două zile pe săptămână privind utilizarea mașinii personale, precum și noile limite de viteză, sunt considerate ca parte a unui efort de reducere a amprentei de carbon a Germaniei, scrie Euractiv, citat de Marius Tucă.
Săptămâna trecută, Wissing a avertizat că ar putea fi impuse interdicții de a conduce mașini la nivel național în weekend, dacă țara dorește să îndeplinească obiectivele actualei legi privind clima. Acest lucru impune ministerelor să prezinte programe de acțiune imediată în cazul în care obiectivele anuale de emisii pentru sectoarele lor respective nu sunt atinse.

- Parlamentul European, în sesiune plenară la Strasbourg (8-11 septembrie). Ursula von der Leyen prezintă Starea Uniunii - 27 august 2025
- Ajutoare de stat de peste 170 de milioane de lei pentru DRM Draxlmaier și Automobile Dacia - 27 august 2025
- Argus SA Constanța, producător de ulei cu o istorie de 80 de ani, cumpărat de o companie din Bulgaria. Tranzacția depășește 10 milioane de euro - 27 august 2025
Îmi amintește despre circulația rutieră de aici dinainte de ‘ 89, o sîmbătă mașinile cu numere pare , și următoarea cei cu numere impare. Deci, nimic nou sub soare.
Pe atunci pretextul invocat nu era scăderea emisiilor de bioxid de carbon, ci economia de carburanți.
Iar oamenii, în simplitatea minții lor, s-au supus întotdeauna ordinelor și , de frică, au crezut mereu Incredibilul.