Magiunul de Topoloveni, produs tradițional românesc, ELIMINAT de pe rafturile Metro

Magiunul de Topoloveni, unul dintre cele mai cunoscute branduri românești, a fost eliminat de pe rafturile Metro, dezvăluie HotNews, în cadrul unei campanii care arată cum sunt tratați producătorii români de marile rețele comerciale.

Cazul magiunului de Topoloveni nu este singurul exemplu, Cream Land, un producător de înghețată din Teleorman, având probleme similare cu 7 din 10 mari rețele comerciale.

„I-am dat în judecată. Voiau să ne ia borcanul cu 9,5 lei și îl puneau pe raft cu 30 de lei!”

Bibiana Stanciulov, proprietara firmei care produce Magiunul de Topoloveni, a explicat în ce constă procesul pe care l-a intentat rețelei Metro.

„Reprezentanții Metro au încercat să impună pentru anul 2023, achiziția unui borcan de magiun cu 9,4 lei, deși le-am comunicat că au crescut costurile: cel cu manopera a crescut cu 8%, costul cu energia a crescut cu 250% pentru curentul electric și cu 172% pentru gaze naturale. Iar costul cu ambalajul a crescut cu 64%, după cum costul cu achiziționarea prunelor a crescut cu 24%.

E paradoxal: dacă eu am creștere în vânzări, de ce îl elimini de la raft? În al doilea rând, eu nu-i pot impune retailerului prețul a care să vândă produsul. Ajunseseră la un adaos de 200%, iar eu nu puteam să le spun că la un asemenea preț este imposibil să vândă. Ajungea la 30 lei borcanul. Poate că merită și 10 euro, poate și 15 euro, pentru că într-adevăr este un medicament, dar nu la nivelul de venituri ale oamenilor din România”, susține Stanciulov”, a declarat, pentru Hotnews, Bibiana Stanciulov.

Proprietara Magiunului Topoloveni spune că decizia Metro de a elimina produsul de la raft se izbește de faptul că produsul este înregistrat pe scheme de calitate naționale și/sau europene. Topoloveni are statutul de produs tradițional, recunoscut la nivel UE.

Nu înseamnă că nu poate fi delistat, dar numai în anumite condiții, a subliniat Bibiana Stanciulov. Acesta spune că potrivit Legii 81/ 2022 privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar, este interzis ca un retailer să refuze listarea unui produs alimentar înregistrat pe scheme de calitate naționale și/sau europene ofertat de către un furnizor, pe motivul lipsei volumelor și a sezonalității acestuia.

Rugat de HotNews.ro să explice situația, Metro nu a răspuns, până la publicarea acestui articol.

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Spune-ți părerea

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.