Criza din industria auto europeană se adâncește, în ultima perioadă fiind anunțată închiderea mai multor fabrici, în țări precum Belgia și Germania, ceea ce înseamnă și pierderea locului de muncă pentru zeci de mii de angajați.
În doar câteva zile, Audi și Volkswagen au anunțat că închid cel puțin 4 fabrici, una în Bruxelles și cel puțin 3 în Germania.
Audi, marca premium a Volkswagen AG, a informat marţi sindicatele şi reprezentanţii muncitorilor că intenţionează să oprească la finalul lunii februarie producţia de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles, transmite DPA, citată de Agepres.
La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Audi ia în considerare de ceva timp închiderea acestei unităţi şi a efectuat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere şi sindicatele, conform legislaţiei din Belgia. Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în declin iar şefii Audi susţin că fabrica are costuri logistice ridicate deoarece în zonă sunt puţini furnizori, iar amplasarea fabricii face expansiunea dificilă.
Conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles. Închiderea e doar una dintre cele câteva opţiuni de restructurare, a precizat Volkswagen.
Totodată, Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, intenţionează să închidă cel puţin trei uzine şi să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania, a anunţat luni comitetul de întreprindere de la Volkswagen, care vorbeşte de un plan social istoric, informează AFP şi Reuters, citate de Agerpres.
De asemenea, planul prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în 2025 şi 2026, a mai informat comitetul de întreprindere de la Volkswagen într-un comunicat de presă, precum şi transferul în străinătate a mai multor activităţi şi departamente din cadrul grupului, care în prezent sunt amplasate în Germania.
Cel mai mare constructor auto european şi sindicatele negociază de mai multe săptămâni un plan de restructurare a afacerilor şi reducere a costurilor, plan care include, pentru prima dată în istoria companiei, şi închiderea unor uzine din Germania.
- Instanţa supremă dezbate, miercuri, contestaţia AUR împotriva hotărârii CCR de anulare a alegerilor prezidenţiale - 11 decembrie 2024
- La timpuri noi, oameni vechi. Jurnalista Oana Șlemco, de la făina de greieri, la vânătoarea de preoți - 10 decembrie 2024
- Radio France: Alegătorii români nu sunt o turmă care votează orbește la recomandările TikTok. Alegerile din România arată furia împotriva partidelor sistemului și o profundă dorință de schimbare - 10 decembrie 2024
Eu cred ca ” Planul Social Istoric ” nu este decit Creditul social chinezesc cu Venitul sau Unic , destinat mentinerii in robie definitiva a majoritatii populatiilor lumii. Reducerea vinzarilor la automobilele electrice nefiind decit un pretext pentru infometarea unei parti a populatiei mondiale, dupa ea urmind cu certitudine altele . S-a stiut de la bun inceput ca aceste vehicule nu au nici un viitor, caci altfel la ce foloseste spionajul comunicatiilor si asa zisele sondaje de opinie, plus manipularea facuta de presa slugarnica ?
Iar ” transferul in strainatate ” nu inseamna pentru mine decit Asia , mai bine zis Extremul Orient , tarile din asa numitul BRICS. Acolo se indreapta toate fortele oligarhiei, dind impresia ( falsa ) a unei schimbari reale, din temelii, a balantei de putere mondiala . Cind in fapt nu suntem decit in acelasi punct de plecare , deghizat altfel, dar cu aceiasi jucatori si aceiasi arbitri .
Si cu aceleasi pase , interminabile , dintr-o parte in alta a terenului .