UPDATE/ Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs produsele comandate online. Anunțul purtătorului de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru

ACTUALIZARE ORA 15:45

Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele ce au plătit ramburs produsele comandate online, potrivit unei Ordonanțe aprobate, miercuri, de Guvern.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, susține că această prevedere vizează o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor, anunță Agerpres.

Întrebat fiind, în cadrul unei conferințe de presă, dacă a fost solicitată o opinie de la protecţia datelor, Dan Cărbunaru a răspuns:

„Ca fiecare act normativ pe care îl discutăm în Guvernul României, toate avizele necesare sunt luate de la iniţiatorii care fac acest demers. Din câte cunosc, nu sunt observaţii pe acest proiect nici de la Ministerul Muncii, nici de la Ministerul Justiţiei, nici de la Consiliul Legislativ. Avem de asemenea avize de la Ministerul Sănătăţii, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea Naţională de Supraveghere a prelucrării Datelor cu Caracter Personal, inclusiv Consiliul Economic şi Social.”

Știrea inițială:

Firmele de curierat ar urma să raporteze ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online, conform unui proiect de OUG aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de miercuri.

„În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar, organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate”, se arată în document, potrivit HotNews.ro.

Ce informații vor fi transmise:

  • numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
  • datele de identificare a expeditorului;
  • numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
  • adresele de expediție respectiv livrare;
  • contravaloarea bunului livrat.

Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat, după împlinirea acestui termen.

Furnizorul de servicii poștale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central. Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Un comentariu la „UPDATE/ Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs produsele comandate online. Anunțul purtătorului de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru”

  1. Corect , ar fii necesara corelatia privind ” COMUNICAREA ACTELOR JURIDICE ” , prin asa zisa invocata PROCEDURA LEGLA atat de Posta Romana cat si de firma de curierat , prin PV. semnat , unic , de catre , curier in cauza ” fara motivatie legala ” cel putin a unui ” martor” , posibil vecin in cauza la ” lipsa prezentei persoanei in cauza ” PRIN ACESTA PROCEDURA DE ” ELUDARE A LEGII ” PRIVIND ” COMUNICARE IN TERMEN LEGAL ” SI RASPUNSUL LA COMUNICARE IN TERMEN , S-AU PIERDUT SI SE VOR PIERDE PROCESE PRIN ” ASA ZISA COMUNICARE ” SI LIPSA INTIMATULUI / PERS.JURIDICA SAU FIZICA DE A FII IN TERMEN IN SPETA CONFORM CODUL DE PR.CIVILA CARE ARE ANUMITE RESTRICTII LA ” TERMENE ” POATE M.J poate corecta acest impediment al semnarii ” PV” DE COMUNICARE , de catre agent postal , curierat , etc, referitor la lipsa ” persoana intimata ” la data comunicarii , prin modif. lege si precizare ” semnare PV. de comunicare de catre agent postal in nume propriu , PRIN DOVADA EXISTENTEI IMPOSIBILITATII COMUNICARII ADICA , MARTOR , VECIN , ANUNT , ETC. DAR FIECARE IN JUSTITIE STIE CA CEA MAI SIMPLA FORMA DE A INCHEIA UN PROCES IN FAVOAREA ALTEI PARTI ESTE DOVADA ” COMUNICARII ” SI LIPSA DE RASPUNS LA COMUNICARE.

Comentariile sunt închise.