Sorin Lavric (AUR), despre decizia Suediei de a reveni la manualele clasice: Măsura confirmă că mijloacele digitale se răsfrâng într-un mod extrem de dăunător asupra intelectului elevilor

Senatorul Sorin Lavric (AUR) a salutat decizia Suediei de a renunța la mijloacele digitale de educație și de a reveni la manualele clasice și la caligrafie, explicând că această decizie confirmă impactul dăunător pe care digitalizarea din școli îl are asupra elevilor.

„Ce se întâmplă azi în învățământul suedez adeverește ideea că tehnica, sub pretext că înlesnește strădania minții, de fapt o înrobește. Ministrul Educației din Suedia a recunoscut de curând că mijloacele digitale de instrucție se răsfrâng într-un mod extrem de dăunător asupra intelectului elevilor”, precizează Sorin Lavric, într-un comunicat tranmis pe adresa redacției.

Potrivit senatorului Sorin Lavric, unui elev care stă cu ochii în ecranul calculatorului

îi va lipsi gândirea abstractă, coerența ideilor și putința de a face comparații.

„Într-un cuvânt, va fi un semidoct cu ifose, crezând că internetul poate gândi în locul lui. În mintea unei asemenea momâi nu se va cristaliza în veci o concepție cât de cât limpede asupra lumii. Va fi un abulic fără busolă în viață.

Dându-și seama că digitalul doboară mințile copiilor, profesorii din Suedia s-au trezit din somnolență, declarându-și răspicat dorința de a se întoarce la vechile cutume educative: cartea, lectura și caligrafia. Ce-i în mână nu-i minciună, mai ales când miroase a celuloză, a cerneală și a mină de creion. În fond, dascălii suedezi își apără reputația, căci intuiesc prea bine că atâta vreme cât predau peste o cohortă de dobitoci infantili, de prestigiul lor didactic se va alege praful. Nu poți să fii profesor sclipitor în mijlocul unor idioți cărora nu ai voie să le spui în ce hal de incultură au ajuns.

Nu doar tehnica digitală îi prostește pe copii, dar și afurisita de corectitudine politică, din cauza căreia dascălii, în numele menajării orgoliilor elevilor, evită să le spună adevărul în față. Și în felul acesta perpetuează o contraselecție valorică. Analfabetului îi spui franc că e analfabet, fiindcă altfel rangul tău valoric se face țăndări.

Modelul Suediei merită să fie urmat de profesorii noștri. Altminteri e de prisos să ne mai lamentăm pe seama a cît de precar e învățământul românesc”, spune Sorin Lavric.

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost