Lansăm antidotul pentru „corectitudinea politică”

afis---

Marţi, 23 Iunie a.c., ora 19.00, Editura ROST lansează cea mai recentă publicaţie a sa, volumul colectiv „Corectitudinea politică: „religia” marxistă a Noii Ordini Mondiale”, coordonat de William S. Lind, Andrei Dîrlău şi Irina Bazon.
Despre importanţa temei, structura şi ţinta cărţii şi contextul în care apare vor vorbi: scriitorul Sorin Lavric, sociologul Ciprian Voicilă şi directorul Editurii Rost, Claudiu Târziu.

Prezentarea va fi urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri.

Participanţii vor putea cumpăra cartea la un preţ promoţional.

Evenimentul va avea loc la Casa Cu Rost (Calea Victoriei 155, bl. D1, tronson 8 – intrarea prin str. Buzeşti, vizavi de agenţia Tarom, între farmacia Sensiblu şi banca Credit Agricole).

Intrarea este liberă.

Claudiu Târziu

About Claudiu Târziu

Jurnalist, scriitor şi editor; cea mai recentă carte publicată: ”Rostul generației noastre. O perspectivă conservatoare asupra României postcomuniste” (Ed. Rost, București, 2019)

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


4 comentarii la „Lansăm antidotul pentru „corectitudinea politică””

  1. In cazul in care cartea dvs se adreseaza crestinului orthodox, este absolute obligatoriu ca sa existe un capitol de referinta, in care sa se ofere reperele si bornele puse de Sfintii Parinti, borne care fac diferenta intre viata si moartea vesnica: Sf Scriptura, Sinoade Ecumenice, Sfinti Parinti, Sfintii Parinti contemporani, teologi. Doar la sfarsit, si cu anumite rezerve trebuie pomenite, cu multe precautii cugetarile laicilor si heterodicsilor contemporati.

    1) Ideologia drepturilor omului, vine in contradictie cu invatatura Sfintei Scripturi, si exista in acest sens un avertisment ferm al Sf Ap Pavel:

    „Caci nimeni nu poate pune alta temelie, decât cea pusa, care este Iisus Hristos.”
    1 Cor 3,11

    2) Ideologia drepturilor omului, vine in contradictie cu Canoanele si ANATEMELE Sinoadelor Ecumenice:

    “…vezi ca ai sa cazi sub anathema pusa de Sinoade asupra celor ce teologisesc de capul lor. Canonul 19 al Sinodului 6 Ecumenic spune ca Dumnezeiasca Revelatie trebuie aplicata nu altfel decat au facut-o Dascalii Bisericii si ca trebuie sa ne multumim cu ce au ei mai bine decat sa alcatuim comentarii din mintea noastra – si asta din teama abaterii de la adevar. PRIN URMARE, DACA CINEVA BAGAIN DOMENIUL ADEVARULUIDUMNEZEIESC FILOZOFAREA SA PERSONALA, ESTE SUPUSANATEMEI ROSTITE ASUPRACELOR CE NU PAZESCHOTARARILE SINODALE INDEOBSTE.”

    Sf Teofan Zavoratul: Raspunsuri la intrebarile intelectualilor, vol 1 pag 60-61

    PS: CANONUL 19

    Cum că se cuvine proestoşii Bisericilor, în toate zilele, iar mai cu deosebire în duminici pe toţi clericii, şi pe norod să-i înveţe cuvintele evseviei (bunei cinstiri), din dumnezeiasca Scriptură culegând înţelesurile adevărului, şi judecăţile. Şi să nu calce hotarele cele acum puse, sau predarea cea de la purtătorii de Dumnezeu Părinţi. Ci, şi scripturelnic cuvânt de s-ar porni, nu alt fel pe acesta să-l tâlcuiască, decât, precum au aşezat luminătorii Bisericii, şi învăţătorii prin cărţile lor. Şi mai mult întru acestea să sporească, decât alcătuind cuvinte ale lor, ca nu, poate cândva, nefiind îndestulaţi la aceasta, să cadă din cuviinţă. Că prin învăţătura prozişilor Părinţi, noroadele învăţându-se de cele alese şi bune, şi cele nefolositoare, şi vrednice de lepădat, viaţa îşi vor îndrepta spre mai bine, şi nu se vor vâna de patima necunoştinţei, ci luând aminte la învăţătură, pe sineşi se vor ascuţi spre a nu pătimi rău, şi de frica muncilor celor ce se gătesc, îşi vor lucra mântuirea.
    [Apostolic, can. 58; Sinod 1, can. 2, 5, 16; Laodiceea, can. 19; Cartagina, can. 79, 131, 132, 133; Petru, can. 10; Grigorie, can. 6]

    TÂLCUIRE
    Rânduieşte canonul acesta, ca episcopii mai cu deadinsul, iar prin urmare şi prezbiterii, în fiecare zi, iar mai vârtos duminicile190 (sau şi în celelalte sărbători) să înveţe pe tot cler şi pe norod, fiindcă întru aceste zile, încetând creştinii de la lucrul lor, se adună la Biserici, şi ascultă dumnezeieştile cuvinte, şi prin urmare, cei ce învaţă, mai mult folos le pricinuieşte. Însă să nu înveţe şi cuvinte şi noimele lor; ci din dumnezeieştile Scripturi, fără a ieşi din hotarele şi dogmele credinţei, cele sinodiceşte întărite, sau afară din predarea purtătorilor de Dumnezeu Părinţi. Şi dacă când vor vorovi cuvânt al Scripturii întru alt chip, să nu-l tălmăcească, decât precum l-au tălmăcit în cărţile lor dascălii Bisericii; şi mai mult să se sârguiască a spori întru a învăţa cele ale dumnezeiştilor Părinţi, decât a alcătui cuvinte ale lor. Ca nu cumva întrebuinţând noime de ale lor, şi neputând câteodată a le înţelege bine, să cadă de la cuviinţă, şi de la adevăr. Căci din învăţătura aceasta a Părinţilor învăţându-se noroadele, care sunt cele folositoare sufletelor lor, şi care nefolositoare, îşi prefac viaţa lor din răutate întru fapta bună, şi din întunericul necunoştinţei se izbăvesc. Şi iarăşi luând aminte la aceasta, şi auzind chinurile şimuncile ce vor să ia cei răi, pentru frica acelora, se depărtează de răutăţi, şi lucrează cele pentru mântuirea lor.

    http://www.parohia-sfantulapostolandrei-cernavoda.ro/09%20sinodul%20VI.pdf

  2. Stimate domnule Romeo B.,
    Ca teolog, dar şi în calitate de coordonator al cărţii şi autor al unei secţiuni, vă dau perfectă dreptate. Mai exact, v-aş da dreptate dacă într-adevăr cartea s-ar adresa exclusiv creştinilor ortodocşi. Numai că v-aş întreba: De unde aţi dedus că volumul s-ar adresa exclusiv creştinilor ortodocşi?
    El se adresează tuturor cetăţenilor României, fie că sunt ortodocşi, ori de altă credinţă, ori fără niciuna.
    Motivul este simplu: toţi sunt afectaţi de acest flagel al corectitudinii politice, fie că au familie, fie că vor să-şi întemeieze una.
    Sunt român şi nu-mi e indiferentă soarta tuturor românilor, indiferent dacă ei sunt ortodocşi ori nu. E un semnal de alarmă pentru toţi.

    Şi o a doua întrebare: Cum aţi fi văzut Dumneavoastră structurat volumul, altfel decât este acum, în acest caz pe care tocmai l-am expus – când el se adresează tuturor românilor (interesaţi de problema familiei), nu doar celor ortodocşi?
    Vă întreb pentru că la ediţia următoare poate voi face modificări potrivit răspunsurilor Dumneavoastră.
    Vă mulţumesc.

Comentariile sunt închise.