OFICIAL: Femeie din Olt în vârstă de 46 de ani, în șoc anafilactic după vaccinare, bărbat de 64 de ani, în stare gravă la Terapie Intensivă. CNCAV: Eveniment coincident

O femeie din Olt, în vârstă de 46 de ani, a intrat în șoc anafilactic imediat după vaccinare, iar un bărbat în vârstă de 64 de ani a ajuns în stare stare gravă la Terapie Intensivă imediat după rapel, a anunțat, luni, Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva covid (CNCAV).

„La data de 21 februarie, într-un centru  de vaccinare din județul Olt, o persoană  în vârsta de 46 de ani, de sex feminin, a dezvoltat o reacție severă post vaccinare, de tip anafilactic.

Aceasta s-a prezentat pentru primirea primei doze de vaccin de la AstraZeneca, iar în aproximativ 10 minute după administrarea vaccinului a dezvoltat o reacție alergică cu criterii de șoc anafilactic. Menționăm că pacienta nu era cunoscută cu istoric de reacții alergice.

Personalul medical aflat în centrul de vaccinare i-a acordat de urgență îngrijirile medicale de specialitate, conform procedurilor existente, cu ameliorarea rapidă a stării clinice. Ulterior, a fost solicitat serviciul de urgență în vederea transportării acesteia la unitatea spitalicească din muncipiul Slatina pentru primirea îngrijirilor medicale suplimentare”, se precizează în comunicatul CNCAV.

Pe de altă parte, tot luni, CNCAV a informat, tot luni, cu privire la cazul unui bărbat în vârstă de 64 de ani, care a ajuns în stare gravă la Terapie Intensivă imediat după rapel.

„Potrivit datelor puse la dispoziție de DSPMB, este vorba despre un pacient în vârstă de 64 de ani, cu multiple boli cronice, aflat în procedură de dializă cronică, căruia i s-a administrat prima doză de vaccin Pfizer (Comirnaty), la data de 26 ianuarie a.c., iar doza a II-a, în ziua de 16 februarie a.c., la un centru de vaccinare deschis în proximitatea cabinetului în care făcea dializă.

După rapel, pacientul a fost supravegheat conform procedurilor timp de 15 minute, perioadă în care starea sa de sănătate a fost bună. Ulterior, acesta s-a deplasat într-un corp alăturat al clădirii centrului de vaccinare pentru efectuarea ședinței de hemodializă. Înainte de începerea procedurii, pacientul prezenta o stare generală bună, cu ușoară dispnee și tensiune arterială crescută, simptomatologie asociată cu afecțiunile preexistente.

S-a decis începerea procedurii de hemodializă, însă în timpul acesteia, starea generală a pacientului s-a agravat. Echipa medicală a intervenit imediat, l-a stabilizat și a solicitat transportul de urgență a pacientului la Spitalul Clinic de Urgență București. În prezent, starea de sănătate a pacientului este stabilă, conform informațiilor transmise, fiind atent monitorizat de cadrele medicale de specialitate din Secția Anestezie – Terapie Intensivă (ATI).

Pe baza informațiilor puse la dispoziție până în prezent, se concluzionează că deteriorarea stării pacientului este cauzată de progresia bolilor cronice de fond dezechilibrate anterior vaccinării. Astfel, asocierea cu vaccinarea reprezintă un eveniment coincident”, se arată în comunicatul CNCAV.

Spune-ți părerea