Centrul pentru Controlul Bolilor din SUA investighează zeci de cazuri de miocardită apărute în rândul adolescenților la patru zile după rapel

În SUA au fost raportate în ultima săptămână zeci de cazuri de adolescenți și tineri adulți vaccinați împotriva coronavirusului care au început să aibă probleme cardiace la patru zile după rapelul cu unul din cele două vaccinuri bazate de tehnologie RNA, Pfizer sau Moderna, încă nu se știe exact care dintre ele.

Miocardita are ca rezultat o inflamație a mușchiului inimii care poate apărea în urma anumitor infecții.

Simptomele includ oboseala și durerea toracică alături de aritmii (o problemă cu ritmul bătăilor inimii) putându-se ajunge inclusiv la stop cardiac. CDC afirmă că, până acum, numărul celor care raportează miocardită nu este mai mare decât s-ar înregistra în mod normal la tineri.

Deocamdată nu este încă clar ce vaccin ar putea fi responsabil, Moderna sau Pfizer. Specialiștii de la CDC nu au oferit prea multe detalii, spunând doar că există „relativ puține” cazuri și nivelurile sunt similare cu cele normale și că s-ar putea ca totul să fie doar o coincidență și să nu aibă nici o legătură cu vaccinarea.

Primele cazuri au fost raportate la data de 14 mai, majoritatea fiind înregistrate în rândul bărbaților.

Până acum, în SUA, peste 3,9 milioane de copii au fost infectați cu virusul gripei chinezești, dintre aceștia în jur de 16.000 au avut nevoie de spitalizare și s-au înregistrat 300 de decese.

Vaccinul produs de Pfizer a fost administrat inițial doar celor peste 16 ani, recent fiind administrat și copiilor între 12 și 15 ani în timp ce vaccinul produs de Moderna este administrat celor peste 18 ani.

Sursa: Daily Mail

Dragoș Doran

About Dragoș Doran

Absolvent al Facultății de Matematică, secția Informatică, din cadrul Universității de Vest din Timișoara. Alături de dreapta creștină și de Rost încă de la începuturi. Autodidact în ale scrisului.