Până în anul 2023, fiecare obiect vestimentar vândut în Franța va trebui să fie însoțit de o etichetă care să precizeze impactul pe care îl are acesta asupra mediului, așteptându-se ca o regulă asemănătoare să fie adoptată și în restul Uniunii Europene până în 2026, anunță RFI.
În prezent, Agenția Franceză pentru Tranziție Ecologică (Ademe) testează unsprezece propuneri privind modalitățile de colectare și comparare a datelor și cum ar putea arată această etichetă pentru consumatorii care folosesc în realitate 500 de obiecte vestimentare.
Reprezentanții agenției încearcă să afle informații în legătură cu originea materiilor prime din articolele de îmbrăcăminte, ce vopsele au fost folosite, cum au fost transportate produsele, și dacă fabricile au utilizat energie solară sau cărbuni.
„Mesajul legii este clar – va deveni obligatorie, așa că firmele trebuie să se pregătească, produsele lor să poată fi urmărite, să organizeze colectarea automată a datelor”, a declarat Erwan Autret, unul dintre coordonatorii din cadrul Ademe, pentru agenția de știri franceză AFP.
Datele statistice sunt greu de verificat, dar ONU spune că industria modei este responsabilă pentru 10% din emisiile globale de carbon, dar și de o mare parte a consumului de apă și a deșeurilor.
- Alegeri prezidențiale în Republica Moldova - 3 noiembrie 2024
- Patriarhul României, mesaj de compasiune și solidaritate cu poporul sârb, după tragicul accident de la Novi Sad - 2 noiembrie 2024
- Tragedie în Serbia. Cel puțin 14 oameni au murit, după ce acoperișul unei gări din Novi Sad s-a prăbușit - 2 noiembrie 2024