Până în anul 2023, fiecare obiect vestimentar vândut în Franța va trebui să fie însoțit de o etichetă care să precizeze impactul pe care îl are acesta asupra mediului, așteptându-se ca o regulă asemănătoare să fie adoptată și în restul Uniunii Europene până în 2026, anunță RFI.
În prezent, Agenția Franceză pentru Tranziție Ecologică (Ademe) testează unsprezece propuneri privind modalitățile de colectare și comparare a datelor și cum ar putea arată această etichetă pentru consumatorii care folosesc în realitate 500 de obiecte vestimentare.
Reprezentanții agenției încearcă să afle informații în legătură cu originea materiilor prime din articolele de îmbrăcăminte, ce vopsele au fost folosite, cum au fost transportate produsele, și dacă fabricile au utilizat energie solară sau cărbuni.
„Mesajul legii este clar – va deveni obligatorie, așa că firmele trebuie să se pregătească, produsele lor să poată fi urmărite, să organizeze colectarea automată a datelor”, a declarat Erwan Autret, unul dintre coordonatorii din cadrul Ademe, pentru agenția de știri franceză AFP.
Datele statistice sunt greu de verificat, dar ONU spune că industria modei este responsabilă pentru 10% din emisiile globale de carbon, dar și de o mare parte a consumului de apă și a deșeurilor.

- Marea amăgire PNRR. „Am obținut 80 de miliarde de euro pentru România”, anunța Iohannis în 2020. Cu ce ne alegem, de fapt - 14 februarie 2025
- Combinatul siderurgic ArcelorMittal din Hunedoara întrerupe temporar activitatea, din cauza prețurilor foarte mari la energie/ Angajații vor primi 75% din salariu - 14 februarie 2025
- Conferința de Securitate de la München/ Ministrul român de Externe, discuție cu Richard Grenell, trimisul special al președintelui Donald Trump - 14 februarie 2025