Stații de încărcate pentru mașini electrice la fiecare 60 de km, OBLIGATORII în toate statele membre UE, inclusiv în România. Ce prevede noua măsură adoptată de Parlamentul European

Parlamentul European a adoptat o măsură care prevede obligativitatea statelor membre UE de a instala stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 km de-a lungul principalelor șosele, anunță Economica.net.

Pentru a ajuta Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic, deputații Parlamentului European consideră că sunt necesare stații de reîncărcare a mașinilor la fiecare 60 de km, stații de alimentare cu hidrogen la fiecare 100 de km și mai puține emisii de la navele maritime și fluviale.

Așadar, Parlamentul European a adoptat o poziție cu privire la proiectele de norme UE menite să stimuleze instalarea de stații de reîncărcare și alimentare alternative (cum ar fi electrice sau cu hidrogen) pentru mașini, camioane, trenuri și avioane și să sprijine adoptarea vehiculelor durabile. Noile reguli fac parte din pachetul „Fit for 55”, planul UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

În acest context, deputații europeni au convenit să stabilească obiective naționale minime obligatorii pentru implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Statele membre vor trebui să prezinte, până în 2024, câte un plan care să ducă la realizarea acestui deziderat.

Conform textului adoptat de deputați, până în 2026 ar trebui să existe cel puțin o stație de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 km de-a lungul principalelor șosele ale UE. Aceeași cerință s-ar aplica și pentru camioane și autobuze, dar cu stații mai puternice și numai pentru rețelele centrale TEN-T. Vor exista unele derogări de la această regulă pentru regiunile periferice, insule și drumuri cu foarte puțin trafic.

Deputații europeni sugerează, de asemenea, înființarea mai multor stații de alimentare cu hidrogen de-a lungul principalelor drumuri ale UE (la fiecare 100 km, spre deosebire de 150 km așa cum propusese anterior Comisia Europeană) și să o facă până în 2028 și nu până în 2031.

Stațiile de alimentare cu energie și hidrogen ar trebui să fie accesibile tuturor mărcilor de vehicule, iar plata ar trebui să fie ușor de realizat. Deputații europeni doresc, de asemenea, ca până în 2027 să fie funcțional un sistem unic care să ofere informații despre disponibilitatea, timpul de așteptare și prețurile existente la diferite stații de încărcare din Europa.

Pe același subiect:

Uniunea Europeană: Vânzarea mașinilor pe benzină și diesel, INTERZISĂ din 2035

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost