„România Educată”. Asociaţia Elevilor din Constanţa solicită DESFIINȚAREA examenului de Bacalaureat

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) critică modul în care sunt evaluaţi elevii la finalul învățământului preuniversitar și solicită desfiinţarea examenului de Bacalaureat, anunță EduPedu.

Potrivit sursei citate, elevii spun că sunt subiectele de la simulările naționale ale examenului de Bacalaureat sunt ineficiente.

„Bacalaureatul este un examen din inerţie, nu ştim ce vrem cu el, ci doar ne-am obişnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu. În plus, nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat cu privire la acesta. Pe lângă faptul că materia este foarte multă, este învechită. Este total absurd ca o ţară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forţaţi să înveţe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”, susține Lorena Drăguşin, preşedinta Asociației Elevilor din Constanța.

Asociația Elevilor din Constanța afirmă într-un comunicat remis presei că „examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toţi elevii. În timpul liceului, elevii sunt învăţaţi să tocească, nu să şi înţeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung să înveţe doar ca să ia examenul şi să scape de o grijă, nu ca să îşi testeze cunoştinţele, deoarece acesta nu face asta”.

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


3 comentarii la „„România Educată”. Asociaţia Elevilor din Constanţa solicită DESFIINȚAREA examenului de Bacalaureat”

  1. Desfintarea examenului de Bacalaureat iar copiii sa nu frecventeze cursurile scolare iar cand implinesc 19 ani sa li se dea diploma de absolvire.

  2. Eu cred ca s-a creat un cerc vicios . În primul rând, starea învatamântului public în tara noastra este CATASTROFALA în raport cu ce era acesta în urma cu 40 de ani , nu mai spun înainte ! Ma refer la pregatirea profesionala a dascalilor ( termenul acesta este actualmente desuet si nepotrivit cu cadrele didactice actuale , recunosc ) , la tinuta lor în fata clasei , la continutul programei scolare precum si -nu în ultimul rând – la Harul , Daruirea , Talentul pedagogic al învatatorilor si profesorilor. S-a urmarit în mod deliberat distrugerea Corpului didactic si a continutului predat timp de peste 3 decenii , si s-a reusit.
    În al doilea rând, daca materiile scolare sunt neatractive, obositoare, plictisitoare, cum sa fie interesati elevii ? La fel, o degradare deliberata , realizata progresiv timp de decenii, pentru a se ajunge la situatia actuala.
    Iar în al treilea rând, nu exclud posibilitatea existentei unei infiltrari marxiste a asociatiilor de elevi, între care exista numerosi tineri ce fac parte din diverse organizatii de provocare cu scopuri ascunse subversive, precum si organizatii masonice de tineret precum De Molay , de distrugere a viitorului acestor tineri si de înrolare a lor în rândurile viitorilor Buni -de- Nimic , Dependenti- în -Totalitate- de -Autoritati ai Marii Resetari, cu alte cuvinte Noua Ordine Mondiala.
    Este deci un cerc vicios : învatamânt în stare avansata de degradare – programe scolare îmbâcsite si neservind viitorului acestor tineri – examene absurde care nu testeaza nimic – per total consecinte dezastruoase ce pun în pericol viitorul acestei tari , viitor reprezentat de acesti tineri care acum doresc sa scoata examenul ce era odata considerat drept încununarea studiilor preuniversitare. Si prin a carui diploma numerosi erau cei ce îsi câstigau resursele vitale pe tot parcursul perioadei active profesional .

Comentariile sunt închise.