Marea majoritate a șoferilor europeni care achiziționează o mașină uzată preferă mașinile cu motor cu combustie în locul celor electrice, o evoluție menită să submineze obiectivul UE de reducere a emisiilor generate de transportul rutier.
În Germania, cea mai mare piață auto din UE, vehiculele electrice uzate au reprezentat doar 1,58% din noile înmatriculări până în noiembrie 2023, o creștere modestă de la 1,23% în 2022, potrivit cifrelor ZDK, un grup industrial care reprezintă dealerii auto germani. Asociațiile italiene și spaniole plasează cifrele sub 1%, notează Euractiv.com.
„Când ne uităm la aceste cifre, se pune întrebarea dacă este posibil să vorbim despre o piață reală a mașinilor electrice uzate în acest moment”, a declarat Marcus Weller de la ZDK.
Firmele care se ocupă cu vânzarea de mașini uzate au declarat că mai mulți factori determină reticența consumatorilor, cum ar fi prețurile mai mari de achiziție pentru vehiculele electrice uzate în comparație cu vehiculele similare pe benzină și diesel, o lipsă percepută a infrastructurii de încărcare și îngrijorările cu privire la autonomia mașinilor electrice.
- Protestele în favoarea Palestinei se extind în universitățile americane. Sute de persoane au fost arestate - 26 aprilie 2024
- Compania Hertz a pariat pe mașinile electrice și a pierdut sute de milioane de dolari - 26 aprilie 2024
- Congresul SUA a aprobat ajutorul de 95 de miliarde de dolari pentru Ucraina, Israel și Taiwan - 24 aprilie 2024