Biserica Ortodoxă Română a oferit 4.470 de tablete, laptopuri și telefoane inteligente elevilor și profesorilor

În perioada pandemiei de coronavirus, Biserica Ortodoxă Română, prin eparhiile sale din țară și străinătate și prin programele speciale derulate la nivelul Patriarhiei, a oferit 4.470 tablete sau alte dispozitive electronice, în valoare totală de 2.661.852 lei, elevilor români din clasele terminale ale unor cicluri de învățămînt (a VIII-a și a XII-a) și profesorilor din comunitățile dezavantajate. Donațiile sînt menite să sprijine procesul de predare-învățare de la distanță, în intervalul de timp în care școlile vor rămîne închise.

Informația este furnizată într-un comunicat de presă al Patriarhiei Române, remis astăzi redacției noastre.

Ajutorul dat de Biserică vine ca urmare a unei rugăminți formulate de Ministerul Educației.

În document se mai precizează:

”Totodată, în contextul în care toate unităţile de învăţământ au fost închise din cauza pandemiei actuale, Patriarhia Română a oferit elevilor posibilitatea de a păstra contactul cu disciplina şcolară Religie, parte a trunchiului comun în Planurile-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal, prin emisiunea Ora de Religie, realizată de TRINITAS TV, cu sprijinul Sectorului teologic-educaţional al Administraţiei Patriarhale.”

În ultimele două luni, Biserica Ortodoxă Română a dat ajutoare în valoare totală de peste 4,3 milioane euro (20.896.872 lei) persoanelor vulnerabile și instituțiilor medicale afectate de pandemia Covid-19, ajutoare care constau în hrană caldă, pachete alimentare, apă îmbuteliată, cumpărături de strictă necesitate, plata facturilor, servicii de cazare pentru carantină, transport la servicii medicale, donații în produse igienico-sanitare și aparatură medicală, dispozitive electronice pentru educație de la distanță destinate elevilor.

Astfel, Biserica s-a afirmat ca principala instituție filantropică în România.

Un comentariu la „Biserica Ortodoxă Română a oferit 4.470 de tablete, laptopuri și telefoane inteligente elevilor și profesorilor”

  1. Copiii noștri nu au nevoie de ecrane, ci au nevoie de cărți. În primul rând copiii nu trebuie să dețină astfel de dispozitive. Este un plan foarte insidios acesta cu ”educația online”, menit ca să face fiecare copil să devină dependent de tehnologie. Dacă până acum au existat copii care încă mai știau să se joace și nu stăteau cu nasul în ecrane și ”rețele sociale”, acum statul cu ”bunăvoința” sa proverbială, se oferă să îi ”ajute” cumpărându-le și făcându-le CADOU ecrane.
    Este un lucru care se poate vedea foarte bine cu ochiul liber care este impactul acestor tehnologii în dezvoltarea psihică, intelectuală și sufletească a copiilor. Tehnologia pe cei mai mulți în tâmpește și îi prinde în mrejele ”rețelelor sociale”și a goanei după ”laicuri” mai degrabă decât să le stimuleze interesul pentru a afla lucruri noi.
    Este o greșeală foarte mare să le oferim copiilor noștri ecrane. Nu spun că nu sunt utile uneori, dar SĂ NU LE FIE DATE COPIILOR în proprietate, fără supravegherea părinților și fără un program strict.
    Și o spun în calitate de profesor acum. ”Școala online” este o bătaie de joc și este o propagandă mascată pentru a pune jugul tehnologiei de gâtul copiilor noștri sub orice chip și cu orice preț, sub pretextul ”educației” și al ”progresului”.

    Răspunde

Lasă un răspuns la Mike Anulează răspunsul