În California matematica avansată a devenit rasistă, așa că trebuie eliminată

Matematica, cea mai exactă știință dintre științele exacte, e considerată rasistă în California. Ca urmare, Departamentul Educației din statul California a propus să nu mai fie oferite cursuri de matematică avansată în școala gimnazială și în primii ani de liceu celor cu aptitudini, pentru ca nu cumva să se creeze diferențe prea mari între elevi și astfel să fie defavorizate minoritățile. Cum au justificat acest lucru:

Matematica, de-a lungul anilor, s-a dezvoltat într-un mod care a marginalizat mulți elevi. Profesorii trebuie să lucreze în mod conștient pentru a contracara ideile rasiale sau de gen despre performanță în domeniul matematicii.

Toți elevii merită aceeași șansă la învățarea matematicii; respingem ideile de aptitudini și talente naturale.

Convingerea că „îi tratez pe toți la fel” este insuficientă: sunt necesare eforturi active în predarea matematicii pentru a contracara forțele culturale care au condus la și continuă să perpetueze inechitățile actuale.

Cu alte cuvinte, comunism. Așa au reușit și comuniștii să creeze egalitatea între oameni. Au luat absolut tot de la cei ce aveau câte ceva și au reușit. Toată lumea era egală pentru că toți aveau buzunarele goale.

În California se vrea aplicarea aceleiași metode, doar că acum e vorba de educație. Dacă celor talentați într-un anumit domeniu, de exemplu matematică, nu li se oferă șansa de a avansa, atunci vor fi la același nivel cu cei mai puțin talentați sau cu cei leneși la finalul studiilor. Ura! Toată lumea e egală!

Reacția la aberațiile propuse de Departamentul Educației au fost puternice. Câteva sute de specialiști în diverse domenii au semnat o scrisoare deschisă în care denunță planurile oficialităților:

Cu toată retorica din acest cadru despre echitate, justiție socială, grija mediului și pedagogie adecvată din punct de vedere cultural, nu există nicio șansă realistă pentru o societate mai corectă, justă, egală și mai bine gestionată, dacă școlile noastre renunță la metodele fiabile și extrem de eficiente folosite de multă vreme care răsplătesc muncă și talentul și, în schimb, încercați să construiți o lume nouă fără matematică pe baza unei ideologii nesănătoase.

Toți studenții, indiferent de originea socială, au acces la același cursuri de matematică, iar asta le permite să urmeze cariere în domeniile științelor exacte, dacă doresc acest lucru.

Departe de a fi frânați în mod deliberat, toți elevii ar trebui să aibă oportunitatea de a fi hrăniți și provocați pentru a-și împlini potențialul. Acest lucru nu este doar în beneficiul lor, ci și pentru societate și pentru competitivitatea economică a națiunii.

Nu poate exista o abordare de tipul „același lucru pentru toți” când e  vorba de matematică. Elevilor ar trebui să li se ofere mai multe căi și cronologie pentru a explora matematica. Iar una dintre aceste căi ar trebui să fie opțiunea de a obține pregătirea fundamentală pentru STEM la nivel de facultate, inclusiv algebră, analiză matematică și raționament logic. Elevii ar trebui să aibă posibilitatea de a urma aceste cursuri atunci când sunt pregătiți, astfel încât să dobândească instrumentele pentru a explora alte opțiuni STEM și să-și dezvolte competența într-un ritm echilibrat, evitând compresia iresponsabilă  în anii terminali de liceu.

Reacțiile puternice ale celor care gândesc nu au reușit decât să amâne implementarea planurilor Departamentului Educației din California, deocamdată până în luna mai a anului 2022.

Dragoș Doran

About Dragoș Doran

Alături de Dreapta creștină și de Rost încă de la începuturi. Scriu de plăcere.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost