Imprimeria Națională cumpără CIPURI cu ANTENĂ încoporată pentru noile cărți de identitate electronice ale românilor

Compania Națională Imprimeria Națională a lansat contractul de achiziție pentru cipuri și material policarbonat cu antenă inserată, materiale necesare pentru fabricarea noilor cărți de identitate electronice ale românilor.

Contractul are o valoare maximală de 189 de milioane lei și este de tip cadru, împărțit în cinci subsecvente, pentru fiecare din anii 2022, 2023, 2024, 2025 și 2026. În total, vor fi achiziționate până la 9 milioane de cipuri și 375.000 de plastice cu antenă.

„Cipul este de tip dual interface și va fi introdus într-un card ce va putea fi utilizat în tranzacții atât în mod contact cât și contractless. Cipul va fi livrat cu o antenă proprie din cupru, care îl va alimenta prin inducție electromagnetică cu antena mare din ansamblul de policarbonat”, se menționează în caietul de sarcini, potrivit Economedia.ro.

Garanția oferită pentru carduri trebuie să fie de minimum doi ani. Ofertele se deschid în 16 august, departajarea lor se face în funcție de preț și de termenul de livrare asumat.

Până în 2031, toți românii vor trece la cartea de identitate electronica, conform regulamentelor europene. Proiectul – pilot a început în vestul țării, în municipiul Cluj-Napoca acestea începând să fie folosite încă de la sfârșitul anului trecut. În total, 5.000 de cărți electronice de identitate au fost emise.

Știri pe același subiect:

Digitizarea identității. România emite buletine cu CIP, inclusiv pentru copiii sub 14 ani, din 3 august

Autoritățile s-au răzgândit. Genul rămâne în noul buletin electronic, nu și steagul României. Anunțul ministrului de Interne, Lucian Bode

Senatorul Claudiu Târziu (AUR), despre menținerea GENULUI în noile buletine: Ministrul Bode insistă să se conformeze unei inepții ideologice. Am convingerea că PATRIOȚII din MAI înțeleg perfect care sunt adevăratele mize ale acestui proiect

 

 

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.